Datum: Sunday 29 July 2007 om 18:35:25  

-YuGo-
Gepost: 1014
FC Utrecht is er niet in geslaagd om zich te plaatsen voor de laatste ronde van de Intertoto Cup. De Domstedelingen kwamen in eigen huis niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Hammarby. Omdat het eerste duel in Zweden in 0-0 was geindigd, mogen de Scandinavirs door.

Ondanks dat Utrecht na twintig minuten voetballen in het tweede bedrijf via Robin Nelisse op voorsprong was gekomen, kon de ploeg van Willem van Hanegem het voordeel niet vasthouden. David Johansson zorgde allereerst uit een hoekschop voor de gelijkmaker, en niet veel later werd Sander Keller van het veld gestuurd om een vermeende klap naar een tegenstander.

Ondanks het ondertal bleef Utrecht komen, en Tom Caluw en Leroy George waren beiden nog dichtbij de bevrijdende tweede treffer. Hammarby hield echter stand en mag zich gaan opmaken voor een dubbele confrontatie met een nog onbekende opponent, om te bepalen wie zich mag melden in de UEFA Cup.

Hamburger SV - Dacia Chisinau 4-0
Ook Hamburger SV had een lastige klus te klaren. De ploeg van trainer Huub Stevens speelde vorige week nog moeizaam 1-1 gelijk bij het Moldavische Dacia Chisinau, en ook vanmiddag ging het allemaal niet van een leien dakje.

Pas na rust kwam de motor van die Rothosen op gang onder aanvoering van Rafael van der Vaart. Onze landgenoot bediende na 51 minuten voetballen ploegmaat Vincent Kompany, om twintig minuten later hoogstpersoonlijk de marge te verdubbelen.

David Jarolim en Collin Benjamin bouwden in de slotminuten van het duel de score nog verder uit, waardoor HSV zich kwalificeert voor de finale van de Intertoto. Wie de tegenstander wordt, zal komende vrijdag na een loting bekend worden.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Sunday 29 July 2007 om 18:48:43  

Mystic
Gepost: 8712
Echt kut dat Fc Utrecht het weer heeft laten afweten. Had op beter tijden gehoopt..
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 15:14:23  

-YuGo-
a.s. woensdag is Ajax degene die in Europa verder kan komen.
Ze zullen het cker wel moeilijk krijgen en of ze het redden durf ik niet te zeggen.
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 15:58:16  

NAOMI_AFCA
Gepost: 425
tuurlijk redden ze het!
Datum: Tuesday 14 August 2007 om 16:21:50  

-YuGo-
NAOMI_AFCA schreef:
tuurlijk redden ze het!

weet je dat heel cker?
Ze missen veel belangrijke sleutelfiguren.
En zonder sneider...
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:30:01  

Mystic
Wat een domper gisteren met Ajax zeg. Lausanne, Kopenhagen en dan nu Slavia?
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:35:21  

-YuGo-
domper? ajax speelde niet best.
De kansen die ze hadden als ze die niet maken.
Sorry maar ben er echt niet rauwig om dat ajax verloren heeft.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:40:18  

Mystic
FR^Yugo1975 schreef:
domper? ajax speelde niet best.
De kansen die ze hadden als ze die niet maken.
Sorry maar ben er echt niet rauwig om dat ajax verloren heeft.

Why not? Persoonlijk zie ik maar wat graag twee Nederlandse ploegen in de Champions League en hoef ik zeker niet een ploeg als Slavia Praag in de Champions League te zien, die hebben daar al helemaal niets te zoeken. Als Ajax z'n normale niveau kan halen walst het over Slavia heen, waardoor spelers als Huntelaar, Heitinga en Emanuelson eindelijk in de internationale spotlight kunnen staan.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:42:50  

Lastpost
Gepost: 1656
Slecht voor het Nederlands voetbal en zo doen ze ....

WHAHAHA, wer wordt dat arrogante daar dodelijk afgestraft in de hoofdstad, dan kan ik er ook niet rauwig om zijn hoor.
Tuurlijk, ze waren beter, of anders gezegt minder slecht, maar als je zo speelt als "team dat speelt tegen de Europese top terwijl zij slechts nationaal leuk mee doen" dan moet je je als miljoenenelftal toch wel gaan schamen over deze uitslag hoor.

Gaat nog leuk worden in dat oostblok, 10 mans verdediging, oldskool omgeving en een fanatiek publiek.

En wat heeft Ajax dan te zoeken in Europees verband als ze thuis met 0-1 onderuit gaan tegen een team als Praag?
Tuurlijk is het zonde als er weer een Nederlands team sneuveld in de voorrondes en kost ons dat als land een boel punten enz. maar dit is toch wel weer leedvermaak zo hoor.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:50:31  

-YuGo-
Mystic schreef:

Why not? Persoonlijk zie ik maar wat graag twee Nederlandse ploegen in de Champions League en hoef ik zeker niet een ploeg als Slavia Praag in de Champions League te zien, die hebben daar al helemaal niets te zoeken. Als Ajax z'n normale niveau kan halen walst het over Slavia heen, waardoor spelers als Huntelaar, Heitinga en Emanuelson eindelijk in de internationale spotlight kunnen staan.

Daar heb je gelijk in.
Als ajax zijn normale niveau halt spelen ze Slavia weg.
Maargoed ajax had niet hun dag kennelijk.
En... ja als ajax CL speelt zullen sleutelfiguren in de internationale spotlight staan maar ik ben van mening dat dat zonder CL ook kan.
Sneider vertrok ook naar Real Madrid en echt niet omdat hij in de CL speelde.. puur op zijn kwaliteiten.

[edit] Slavia praag gaat het ook niet ver schoppen in de CL maargoed dat ter zijde.
Ajax terecht verloren en hoop voor ze dat ze in praag winnen maar geef ze weinig kans.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:50:59  

K.Castro
Gepost: -150
Ajax moet oppasen anders dreigt weer geen europa voetbal

Hoop voor de nederlandse voetbal dat ze door gaan
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:54:47  

Mystic
FR^Yugo1975 schreef:

Daar heb je gelijk in.
Als ajax zijn normale niveau halt spelen ze Slavia weg.
Maargoed ajax had niet hun dag kennelijk.
En... ja als ajax CL speelt zullen sleutelfiguren in de internationale spotlight staan maar ik ben van mening dat dat zonder CL ook kan.
Sneider vertrok ook naar Real Madrid en echt niet omdat hij in de CL speelde.. puur op zijn kwaliteiten.

[edit] Slavia praag gaat het ook niet ver schoppen in de CL maargoed dat ter zijde.
Ajax terecht verloren en hoop voor ze dat ze in praag winnen maar geef ze weinig kans.

Nah, niet terecht. Slavia heeft maar n echte kans gehad, die penalty. Terwijl dat bij Ajax toch echt meer waren, alleen zijn die niet verzilverd. Doodzonde.

Sneijder is overigens wel een klasse apart en als aanvallende middenvelder (zeker als je ook nog een 18 doelpunten maakt) val je meer op dan als bijv. controlerende middenvelder. Neem een man als Simons, hij is van onschatbare waarde voor PSV, maar valt nooit op.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:56:32  

Lastpost
En trouwens, dt zou dan mooi een staaltje mis-management zijn n daarmee levert Sneijder ineens niet zo bijster veel meer op, geloof dat je met het missen van de CL zo'n 15 miljoen misloopt standaard en aangezien de CL is begroot bij Ajax zal dat dan ook nog vrolijk van het transferbedrag afvallen.

Maar in hoeverre kan Ajax echt enkele klasse hoger spelen, op het eigen toernooi vond ik ze al geen grootse indruk maken, tegen een degeklasseerd PSV ook allerminst en in de voorbereiding verder ging het ook niet overtuigend.
Vooral dat middenveld gaat echt een probleem worden vermoed ik, vel te licht net als bij Feyenoord waardoor de aansluiting niet goed loopt, buitenspelers teveel terug moeten zakken en weinig goeds krijgen en dus de (top) spits ook niet lekker bereikt wordt en dan krijg je dat typische werkvoetbal, iets wat ze in Amsterdam niet gewend zijn.

Trouwens, Heitinga een topspeler?
Datum: Thursday 16 August 2007 om 10:57:36  

-YuGo-
K.Castro schreef:
Ajax moet oppasen anders dreigt weer geen europa voetbal

Hoop voor de nederlandse voetbal dat ze door gaan

Voor het nederlandse voetbal hoop ik ook dat ze doorgaan.

Voor ajax zelf ben ik er niet rauwig om dat ze uit de CL vliegen
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:02:09  

*Renee
Gepost: 14899
OMG wat erg , ik weet echt begot niet wat Ajax heeft gedaan

Hoeveel is het geworden dan?

Juf Renee
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:02:34  

Lastpost
*Renee schreef:
OMG wat erg , ik weet echt begot niet wat Ajax heeft gedaan

Hoeveel is het geworden dan?

Ajax.nl?
0-1 dus voor Praag.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:02:57  

Mystic
Lastpost schreef:

Trouwens, Heitinga een topspeler?

Ja, absoluut. Niet voor niets Man van het Toernooi tijdens het Amsterdam Tournament. Als middenvelder kan hij perfect de balans bewaren en vervuld hij zijn verdedigende en controlerende taken goed. Daarnaast leidt hij zelden balverlies en komen vrijwel al zijn passes aan. Serieus, je zou eens goed op hem moeten letten tijdens de wedstrijden die Ajax afwerkt.

Deelname aan de championsleague levert trouwens 10 miljoen op. Als Ajax zich niet kwalificeert gaat dat geld naar PSV.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:08:48  

Lastpost
Mystic schreef:

Ja, absoluut. Niet voor niets Man van het Toernooi tijdens het Amsterdam Tournament. Als middenvelder kan hij perfect de balans bewaren en vervuld hij zijn verdedigende en controlerende taken goed. Daarnaast leidt hij zelden balverlies en komen vrijwel al zijn passes aan. Serieus, je zou eens goed op hem moeten letten tijdens de wedstrijden die Ajax afwerkt.

Deelname aan de championsleague levert trouwens 10 miljoen op. Als Ajax zich niet kwalificeert gaat dat geld naar PSV.

En Tiendalli gaat de rol vervullen als rechtsback bij Real volgend seizoen ...
Sorry hoor, maar Heitinga is gewoon een beperkte voetballer die wel gewoon z'n ding doet maar echt met regelmaat t laat is met z'n acties, vreemde looplijnen en lijkt af en toe echt geen communicatie te hebben met medespelers.
Daarnaast is ie gewoon onbeholpen door iedere keer bij opstootjes betrokken te raken, onnodige kaarten net zoals dat bij Buijs en Hofs het geval is en vind hem voetballend echt geen meerwaarde bij Ajax.

Ik werd ook een keer in een recent verleden tot de beste gekroont bij een karaokewedstrijd in de kroeg op stadhuisplein, maar dat betekend dus echt niet dat k zo goed ben, de rest was gewoon dusdanig bedroevend dat ze mij dat ding uitreikte.

Heitinga hadden ze destijds met de interesse van Juventus die veel wilde neerleggen gelijk moeten verkopen trouwens.
PS, nee dit is geen afgunst maar ik vind hem gewoon geen topspeler.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:11:49  

K.Castro
Gepost: -150
Mystic schreef:

geld Komt ook naar ons Omdat wij gewoon beter zijn met alles en we doen goed in de Cl en Jullie niet
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:15:17  

Mystic
Lastpost schreef:

En Tiendalli gaat de rol vervullen als rechtsback bij Real volgend seizoen ...

Tiendalli heeft zich nog nooit bewezen en zal dat waarschijnlijk niet gaan doen ook. Al zou het zomaar kunnen gebeuren, als je ziet wat er met Drenthe is gebeurd.

Als Heitinga de vrije man is moet hij nog wel het een en ander leren ja, maar in de dekking verliest hij geen enkel duel. Toendertijd met Juventus was hij nog een verdediger en maakte hij een goede periode door, maar ik denk dat er nu als middenvelder veel meer potentie in zit. In de verdediging is hij net als Drenthe vaak t slordig. Als controlerende middenvelder heeft hij geleerd om wat meer sober te spelen. Maargoed, daarover kunnen en blijven onze meningen verschillen. Ik denk overigens dat hij komend seizoen (of eventueel het seizoen daarop) voor een miljoentje of 15 vertrekt.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:15:57  

*Renee
Mystic schreef:

Jij snapt het!! 8-)
eindelijk iemand die het ook zegt

Juf Renee
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:16:14  

Lastpost
Ow dat bedrag valt trouwens lager uit zie ik net:
- Deelname aan de Championsleague: 2 miljoen
- Zes groepsduels meedoen: 2,4 miljoen
- 6 ton voor een winstpartij, 3 ton voor een gelijkspel
Waarvan er nog geld afgaat wat betreft de winstpremies voor spelers.

Hierin zitten natuurlijk niet de opbrengsten verwerkt van de ticketverkoop in eigen stadion, de tv-rechten, sponsoring enz.
Het is overigens wel zo dat PSV meer krijgt voor z'n optreden in de Champions League als Ajax zich niet weet te plaatsen, dit heeft weer te maken met het marktaandeel dat PSV dan heeft t.o.v de andere landen/clubs.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:16:58  

*Renee
Lastpost schreef:

Ajax.nl?
0-1 dus voor Praag.

Tja , was ik vergeten
Thx ;)

Juf Renee
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:20:36  

Mystic
Lastpost schreef:
Ow dat bedrag valt trouwens lager uit zie ik net:
- Deelname aan de Championsleague: 2 miljoen
- Zes groepsduels meedoen: 2,4 miljoen
- 6 ton voor een winstpartij, 3 ton voor een gelijkspel
Waarvan er nog geld afgaat wat betreft de winstpremies voor spelers.

Hierin zitten natuurlijk niet de opbrengsten verwerkt van de ticketverkoop in eigen stadion, de tv-rechten, sponsoring enz.
Het is overigens wel zo dat PSV meer krijgt voor z'n optreden in de Champions League als Ajax zich niet weet te plaatsen, dit heeft weer te maken met het marktaandeel dat PSV dan heeft t.o.v de andere landen/clubs.

Ik had gelezen dat het om 10 miljoen zou gaan, genomen over de hele groepsfase. Al is dat waarschijnlijk zonder ticketverkoop meegerekent. Maargoed, als Ajax niet meedoet is het feest in Eindhoven ja. Waarom anders denk je dat PSV vorig seizoen een slordige 33 miljoen verdiende in de Champions League?
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:24:04  

-YuGo-
Mystic schreef:

Geef mij maar Emanuelson.. Dat vind ik een topspeler.
Heitinga die mag ik echt niet
En die gast heitinga maakt ook zijn fouten.... dus ik let goed op