Datum: Saturday 28 July 2007 om 18:19:14  

-YuGo-
Gepost: 1014
MELBOURNE - De eerste race op de Formule 1-kalender is volgend jaar in Bahrein in plaats van in AustraliŽ. Dat heeft de Australische Grand Prix Corporatie AGPC maandag bekendgemaakt. AustraliŽ, eerst Adelaide en daarna Melbourne, heeft sinds 1985 de eer van de eerste race van het seizoen.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil echter dat de GP in AustraliŽ voortaan in de avond wordt gereden. Dat is beter voor de uitzendrechten in Europa. De AGPC is daartoe niet bereid.

Ze staat de eerste plek op de kalender nu af aan Bahrein en neemt de tweede race voor haar rekening. Om de Europese televisiestations toch iets tegemoet te komen, begint het evenement op het circuit van Albert Park nu wel anderhalf uur later.

De internationale automobielfederatie FIA moet het voorstel nog goedkeuren.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Tuesday 7 August 2007 om 17:28:22  

-YuGo-
AMSTERDAM - Fernando Alonso verlaat aan het eind van de seizoen het McLaren-team. Volgens de Britse krant The Times heeft de Spaanse wereldkampioen van McLaren-teambaas Ron Dennis te horen gekregen dat hij mag opstappen.

ďVoor zover ik weet heeft Fernando te horen gekrogen dat hij aan het eind van dit seizoen moet opstappen. McLaren heeft het helemaal gehad met hem. Ron (Dennis) is het geruzie tussen Alonso en Hamilton zat", citeert de Britse krant een anonieme bron uit de directe omgeving van het team.

McLaren geeft voorlopig geen commentaar. Teambaas Ron Dennis gaf eerder al aan te twijfelen aan de relatie met Alonso, maar liet maandag nog weten "het contract met de Spanjaard te willen respecteren".

Hamilton of ik

De plotse ommezwaai van McLaren zou te wijten zijn aan een ultimatum dat Alonso het team stelde. De Spaanse krant Marca beweert dat de wereldkampioen het team zelf voor de keuze stelde: "Hamilton weg, of ik ga!".

Hoewel het verhaal nog nergens officieel bevestigd werd, lijkt de strijd binnen McLaren dus gestreden. Na maanden vol spanningen tussen de beide rijders zou Alonso dus aan het kortste eind trekken. Maar daar zal de Spanjaard niet wakker van liggen.

Ferrari en BMW in beeld

Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.

Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.

Hmm... gaat lekker dan!
Datum: Wednesday 8 August 2007 om 13:21:36  

troetel_bjorn
Gepost: 216
jah inderdaad maar dit was eigenlijk al een paar maanden lang bekend. alonso had er ook spijt van vorig jaar al dat ie renault ging verlaten maja hij kon niet meer onder het getekende contrackt uitkomen
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 21:27:16  

-YuGo-
AMSTERDAM - Spyker overweegt zich terug te trekken uit de Formule 1. De producent van luxe sportwagens heeft meerdere biedingen voor het raceteam ontvangen en zegt deze voorstellen nu serieus te bekijken.

Spyker draait verlies door de tegenvallende financiŽle resultaten van het vorig jaar gekochte Formule 1-team.

Michiel Mol, interim-bestuursvoorzitter bij Spyker, is een van de belangstellenden in de aankoop van het Formule 1-team. Om een belangenconflict te voorkomen, legt hij zijn functie als interim-bestuurder neer.

Directeur

Daarnaast treedt de Nederlandse miljonair tijdelijk terug als directeur van de Formule 1-stal. Hans Hugenholtz treedt voorlopig op als bestuursvoorzitter van Spyker Cars.

Spyker benadrukt dat de verkoop van een deel of van het gehele Formule 1-team slechts ťťn van de opties is. Het bedrijf stelt dat het nu nog te vroeg is om te anticiperen of te speculeren over de mogelijke uitkomst van een verkoop.

Raceauto

Als reden voor de financiŽle tegenvaller ziet Spyker de uitgaven om de prestaties van de raceauto te verbeteren. Deze vielen hoger uit dan verwacht.

Verder vielen de inkomsten uit televisierechten en sponsorovereenkomsten tegen.
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 21:34:36  

troetel_bjorn
en terecht spyker is na mastercard lola en andrea moda racing de grootse lacher ooit in de f1
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 21:45:14  

:Shane
Gepost: 94
Miljonairs die racen erg boeiend :-O
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 21:56:31  

american_girl
Gepost: 370
ik kijk niet maar me vader wel maar hij kijk in het begin want daar worden meest ongelukken
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 22:05:59  

;;__Elke^
Gepost: 81
ik vind dat je voor die tijd goed moet nadenken of je aan zo'n sport wilt meedoen
het is idd heel gevaarlijk door de snelheid en je weet dat het dodelijk kan aflopen..
iedereen's eigen keuze dus
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 22:31:43  

STOEPHOER
Gepost: 102
Formule 1 is het mooiste! de crashes zien is ook mooi
maar ook wel erg voor coureurs
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 22:52:10  

-YuGo-
troetel_bjorn schreef:
en terecht spyker is na mastercard lola en andrea moda racing de grootse lacher ooit in de f1

mja echt veel bakte ze er niet van.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 19:41:24  

troetel_bjorn
het is nooit een stabiel team geweest het is beter voor de sport dat ze vertrekken en plaats maken voor een team wat wel budget heeft en de juiste mensen
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 20:06:26  

MARION-
Gepost: 311
Ik vind het maar niks. :-O
Datum: Sunday 26 August 2007 om 13:32:28  

-YuGo-
troetel_bjorn schreef:
het is nooit een stabiel team geweest het is beter voor de sport dat ze vertrekken en plaats maken voor een team wat wel budget heeft en de juiste mensen

Daar ben ik het wel mee eens.

En vandaag.. nieuwe race!

Zal Massa winnen of toch Hamilton?
Datum: Sunday 26 August 2007 om 15:18:05  

troetel_bjorn
hahaha ik denk massa maar goed ik zit nu te kijken dus deze voorspelling is niet egt eerlijk
Datum: Monday 27 August 2007 om 01:23:37  

mitch3lll
Gepost: 1357
ik had de eerste 6 goed voorspelt tot dat hamilton ze band lek maakte
Datum: Monday 27 August 2007 om 08:24:10  

-YuGo-
mitch3lll schreef:
ik had de eerste 6 goed voorspelt tot dat hamilton ze band lek maakte

mja dat was jammer.

Maargoed het blijft spannend...
Wie er nu kampioen word? Hamilton maakt grote kans.. maar Alfonse maakt ook kans vind ik.

Het blijft spannend.

De race van turkije was duidelijk. Ferrari die was oppermachtig!
Datum: Monday 27 August 2007 om 12:12:31  

troetel_bjorn
jah ene circuit is ferrari opermachtig en op het andere circuit mclaren dus wordt spannend
Datum: Friday 31 August 2007 om 15:00:20  

-YuGo-
troetel_bjorn schreef:
jah ene circuit is ferrari opermachtig en op het andere circuit mclaren dus wordt spannend

dat is waar
Datum: Monday 22 October 2007 om 12:06:55  

mitch3lll
kampioeneeeeeeeeeeeeeeee

haha raikonen gewoon kampioen
Datum: Monday 22 October 2007 om 15:37:10  

Mystic
Gepost: 8712
Haleluja! Eindelijk is Kimi RailŲnen kampioen. Wel zonde dat hij nu voor Ferrari rijd, maar hij is al een aantal jaren mijn favoriete rijder. Al moet ik toegeven dat ik Hamilton het ook wel gegund had, omdat hij zo sympathiek, enthousiast en nuchter oogt.
Datum: Monday 22 October 2007 om 17:16:14  

mitch3lll
Mystic schreef:
Haleluja! Eindelijk is Kimi RailŲnen kampioen. Wel zonde dat hij nu voor Ferrari rijd, maar hij is al een aantal jaren mijn favoriete rijder. Al moet ik toegeven dat ik Hamilton het ook wel gegund had, omdat hij zo sympathiek, enthousiast en nuchter oogt.

ik ben niet voor raikonen maar ik heb een hekel aan alonso en ik gun het raikonen meer dan hamilton

hamilton's tijd komt nog wel
Datum: Monday 22 October 2007 om 17:28:02  

El-james
Gepost: 1195
het is nog niet helemaal zeker of raikonen kampioen is. Mc-laren heeft second opinion aangevraagd voor de rel bij bmw en williams vanwege andere bezine ofzoiets. Als Mc-Laren daarin gelijk heeft worden ze uit de race gehaald en wordt hamilton dus 4e en dus wereld kampioen, lullig als het op die manier moet maar ik zou het niet meer als terecht vinden
Datum: Monday 22 October 2007 om 17:30:02  

mitch3lll
El-james schreef:
het is nog niet helemaal zeker of raikonen kampioen is. Mc-laren heeft second opinion aangevraagd voor de rel bij bmw en williams vanwege andere bezine ofzoiets. Als Mc-Laren daarin gelijk heeft worden ze uit de race gehaald en wordt hamilton dus 4e en dus wereld kampioen, lullig als het op die manier moet maar ik zou het niet meer als terecht vinden

mclearen moet nog zo zeiken ze hebben het zelf vergooid

tot 2 keer toe
Datum: Monday 22 October 2007 om 18:57:28  

troetel_bjorn
wss behoudt de fin ze titel omdat de fia ferrari is en denkt. helaas helaas:(
Datum: Monday 22 October 2007 om 23:59:27  

Lastpost
Gepost: 1656
Gerechtigheid, kut McLaren!