Datum: Friday 27 April 2007 om 21:51:10  

Lastpost
Gepost: 1656
Even ter kennis verrijking.
Je ziet tegenwoordig veel foto's die bewerkt worden, zowel hier op Funky als elders op het web.
De meest mooie lijnen, versieringen, afbeeldingen en creaties lopen door de foto's heen en het lijkt enkel weggelegt voor de ware designfreaks.
Maar niets is minder waar, gelukkig maar! 8-)

Je kunt dit soort effecten namelijk met éen of meerdere muisklikken toevoegen aan je foto, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!
Vrijwel iedere fotografie freak kent de site DeviantArt vermoedelijk wel, ik dus ook en óok daar kun je het nodige vinden voor Photoshop.
Een van de downloadsecties is de volgende:
Photoshop Brushes (De penselen dus!), voor de luie of onhandige mensen even een linkje:
http://browse.deviantart.com/resources/applications/psbrushes/?order=9&alltime=yes

Kies leuke elementen voor je foto en klik op een van de voorbeeld 'fotos' en download simpelweg deze elementen door op de Download knop te drukken, easy right?
Nu komt het volgende, plaats de .ABR bestanden in de map Adobe Photoshop CS2\Voorinstellingen\Penselen (indien je Engels hebt en er niet uitkomt, meld het dan even) en mocht je een .rar bestand hebben gedownload, pak deze dan uit zodat het .ABR bestand in die map terecht komt (niet in een submap).

Gedaan/gelukt tot dusverre? Wees blij!
Dan kunnen we namelijk verder, start Photoshop nu op (of sluit hem af en start hem opnieuw op) en open een foto of start een nieuwe afbeelding en ga naar het icoontje uit het menu (PENSEEL), je krijgt nu in de balk net onder Bestanden - Bewerken enz. de penseeldikte, modus, dekking en stroom te zien en je moet bij het deel van Penseel: *type* en de dikte op het pijltje naar beneden drukken die daar net achter staat.
Er volgt dan een submenu-tje met daarin rechtsbovenin weer een nieuw pijltje in een rondje, klik hierop en je krijgt de penseelsoorten te zien, inclusief je gedownloade penseelsoort (met de naam zoals die voor het .ABR staat.
Deze staan allemaal onder de laatste optie Penselen vervangen..., klik op de jouwe, zeg OK op de vraag of je de huidige penselen wilt vervangen en je krijgt ze als keuze te zien.
Deze penseelkeuzes zijn overigens te vinden in het eerder benaderde menu met het rondje met dat pijltje erin, waar je tevens de hoofddiameter kunt bepalen (onderaan in dit menu dus!)
Klik er op eentje en probeer het uit op je foto en uiteindelijk krijg je vast wel een resultaat na wat oefenen.

Heb je tot op heden geen flauw idee waar ik het over heb, dan heb je er weinig kaas van gegeten denk ik, maar ook dan kun je het gewoon proberen.
Lukt iets niet, heb je vragen en/of opmerkingen, laat het dan weten.
Maar niet met domme reacties als 'geen zin/snap het niet/boeiend enz.' want daar heb ik weinig aan!
Duidelijk uitleggen dus waar je vastloopt, wat je niet snapt en desnoods met screenshots.

Graag gedaan btw voor de mensen die interesse hebben.
Uiteindelijke resultaten liggen natuurlijk aan je creatief vermogen/inzicht, de gedownloade penseel mogelijkheden en je doorzettingsvermogen.
Hier zomaar een voorbeeldje, alles buiten de normale foto is met een simpele muisklik toegevoegt met deze methode, het leven kan wel makkelijk! 8-)

Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Friday 27 April 2007 om 21:53:26  

;NEXT
Gepost: 229
dus als ik nu boeiend typ ga je huilen ? Poor you
Datum: Friday 27 April 2007 om 21:54:09  

HistoireDeLuv
Gepost: 1929
Lang leve Paint.

Uch, zei de rokende indiaan.
Datum: Friday 27 April 2007 om 21:54:37  

Lastpost
;NEXT schreef:
dus als ik nu boeiend typ ga je huilen ? Poor you

Kansloos volk neem ik sowieso niet serieus, jou dus ook niet.
Datum: Friday 27 April 2007 om 21:57:17  

;NEXT
Gepost: 229
Lastpost schreef:

Kansloos volk neem ik sowieso niet serieus, jou dus ook niet.

Jezelf dus blijkbaar ook niet.
HAP HAP HAP. _O_
Datum: Friday 27 April 2007 om 22:22:40  

Sanderr_
Gepost: 837
Als je photoshop opent en je klikt op je penseel en je klikt in je submenu op dat rondje met een pijltje er in en je kiest voor load brushes kun je ze ook allemaal laden.
Datum: Friday 27 April 2007 om 22:28:35  

Lastpost
_*Massive^Jump schreef:
Als je photoshop opent en je klikt op je penseel en je klikt in je submenu op dat rondje met een pijltje er in en je kiest voor load brushes kun je ze ook allemaal laden.

Ja dat zou zo moeten werken, maar met mijn versie (natuurlijk net de pech dat mijn legale versie problemen gaf ) werkte dat niet en het opnieuw opstarten wel.
Maar bedankt voor de toevoeging.