Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:27:15  

*Myl
Gepost: 2853
Ingeltje. schreef:
Luitjes,
Ik kom nu net terug van de film 'The devil wears Prada'.
Een feelgood movie, natuurlijk!
Het draait hier helemaal om de fashionbusiness.
Nou vraag ik me dus af:

Hebben jullie veel met de mode?
Verander je elke seizoen je hele garderobe?
Ontwikkel jij je eigen stijl?
Of verzet jij je er juist tegen?
Of interesseert het je gewoonweg niet?

Ik vind mode wel leuk, maar loop niet als een fashionvictum achter elke trend aan.
Natuurlijk is het leuk als je details kunt oppikken, maar ik probeer wel heel erg mijn eigen stijl te behouden.
De basics zijn belangrijk, en de accesoires kun je variëren.

Ja
Nee, het hele jaar door
Ja, ik koop wat ik leuk vind, hoewel er niet iets in de handel is als het niet goed loopt.. duss.. of je het mode noemt of niet.. ik draag wat ik leuk vind
Nee
Nee
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:27:19  

Liis
Gepost: 3021
Mwaah, soms wel soms helemaal niet.
Ja.
Ja, best wel.
Tegen de mode? Ja, vaak wel.
Jawel. Ik wil niet altijd met de mode meelopen.
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:29:53  

:IRRITANT!
Gepost: 941
-nonchy- schreef:
Quote:
blegh.

alsof dure merken garant staan voor een mooie outfit en een totaal plaatje.
en om nou te zeggen dat ik van jou foto's kan zeggen, 'WAUW wat ziet die er goed uit, echt een voorbeeld voor slecht gekleedde mensen die lopen in replay en andere bekende merken die niet mee kunnen in het segment Boss en andere crap.'

en ik zeg ook niet dat iedereen met replay en diesel etc. er goed uitziet of slecht, maar om nou, met jezelf als voorbeeld, de rest van nederland af te gaan zeiken omdat hun nou niet een fortuin willen betalen voor een blousse of iets dergelijks vind ik echt dom, en staat gelijk aan impulsief.

dankje voor uw aandacht, fijne dag nog!

Hoor je mij zeggen dat dure kleding garant staat voor een goede outfit? Euh nee.
Nitwit.

Plus ik betaal geen fortuin voor mijn kleding, ik koop datgene wat mij aanspreekt en wat niet standaard is. En verder zeik ik niet mensen af, het is een algemene constatering dat mensen in Nederland, althans een groot deel ervan, slecht gekleed gaan. Dat is algemeen bekend. En met replay en diesel is opzich niks mis, maar het zou leuker zijn als mensen zich meer durven te onderscheiden qua stijl, en niet merken kopen omdat die 'hot' zijn op school, sportvereniging etc.
Verder .. hush.

Dank u voor uw aandacht, wederom.

niemand anders dan jijzelf bepaalt wat HOT is en wat NOT is. als jij je lekker voelt in een slobber trui van de hennes dan mag jij dat bepalen. anyway, jij komt wel over als iemand die wel even laat zien wat wel in is, en wat niet, en daar zit haast niemand op te wachten. het stikt al op tv van lifestyle progamma's dus jouw overbodig gelul over ( onbekend voor mij ) onbekende merken die het helemaal gaan maken aankomend jaar, is helemaal niet nodig.

en om nog even aan te geven waar het topic over ging, over wat jij vind van je eigen kleding en van de mode, niet over hoe half nederland er bij loopt en er zou moeten bijlopen! dan luister ik liever naar Maik de boer dan naar jou 'nonchy'
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:38:36  

-nonchy-
Gepost: 28
Quote:
niemand anders dan jijzelf bepaalt wat HOT is en wat NOT is. als jij je lekker voelt in een slobber trui van de hennes dan mag jij dat bepalen. anyway, jij komt wel over als iemand die wel even laat zien wat wel in is, en wat niet, en daar zit haast niemand op te wachten. het stikt al op tv van lifestyle progamma's dus jouw overbodig gelul over ( onbekend voor mij ) onbekende merken die het helemaal gaan maken aankomend jaar, is helemaal niet nodig.

en om nog even aan te geven waar het topic over ging, over wat jij vind van je eigen kleding en van de mode, niet over hoe half nederland er bij loopt en er zou moeten bijlopen! dan luister ik liever naar Maik de boer dan naar jou 'nonchy'

Volgens mij zie je mij nergens bepalen welk merk hét gaat maken. Ik geef alleen een tip voor mensen die graag wat anders hebben.
Verder, I don't give a shit what people wear, suit yourself.
Ik geef ook niet aan hoe half nederland er bij moet lopen.
Ik geef alleen aan, dat als mensen meer durven, ze eerder een eigen stijl zouden aanmeten.
En ik spreek uit ervaring, vanuit de klanten die ik dagelijks help.
Ze hoeven van mij niet perse modisch, anders er bij te lopen, maar zodra ik ze het aantrek en uitleg wat de gedachtengang is achter de stijl, dan gaat 3kwart van mijn klanten in een vernieuwde stijl de deur uit, en zijn zij daar zeer tevreden mee.
Maar goed, even om het duidelijk te maken:

Mensen zijn vrij in hun keuzes. Draag wat je prettig vindt. Wat je zelf wilt. Of het nou van de H&M is of van Viktor&Rolf, om maar wat te noemen.
Ik geef graag geld uit aan kwaliteit, ik koop niet iets omdat het duur is, ik koop kleding waarvan ik kan voelen dat de kwaliteit hoog is.
Ik vind het zonde van mijn geld om een broek van g-star te kopen, die na 1 jaar op is, terwijl ik broeken heb van andere merken die na 2 jaar er nog als nieuw uit zien. Dan vind ik het het geld waard.

En Maik de boer is een dwaas, die steeds dezelfde stijl pakt voor mensen.
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:40:15  

Ingeltje.
Gepost: 2716
Waar ik me dus heel erg aan irriteerde in de film was, toen zo'n toonaangevende modebitch zei:
"Everybody wants to be us."

En daar kan ik dus niet tegen.
Niet iedereen wil zo zijn.
Ik hoef niet zo te zijn.
Kijk, natuurlijk vind ik mode leuk.
Ik houd ervan om mezelf op te tutten en goed voor jezelf te zorgen.
Maar dat kan in een H&M-shirtje, maar ook in een broek van 500,-.
Ik heb sowieso het budget niet voor gigadure dingen.
Ik koop voor basicdingen wel iets duurder, omdat het langer meegaat en je het vaak draagt.
Maar waarom 200,- neertellen voor een truitje dat ik volgende seizoen niet meer ga dragen?
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:43:33  

:IRRITANT!
Gepost: 941
-nonchy- schreef:
Quote:

Volgens mij zie je mij nergens bepalen welk merk hét gaat maken. Ik geef alleen een tip voor mensen die graag wat anders hebben.
Verder, I don't give a shit what people wear, suit yourself.
Ik geef ook niet aan hoe half nederland er bij moet lopen.
Ik geef alleen aan, dat als mensen meer durven, ze eerder een eigen stijl zouden aanmeten.
En ik spreek uit ervaring, vanuit de klanten die ik dagelijks help.
Ze hoeven van mij niet perse modisch, anders er bij te lopen, maar zodra ik ze het aantrek en uitleg wat de gedachtengang is achter de stijl, dan gaat 3kwart van mijn klanten in een vernieuwde stijl de deur uit, en zijn zij daar zeer tevreden mee.
Maar goed, even om het duidelijk te maken:

Mensen zijn vrij in hun keuzes. Draag wat je prettig vindt. Wat je zelf wilt. Of het nou van de H&M is of van Viktor&Rolf, om maar wat te noemen.
Ik geef graag geld uit aan kwaliteit, ik koop niet iets omdat het duur is, ik koop kleding waarvan ik kan voelen dat de kwaliteit hoog is.
Ik vind het zonde van mijn geld om een broek van g-star te kopen, die na 1 jaar op is, terwijl ik broeken heb van andere merken die na 2 jaar er nog als nieuw uit zien. Dan vind ik het het geld waard.

En Maik de boer is een dwaas, die steeds dezelfde stijl pakt voor mensen.

ik stopte al met lezen bij de 2de 'ik geef', 5de regel.

NIEMAND en dan ook echt niemand vraagt aan jou, of jij even wil aangeven welk merk erg leuk is, en wie er allemaal wel niet slecht bijlopen.
dit was een simpel topic, met een nog simpeler onderwerp 'mode en hoe jij je daar bij voelt' en jij maakt er een soort 'convince your self' iets van, met dure merken en belachelijke dingen.

als je zo graag mister good looking uit wil hangen, pak je koffers en ga naar Italië of andere modelanden, hier in nederland zit daar niemand op te wachten.

en voor mij is deze discussie nu te einde, als je verder wil bekvechten, ik heb een inbox, nu weer ontopic.
Datum: Sunday 5 November 2006 om 13:45:59  

-nonchy-
Gepost: 28
Quote:
ik stopte al met lezen bij de 2de 'ik geef', 5de regel.

NIEMAND en dan ook echt niemand vraagt aan jou, of jij even wil aangeven welk merk erg leuk is, en wie er allemaal wel niet slecht bijlopen.
dit was een simpel topic, met een nog simpeler onderwerp 'mode en hoe jij je daar bij voelt' en jij maakt er een soort 'convince your self' iets van, met dure merken en belachelijke dingen.

als je zo graag mister good looking uit wil hangen, pak je koffers en ga naar Italië of andere modelanden, hier in nederland zit daar niemand op te wachten.

en voor mij is deze discussie nu te einde, als je verder wil bekvechten, ik heb een inbox, nu weer ontopic.

't Fenomeen begrijpend lezen is blijkbaar niet ontwikkeld bij je.
Maar goed. Einde discussie. Je snapt niet wat ik wil zeggen. Maar je bent een leuke discussie-partner.
Datum: Sunday 5 November 2006 om 14:07:10  

Prulliebakje
Gepost: 1017
ik heb er een hekel aan als ik iemand hetzelfde als ik zie dragen, dus nee ik hou niet van mode
soms zitten er leuke dingen tussen, zoals die stippen en blokjes enzo, dat vond ik leuk
Datum: Sunday 19 November 2006 om 16:16:55  

::ANOUK*
Gepost: 693
Ik ben veel met mode bezig, en vind winkelen ook erg leuk en doe t ook best vaak maarr ik verander niet elk seizoen van garderobe en als ik een trend niet leuk vind doe ik t zeker niet aan.
Datum: Friday 24 November 2006 om 08:52:50  

;loveformusic
Gepost: 2584
heb de film ook gezien vond hem echt super leuk

Hebben jullie veel met de mode? het gaat
Verander je elke seizoen je hele garderobe? Nee
Ontwikkel jij je eigen stijl? toch een beetje wel
Datum: Friday 24 November 2006 om 09:47:43  

!!!;PRINSESJ
Gepost: 665
ik ben elke week in arnhem te vinden.. want ben zwaar shop verslaafde. en draag ook wel het meeste van de mode...
en ja ik verander elk seizoen van me garderobe.. meeste wat ik niet meer leuk vind, geef ik aan me nichtje.
ik ontwikkel zelf wel een styl.. maar niet elke dag.. eene keer loop ik helemaal in de merkjes.. andere dag niet,, dan heb ik echt mun eige style.
Datum: Friday 24 November 2006 om 10:10:03  

Weirda
Gepost: 5685
Ingeltje. schreef:

Ik vind mode wel leuk, maar loop niet als een fashionvictum achter elke trend aan.
Natuurlijk is het leuk als je details kunt oppikken, maar ik probeer wel heel erg mijn eigen stijl te behouden.

^^^^
ik vind veel dingen in de mode de laatste jaren ook afzichtelijk lelijk... dan kan het nog zo in de mode zijn, maar denk maar niet dat ik er één cent aan utigeef... al kreeg ik geld toe dan zou ik er nog niet in over straat gaan!
Datum: Friday 24 November 2006 om 10:15:39  

Ingeltje.
Weirda schreef:

^^^^
ik vind veel dingen in de mode de laatste jaren ook afzichtelijk lelijk... dan kan het nog zo in de mode zijn, maar denk maar niet dat ik er één cent aan utigeef... al kreeg ik geld toe dan zou ik er nog niet in over straat gaan!

Daarom zei ik ook: Geen fashionvictim.
Je ziet soms mensen in de meest verschrikkelijke dingen lopen.
Maar zo heb ik dat bijvoorbeeld ook bij je broek in je laarzen: Dat heb ik echt vanaf het begin geboycot!
De meeste mensen krijgen er echt een raar figuur door [niet flateus!] en je gaat níet paardrijden.
Datum: Friday 24 November 2006 om 10:23:40  

Weirda
Gepost: 5685
Ingeltje. schreef:

Daarom zei ik ook: Geen fashionvictim.
Je ziet soms mensen in de meest verschrikkelijke dingen lopen.
Maar zo heb ik dat bijvoorbeeld ook bij je broek in je laarzen: Dat heb ik echt vanaf het begin geboycot!
De meeste mensen krijgen er echt een raar figuur door [niet flateus!] en je gaat níet paardrijden.

dat is idd een van de dingen die ik NIET doe

ja, 1 keer gedaan toen ik mijn nieuwe spijkerbroek aan had... mijn huis is vorige week opgeleverd en er ligt nog geen weg dus het is 1 grote blubberpoel voor de deur, dat vond ik zonde van mijn nieuwe broek maar dat ws maar 20 meter en toen schaamde ik me al kapot...

Hetzelfde als puntschoenen, die zal ik ook nooit dragen... maar da's ook omdat ik schoenmaat 44 heb, is al veel te groot voor een vrouw en dan moet je er niet ook nog eens een punt van 2 cm aanplakken...
Datum: Friday 24 November 2006 om 10:32:13  

-FUCK*
Gepost: 592
I like fashion.
maar nee. ik ga niet zomaar alles dragen wat in de mode is.
ik moet t wel zelf mooi vinden.
en hou graag myn eigen style.
ik koop wel veel kleren.
dus myn gaderobe veranderd aardig vaak.
maar t blyft allemaal wel MYN style
Datum: Friday 24 November 2006 om 11:02:15  

Ingeltje.
Weirda schreef:

dat is idd een van de dingen die ik NIET doe

ja, 1 keer gedaan toen ik mijn nieuwe spijkerbroek aan had... mijn huis is vorige week opgeleverd en er ligt nog geen weg dus het is 1 grote blubberpoel voor de deur, dat vond ik zonde van mijn nieuwe broek maar dat ws maar 20 meter en toen schaamde ik me al kapot...

Hetzelfde als puntschoenen, die zal ik ook nooit dragen... maar da's ook omdat ik schoenmaat 44 heb, is al veel te groot voor een vrouw en dan moet je er niet ook nog eens een punt van 2 cm aanplakken...

Inderdaad!
En je had een goeie reden om je broek in je laarzen te doen hoor.

Maar soms, vraag ik me echt af: Zíen mensen nou gewoon niet dat het er echt niet uitziet of interesseert het ze niet of denken ze : "Ach, het ziet er dan wel niet uit, het is hip!"
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:05:01  

Petwa
Gepost: -206
Oh, die film heb ik ook gezien.

Neuh.
Nee ook niet.
Nop, op mijn skate schoenen na, valt niets op.
-
Niet echt nee.
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:18:21  

:BIANCAA
Gepost: 8110
Ik doe wel aan mode,
ik kijk altijd wat paspoppen aanhebben en als ik het leuk vind ga ik het ook passen, verder kijk ik wat op internet en gewoon in de stad rond.

Ik ververs stukken van me gardrobe, ik gooi nooit alles weg

Terug van weggeweest
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:23:56  

Lithvana
Gepost: -153
Willie_W schreef:
Nee, niks.
Nee.
Ja, best wel.
Tegen de mode? Ja.
Jawel. Ik wil niet met de mode meelopen.
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:26:46  

misz_funky
Gepost: 2672
ik draag wat bij me pas
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:43:33  

Joost.
Gepost: -232
Ingeltje. schreef:

? Ik kijk altijd wel naar wat er in de mode is.
? Nee, ik verander niet elk seizoen mijn garderobe.
? Ik heb mijn eigen stijl.
? N.v.t.
? N.v.t.
Datum: Friday 24 November 2006 om 15:46:39  

!!LAURA*
Gepost: 1631
- Neuh.
- Neuh.
- Ja, ik draag wat ik zelf leuk vind.!
- Soms.
- Neuh, ik draag wat ik leuk vind.
Datum: Friday 24 November 2006 om 16:13:50  

:DEES
Gepost: 173
ik draag wat ik mooi vind
en als t mode is primaa
maar alleen als t in myn smaak past!
Datum: Friday 24 November 2006 om 16:16:28  

XxXNoeliaXxX
Gepost: 851
Ja.
Nee.
Ja.
Nee.
Het intereseert me wel maar ik heb geen zin om elke x met de mode mee te lopen want dan kan je kleding blijfen kopen om de week
Datum: Friday 24 November 2006 om 16:17:57  

:JE-ERGSTE-NACHTMERRIE
Gepost: 45
ik heb me eigen stijl mattie fock mode