Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:28:31  

Mystic
Gepost: 8712
FR^Yugo1975 schreef:

Geef mij maar Emanuelson.. Dat vind ik een topspeler.
Heitinga die mag ik echt niet
En die gast heitinga maakt ook zijn fouten.... dus ik let goed op

Emanuelson is nog heel erg laconiek, die moet echt nog een paar stappen zetten. En op welke fouten doel je zoal bij Heitinga? Alleen in aanvallend opzicht maakt hij domme fouten, zoals te hard inlopen en duwen. En met opstootjes is hij niet altijd even verstandig. Al bleef hij na het doorlopen op de keeper opvallend rustig.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:28:36  

Lastpost
Gepost: 1656
Mystic schreef:

Ik had gelezen dat het om 10 miljoen zou gaan, genomen over de hele groepsfase. Al is dat waarschijnlijk zonder ticketverkoop meegerekent. Maargoed, als Ajax niet meedoet is het feest in Eindhoven ja. Waarom anders denk je dat PSV vorig seizoen een slordige 33 miljoen verdiende in de Champions League?

Waarom?

Quote:
Het bedrag dat PSV opstrijkt is vooral te danken aan Ajax. De Amsterdammers kwamen niet door de voorronde van de Champions League. Daardoor was PSV de enigste Nederlandse deelnemer en kreeg al inkomsten over de Nederlandse televisierechten. In verglijking met het UEFA cup toernooi verdient de Champions League vele malen beter. Winnaar van de UEFA cup Sevilla streek slechts zes miljoen aan haar overwinning op.

Dáarom!
Alleen is dát voor Ajax weer geen grote zorg, het spekken van de kas in Eindhoven aangezien ze dit geld hard nodig hebben om hun eigen financieën op orde te krijgen.
Je zag alleen alle lijken in Rotterdam-Zuid uit de kast pleuren, maar daar loopt het ook niet op rolletjes.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:36:21  

Mystic
Lastpost schreef:

Alleen is dát voor Ajax weer geen grote zorg, het spekken van de kas in Eindhoven aangezien ze dit geld hard nodig hebben om hun eigen financieën op orde te krijgen.
Je zag alleen alle lijken in Rotterdam-Zuid uit de kast pleuren, maar daar loopt het ook niet op rolletjes.

In financieel opzicht kan Ajax het hebben, maar op sportief vlak eigenlijk niet. PSV kan het in principe trouwens ook wel hebben, omdat ze zelden veel uitgeven aan spelers. Probleem is echter wel dat de eerste hoge transferinkomsten heeft, terwijl PSV zelden grote transfers maakt. Ze zouden Koné voor veel kunnen verkopen, alleen die wil niet. Vind het ook wel opvallend dat niemand informeert naar Gomes en dat ook de interesse voor Farfan niet concreet is.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:46:35  

-YuGo-
Gepost: 1014
Mystic schreef:

Emanuelson is nog heel erg laconiek, die moet echt nog een paar stappen zetten. En op welke fouten doel je zoal bij Heitinga? Alleen in aanvallend opzicht maakt hij domme fouten, zoals te hard inlopen en duwen. En met opstootjes is hij niet altijd even verstandig. Al bleef hij na het doorlopen op de keeper opvallend rustig.

Mja je noemt de fouten zelf op...
maar Emanuelson vind ik niet echt laconiek, hij weet echt wel wattie doet.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:49:04  

Mystic
FR^Yugo1975 schreef:

Mja je noemt de fouten zelf op...
maar Emanuelson vind ik niet echt laconiek, hij weet echt wel wattie doet.

Die fouten staan los van zijn functioneren als controlerende middenvelder. Maar hebben wij gisteren wel dezelfde wedstrijd gezien? Emanuelson was echt heel erg slordig. Nu is dat normaal gesproken wel wat minder, maar toch. Hij lijkt wat dat betreft op Drenthe, aanvallend is het leuk, maar hij denkt zelden aan het gat dat achter hem valt.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 11:52:07  

*Renee
Gepost: 14899
FR^Yugo1975 schreef:

Als je heitinga nu ziet , en een hele tijd geleden.
Dan kan je echt zien dat er een groot verschil is ontstaan.
Een hele tijd terug zat hij in een dip , voetbalde gewoon slecht!
Nu? Hij voetbalt steeds beter. Ik sta er iedere wedstrijd nog van versteld wat hij allemaal doet. En hoe hij het momenteel doet.
Een hele vooruitgang. Jammer genoeg zien veel mensen dat niet in. En drukken ze er altijd een stempel op dat hij niet goed is.
Echt erg jammer.

Juf Renee
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:03:59  

-YuGo-
Mystic schreef:

Die fouten staan los van zijn functioneren als controlerende middenvelder. Maar hebben wij gisteren wel dezelfde wedstrijd gezien? Emanuelson was echt heel erg slordig. Nu is dat normaal gesproken wel wat minder, maar toch. Hij lijkt wat dat betreft op Drenthe, aanvallend is het leuk, maar hij denkt zelden aan het gat dat achter hem valt.

Gisteravond vond ik Emanuelson ook niet echt super spelen.
suarez vond ik erg goed.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:05:24  

-YuGo-
*Renee schreef:
Als je heitinga nu ziet , en een hele tijd geleden.
Dan kan je echt zien dat er een groot verschil is ontstaan.
Een hele tijd terug zat hij in een dip , voetbalde gewoon slecht!
Nu? Hij voetbalt steeds beter. Ik sta er iedere wedstrijd nog van versteld wat hij allemaal doet. En hoe hij het momenteel doet.
Een hele vooruitgang. Jammer genoeg zien veel mensen dat niet in. En drukken ze er altijd een stempel op dat hij niet goed is.
Echt erg jammer.

Dat is waar Heitinga is wel gegroeid.
Ik heb ook niks tegen hem als voetballer, ik mag hem als persoon gewoon niet.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:14:14  

*Renee
Gepost: 14899
FR^Yugo1975 schreef:

Dat is waar Heitinga is wel gegroeid.
Ik heb ook niks tegen hem als voetballer, ik mag hem als persoon gewoon niet.

Nou dan, nu geef je het zelf toe dat hij is gegroeit.
Anyway,
Als persoon? Ik zie niet in wat er mis met hem is.
Ik ken genoeg andere waarbij ik eerder een afkeer heb dan bij Johnny.
Anyway, wat is er ''mis'' met hem dan volgens jou?

Juf Renee
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:17:13  

Lastpost
Ik zeg toch niet dat hij niet goed is Reneé, enkel dat hij niet de topspeler is die sommige in hem zien.
Bedragen van 15 miljoen voor een Heitinga, het is natuurlijk maar wat een gek er voor geeft, maar ik vind het 'm niet waard en zou dan mijn ogen op andere gelouterde internationals laten vallen die zowel verdedigend als aanvallend meer kunnen brengen, tactisch slimmer zijn en dynamischer zijn in bijvoorbeeld de omschakeling.

Als verdediger zijnde vond ik hem gewoon goed spelen, maar ook niet meer dan dat, maar als middenvelder komt hij echt te kort, en dat zal ook gaan blijken in de wedstrijden dat het er echt om gaat.
Hij speelt wel een stuk meer volwassen, dat ben ik met je eens, maar dat maakt je nog geen topspeler.

Echte (eigen) jeugdige topspelers vind ik Ajax nú niet hebben, de A1 en de beloften lopen nu niet bepaald over van de individuele kwaliteiten, Goosens en Sarpong hebben zeker veel talent maar de rest zit daar toch nog wel een stuk achter, zoals die Schilder bijvoorbeeld.
Emanuelson zou bij mij niet eens in de basis staan, verdedigend te zwak en opbouwend te kwetsbaar door foute keuzes waardoor Stam teveel moet corrigeren en op het middenveld mist hij de dynamiek en body.

Maduro vind ik echt ontbreken in dit elftal, zeker dit verzwakte elftal door het gebrek aan Davids en Sneijder, en zou samen met Gabri voor meer balans zorgen denk ik.
Ik had zo aan de aftrap verschenen denk ik als ik in z'n schoenen had gestaan:
Stekelenburg; Heitinga, Stam, Vermaelen; Gabri, Schilder, Maduro (VM), Kennedy; Suarez, Huntelaar, Rommedahl.

Wat was er trouwens met Jan Vertonghen, aangezien hij niet op de bank zat in Amsterdam?
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:17:34  

-YuGo-
*Renee schreef:

Nou dan, nu geef je het zelf toe dat hij is gegroeit.
Anyway,
Als persoon? Ik zie niet in wat er mis met hem is.
Ik ken genoeg andere waarbij ik eerder een afkeer heb dan bij Johnny.
Anyway, wat is er ''mis'' met hem dan volgens jou?

mja ik mag zijn karakter niet.
Heb ik overigens ook bij Sneider.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:34:46  

baasbas180
Gepost: 101
FR^Yugo1975 schreef:

maar hij scoort wel veel mag in je handen knijpen met zo n speler als heitinga
Datum: Thursday 16 August 2007 om 12:40:26  

MInskAFCA
Gepost: 236
Verloren, je zag gelijk dat we Wesley misten. KIppenvel toen we bij de vrije trap zijn naam riepen

Voor de rest, nanananananana knalde lekker hard, enige hoogtepunt op de tribunes ... voetbal was niet om aan te zien, stelletje inspiratieloze amateurs.
Datum: Thursday 16 August 2007 om 13:21:10  

Lastpost
Quote:
In vrijwel alle verslagen in de Nederlandse kranten van vanmorgen wordt de naam van FC Kopenhagen genoemd. Vorig seizoen werd Ajax in de voorronde van de Champions League verslagen door de Denen. Een nieuw Europees debacle lijkt na de 0-1 gisteravond tegen Slavia Praag in de maak. "Wie door zijn wimpers keek, zag een opmerkelijke gelijkenis met een jaar geleden", aldus AD Sportwereld.

De Telegraaf, AD Sportwereld en de Volkskrant koppen respectievelijk met "Misstap Ajax", "Ontluistering" en "Ajax naïef als een jeugdelftal." De kranten vinden niet dat het gemis van Wesley Sneijder een geldig excuus is voor de nederlaag. "Ook zonder Sneijder lijkt deze ploeg normaal gesproken een maat te klein", aldus De Telegraaf. AD Sportwereld en de Volkskrant zoeken de oorzaak van de nederlaag vooral in fouten aan Amsterdamse zijde, terwijl De Telegraaf een groot deel van de oorzaak legt bij het stugge spel van de gasten uit Praag. "Slavia bevestigde het beeld van een team waar kraak nog smaak aan zit. Ze beheersen het spelen op de nul … Maar dan nog had Ajax het nooit zover mogen laten komen."

Net als De Telegraaf zegt AD Sportwereld dat ook de aanhang heeft gefaald. "Hoe vaak het belang van de wedstrijd tegen Slavia ook was benadrukt, de Amsterdamse aanhang liet het gisterenavond pijnlijk afweten."

De Volkskrant tenslotte laat weinig heel van de clubleiding. "Colin kon het voor Ajax vereiste niveau niet aan. Op zich is dat niet zo bijzonder voor een 26-jarige voetballer die in het verleden voor clubs als NAC en Norwich City speelde. Opvallender is dat Ajax dergelijke spelers een contract aanbiedt," aldus de krant die de wissel van Suárez ook vreemd vond.

Tsja ...
Datum: Thursday 16 August 2007 om 19:40:37  

Mystic
Allemaal meedoen kinders: http://www.funkybabes.nl/forum/forum_topic.php?id=17385
Datum: Saturday 18 August 2007 om 13:38:39  

Lastpost
http://www.youtube.com/watch?v=RY5wVIyStg4
Duidelijk respect voor die knakkers, dit echt 90 minuten lang he.

Quote:
Ondertussen, bij Hadjuk Split...

Afgelopen week stonden in de voorronde van de Uefa Cup twee voormalige Europese grootmachten tegenover elkaar, te weten Hajduk Split en Sampdoria Genua.

De ultra's van Hajduk Split, de Kroaten waren met 35.000 man op komen dagen voor het thuisduel tegen de Italianen, hadden vooraf aangekondigd het hele duel onafgebroken tekeer te zullen gaan in het eigen Poljud Stadium. Die belofte werd ingelost, men liet 90 minuten onafgebroken van zich horen, zoals ook in dit filmpje te zien en horen is.

Het mocht voor wat betreft de wedstrijd zelf helaas niet baten. De Italianen wonnen nipt van hun Kroatische opponent, met 0-1.
Datum: Monday 20 August 2007 om 00:37:55  

Lastpost
En bij deze nogmaals een filmpje, de eerste goal van Royston Drenthe in het koninklijke wit van Real:
http://www.d1g.com/video/show/?id=1272510

Prachtige goal, het mocht overigens niet baten want Real verloor de cup na een 3-6 doelsaldo over 2 wedstrijden.
Datum: Monday 20 August 2007 om 20:23:55  

-Matteo-
Gepost: 880
zozo haha mooi dat ie scoort.. alleen ik denk dat hij gwoon elke keer invalt..
Datum: Saturday 25 August 2007 om 23:27:51  

-YuGo-
Wesley Sneijder had zich geen mooier competitiedebuut mogen wensen. De oud-Ajacied besliste de stadsderby tussen Real Madrid en Atlético Madrid in het voordeel van de landskampioen: 2-1.

Vin wel mooi voor hem.
Datum: Sunday 26 August 2007 om 00:19:30  

MInskAFCA
Gepost: 236
http://files.filefront.com/Sneijder_2_1wmv/;8398587;/fileinfo.html

En zondag hopelijk niet voor het laatst: W-E-S-L-E-Y S-N-E-I-J-D-E-R, LALALALALA

Datum: Tuesday 28 August 2007 om 18:16:11  

Lastpost
Quote:
De situatie van Antonio Puerta wordt er niet beter op. De speler van Sevilla, die meerdere hartstilstanden heeft gekend na flauw te zijn gevallen op het veld, ligt sinds zaterdagavond in het Vírgen del Rocío-ziekenhuis.

Volgens een rapport van de artsen zijn er inmiddels tekenen van hersenletsel bij de Spanjaard waargenomen, doordat zijn hart er verscheidene keren mee ophield. De situatie van de middenvelder is op dit moment "zeer kritiek".

De selectie van Sevilla is er niet meer bij. De club speelt vanavond in Athene tegen AEK FC, waar het zich probeert te plaatsen voor de Champions League.

Update @16:35

Zojuist is bekend geworden dat Antonio Puerta is overleden. Puerta werd slechts 22 jaar.

RIP
Datum: Tuesday 28 August 2007 om 20:20:44  

Dida01
Gepost: 6685
RIP inderdaad. Triest nieuws.
Datum: Tuesday 28 August 2007 om 21:05:54  

Peitah
Gepost: 90
Zal mij niks verbazen als heel de ploeg van sevilla aan de dope zat

Wel triestig natuurlijk!
Datum: Tuesday 28 August 2007 om 21:23:33  

poeh_hee
Gepost: 784
Mystic schreef:

Ik had gelezen dat het om 10 miljoen zou gaan, genomen over de hele groepsfase. Al is dat waarschijnlijk zonder ticketverkoop meegerekent. Maargoed, als Ajax niet meedoet is het feest in Eindhoven ja. Waarom anders denk je dat PSV vorig seizoen een slordige 33 miljoen verdiende in de Champions League?

Ik vraag me nog steeds af wat ze met dat geld gedaan hebben.
Datum: Tuesday 28 August 2007 om 22:58:29  

Lastpost
poeh_hee schreef:

Ik vraag me nog steeds af wat ze met dat geld gedaan hebben.

Aflossen van schulden, dichten van gaten in de begroting en terugbetalen van openstaande bedragen bij investeerders enz.
Dat kan gewoon niet anders als de supportersvereniging zelfs moet bijspringen bij de bouw destijds van dat jeugdcomplex (de verbouwing dus!) ... dan heb je echt niet al te veel geld op zak hoor.