Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:12:09  

:PEANUT
Gepost: 69
trut-de-la-mode schreef:
Het grote nadeel van godsdiensten is dat mensen stoppen met zelf nadenken over wat goed en fout is en ze alles klakkeloos gaan aannemen wat er in religieuze boeken staat.
En met name bij de Islam levert dit problemen op omdat in de Koran nogal wat teksten schijnen te staan die oproepen tot geweld tegen andersdenkenden.
Als mensen gewoon eens hun eigen verstand zouden gebruiken in plaats van zich te richten naar regeltjes van een eeuwen oud boek, dan zou het een stuk beter gaan met de wereld.

luister je zegt schijnen dingen in te staan ????

dat betekent dat je het dus niet weet dus oordeel daardan niet over aub.

ik heb um wel gedeeltelijk al gelezen en nog styeeds niets verkeerd tegen gekomen.

er zijn veel mensen die de verkeers regels overtreden betekent dat dan dat de verkeers regels uitlokken naar overtredingen neej toch???

dus als er een paar moslims zijn de de regels over treden betekent dat dan dat de koran slecht is neej!!!

ook is het zo dat veel mesnen de teksten vaak verkeerd opvatten niet weten en nadenkend dat de koran 1400 jaar geleden geschreven is en dat dit in deze tijd dus anders moet worden opgevat we leven ook in een andere situatie.

verder voor alle mensen die wetenschap gelkoof hebben

waarom telkens als er iets ondekt word door de wetenschap hebben geloven al een verklaring hiervoor die ook logisch is en dat de wetenschap nog steed snaar haar waarheid aan het zoeken is terwijl de godsdienst islam al lan daarover uitgesproken is wij hoeven niet meer te zoeken omdat we al geaccepteerd hebben wat we weten en dat dat logiosche verklaringen zijn die zouden kunnen kloppen als je simpel nadenkt.

wetenschap moelijke theorieen achteraf gezien niet helamaal waar ok dan maar weer aanpassen. kijk maar in de geschiedenis van de wetenschap.

wetebn schap is niet eens zeker van zichzelf ...

godsdienst wel.

maar nogmaals iedereen zijn eigenkeuze hierhin en ook ik respecteer iedfereens mening maar zoals ik al eerder vermelde ga niet over dingen oordelen waar je niets van weet zoals dingen die in de koran staan die je niet eens gelezen hebt .. ik ga ook niet zeggen dat jij altijd liegt of altijd steelt ik ken je niet eens....
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:20:42  

trut-de-la-mode
Gepost: 1653
:PEANUT schreef:

luister je zegt schijnen dingen in te staan ????

dat betekent dat je het dus niet weet dus oordeel daardan niet over aub.

ik heb um wel gedeeltelijk al gelezen en nog styeeds niets verkeerd tegen gekomen.

er zijn veel mensen die de verkeers regels overtreden betekent dat dan dat de verkeers regels uitlokken naar overtredingen neej toch???

dus als er een paar moslims zijn de de regels over treden betekent dat dan dat de koran slecht is neej!!!

ook is het zo dat veel mesnen de teksten vaak verkeerd opvatten niet weten en nadenkend dat de koran 1400 jaar geleden geschreven is en dat dit in deze tijd dus anders moet worden opgevat we leven ook in een andere situatie.

verder voor alle mensen die wetenschap gelkoof hebben

waarom telkens als er iets ondekt word door de wetenschap hebben geloven al een verklaring hiervoor die ook logisch is en dat de wetenschap nog steed snaar haar waarheid aan het zoeken is terwijl de godsdienst islam al lan daarover uitgesproken is wij hoeven niet meer te zoeken omdat we al geaccepteerd hebben wat we weten en dat dat logiosche verklaringen zijn die zouden kunnen kloppen als je simpel nadenkt.

wetenschap moelijke theorieen achteraf gezien niet helamaal waar ok dan maar weer aanpassen. kijk maar in de geschiedenis van de wetenschap.

godsdienst wel.

maar nogmaals iedereen zijn eigenkeuze hierhin en ook ik respecteer iedfereens mening maar zoals ik al eerder vermelde ga niet over dingen oordelen waar je niets van weet zoals dingen die in de koran staan die je niet eens gelezen hebt .. ik ga ook niet zeggen dat jij altijd liegt of altijd steelt ik ken je niet eens....

Ja en hoe komt dat dat de wetenschap zichzelf constant verbetert en aanpast?
Omdat de wetenschap kritisch naar zichzelf kijkt!
Als ik als wetenschapper iets wil bewijzen dan moet ik mijn onderzoek niet alleen onderbouwen maar ik moet ook de verbeterpunten aangeven, aangeven wat er verkeerd kan zijn gegaan in mijn onderzoek, en dingen aangeven waarvan ik niet zeker weet of die kloppen.
Zodat ik zelf, en andere onderzoekers, vervolgens een nieuw en beter onderzoek kunnen opstarten om de puntjes op de i te zetten.

Het geloof daarentegen, wat zogenaamd alle antwoorden al heeft, verzint een of ander verhaaltje, waar negen van de tien keer geen enkele logische achtergrond in zit, en zegt:
Dit is de waarheid.
En iedereen die er tegenin gaat is een afvallige, die gelooft blijkbaar niet.
Heel makkelijk op die manier.
Het geloof is ook niet te falsifiëeren, omdat het in mysteries is gehuld.
Omdat er geen harde feiten worden gepresenteerd kan er ook niet echt iets worden onderzocht en tegengesproken, wat bij wetenschap wel kan.

En daarom heb ik altijd de neiging om wetenschap boven geloof te verkiezen.
Wetenschap bewijst dingen en kijkt kritisch naar zichzelf. Bij geloof is dat wel anders.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:23:59  

LiEsJeHhH
Gepost: 76
Niet gelovig,,

... xXx ...
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:28:22  

De Laar
Gepost: 5341

dat haalt nog niet de kans berekening weg
je zegt waarschijnlijk om dat je geen feiten hebt dit is een feit die berekening.
maar ook de wetenschap heeft geen echte feiten van het onstaan het is altijd maar raden en gissen en vermoeden voor jullie dus eigen ook een soort van geloof:0 allen jullie god is wetenschap zullen we dan maar ff zeggen

want als de wetenbschap gelijk zou hebben zouden de gosdiensten niet nodig zijn.
maar telkens worden er weer dingen ontdekt die de vorige zogenaamde feiten weghalen.

dus je gelooft ook op iets wat je niet met eigen ogen ziet dus ook geloof????

dit maakt nog meer duidelijk dat geloof zeer belangrijk is.

en dat over dat god geschapen moet zijn is eenmoeilijk verhaal voor ongelovige om te accepteren.

wij geloven dat ook het begrip tijd door god/Allah geschapen is vandaar dat hij buiten de tijd leeft en dus geen begint of einde kent hij leeft in een soort van andere dimensie zeg maar.

wij kennen het begrip tijd door de schepping van tijd en ook de dood is door hem geschapen.
en op de dag des oordeels zullen die 2 begrippen ophouden met bestaan vandaar dan we dan eeuwig leven kennen want als je tijd weghaalt en de dood blijft eeuwig over.

maar dat is iets waar je in moet geloven net zoals jij gelooft in je evolutie theorie of wetenschap waar ik dus ook respect voor heb

maar de wetenschap heeft mij alleen maar meer wakker geschud over dat god bestaat ;)
Wetenschap is juist cijfertjes. Dat ze weten waar bepaalde planeten staan bijv komt ook puur door wiskunde. En dan weten ze ook hoe warm het daar is, hoe groot de planeet is enz. Terwijl ze de planeet nooit beter hebben gezien dan door een telescoop. Best wonderbaarlijk, dat wiskunde.

Dat van dat ik ook dat geloof maar nooit gezien heb klopt wel. Maar dat klinkt gewoon logischer dan religie. Sowieso is van religie heel vaak gebleken dat het niet klopt. Mensen geven voor alles wat ze niet kunnen begrijpen de verklaring dat iemand het gemaakt heeft, een god. Vroeger hadden ze daarom tientallen goden. Waarom het regent wist men niet, dus een god liet het regenen. Nu weet men dat dat komt door verdamping. En zo zijn er superveel dingen in de laatste 2000 jaar verklaart. Alleen een aantal dingen nog niet, en gelijk zeggen mensen dat een god dat dus gedaan heeft. Totdat het tegendeel is bewezen.

Dat van die andere dimensie is wel een goede verklaring. Ik lees de laatste tijd nog wel eens van dat soort dingen, ook dat je geest naar een andere dimensie kan enzo. God is dan idd gewoon een geest, of beter gezegd, een energie. Net zoals je ziel (waarvan ik ook geen flauw idee heb dat zoiets bestaat, er is alleen al eens een goed antwoord op gegeven: cogito ergo sum). Maar dat mensen God dan gaan personificeren is bullshit. Je kunt hem niet als mens uitdrukken. En misschien is ieders ziel wel een deel van god?

Tijd is net zoiets als energie, je ziet het niet, maar het is gewoon iets wat bestaat en waar toevallig een naam aan is gegeven. Maar dat er geen tijd is kan ik me niet voorstellen. Dan is er geen eeuwigheid, want als je iets doet, dan is dat daarna ook verleden. Als er geen tijd bestaat, kun je ook niet denken of beseffen. Iets wat eigenlijk de meest logische verklaring is voor als je dood bent.

En dat de wetenschap je wakker schud over het bestaan van God heb ik ook ooit gehad. Toen ik met biologie leerde hoe complex het menselijk lichaam was dacht ik ook dat het geen toeval kon zijn. Maar nu weet ik dat het menselijk lichaam ook niet 1 2 3 is ontstaan, maar dat het miljarden jaren heeft geduurt, dan is er inderdaad zat tijd dat zoiets een keer 'per toeval' ontstaat.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:30:54  

Is@bel
Gepost: 26
Mijn ouders zijn moslim en ik ben ook zo opgevoed.
Maar ik zelf doe er niks aan geen hoofddoekje of wachten met maagd zijn tot aan je trouwen.
Het klinkt wel mooi maar waarom alleen een vrouw moet maagd blijven en de man niet of te minsten dan is het niet zo erg.
Sommige dingen dat ik heb gelezen in de koran vind ik een beetje moeilijk te geloven.
Ik ben meer een persoon van eerst zien dan geloven.
Maar misschien der maten ik ouder wordt dat dat gaat veranderen.
Maar voor nu zeg ik leef je leven hoe jij wilt
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:31:03  

De Laar

godsdienst wel.
Godsdienst ging toch om geloven, niet weten?
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:37:16  

LeidsMeis
Gepost: 519
trut-de-la-mode schreef:
Misschien is er een hogere macht, maar ik geloof niet dat die alles bepaalt wat er gebeurt.
Ik ben voornamelijk humanist: ik geloof in de kracht van mensen.

Naar mijn mening is er maar één regel die mensen hoeven na te leven om de wereld er een stuk beter uit te laten zien:
"Wat u niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!"

Als iedereen zich daar aan zou houden, in plaats van allerlei rare regeltjes uit religieuze boeken, dan leefden we in een hele mooie wereld.

Je haalt de woorden uit men mond
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:52:13  

De Laar schreef:
Godsdienst ging toch om geloven, niet weten?

ja wij geloven ook in godsdienst bewijs heb je nooit anders waren we meteen in de hemel gezet.

alleen ok in wetenbschap zul je moeten geloven en kun je niet zomaar vanuitgaan door cijfers .

en ok ze bekritiseren zichzelf das mooi maar waarom komen ze dan met een feit of bewijs en dan daarna weer bekritiseren als je bewijs of feit heb is het toch klaar????

tot nu toe kun je met de wetenschap nog geen einde maken zelfs voor de ongelovige niet.

maar de godsdienst heeft voor de gelovige allang gedaan ons verhaal is la compleet althans bij islam wij hebben op alles een andertwoord (voor onze mening en ons geloof)

maar je zult altijd van geloof uit moeten gaan wil je rust vinden bij hetgeen waar jij vandenkt dat goed is en jij denkt de waarheid is wat je zult het pas merken als je dood bent wat de waarheid is .

dus ook zoals ik al de hele tijd duidelijk maar wetenschap is ook een soortvan geloof waar ook niet alles van klopt of vast staat of verklaart waarom we hier zijn en of er leven is na de dood. dus ook daar moet jke dan in geloven en kun je niet zeggen dat dat de waarheid is net zomin als dat jullie dat zeggen van de islam christendom of welk geloof dan ook .

daarom gelooft ieder zijn eigen geloof.

en horen we daar respect voor te hebben.

en je komt het ooit te weten wat de waarheid is maar dan is het al misschien te laat
Datum: Saturday 11 August 2007 om 17:56:32  

trut-de-la-mode

en je komt het ooit te weten wat de waarheid is maar dan is het al misschien te laat

Interessant, waarom is het dan misschien al te laat?
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:00:28  

De Laar
trut-de-la-mode schreef:
Het geloof daarentegen, wat zogenaamd alle antwoorden al heeft, verzint een of ander verhaaltje, waar negen van de tien keer geen enkele logische achtergrond in zit, en zegt:
Dit is de waarheid.
Inderdaad.
Ook vroeger met het Griekse geloof gingen ze voor alles een verhaaltje bedenken. Waarom die berg er zo uit zag en waarom die daar stond. En hoe alles ontstaan is. Vanalles.
Bij de geloven waar we het nu over hebben is dit vaak ook zo. Er zouden best een hoop dingen waar kunnen zijn, maar bijv Adam en Eva is sowieso bullshit. Dus moet je dan nog wel de rest van hun beweringen serieus nemen? Beter kun je op je eigen manier geloven en niet alles uit de bijbel/koran geloven, maar slechts delen die je logisch klinken.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:00:57  

trut-de-la-mode schreef:

Ja en hoe komt dat dat de wetenschap zichzelf constant verbetert en aanpast?
Omdat de wetenschap kritisch naar zichzelf kijkt!
Als ik als wetenschapper iets wil bewijzen dan moet ik mijn onderzoek niet alleen onderbouwen maar ik moet ook de verbeterpunten aangeven, aangeven wat er verkeerd kan zijn gegaan in mijn onderzoek, en dingen aangeven waarvan ik niet zeker weet of die kloppen.
Zodat ik zelf, en andere onderzoekers, vervolgens een nieuw en beter onderzoek kunnen opstarten om de puntjes op de i te zetten.

Dit is de waarheid.
En iedereen die er tegenin gaat is een afvallige, die gelooft blijkbaar niet.
Heel makkelijk op die manier.
Het geloof is ook niet te falsifiëeren, omdat het in mysteries is gehuld.
Omdat er geen harde feiten worden gepresenteerd kan er ook niet echt iets worden onderzocht en tegengesproken, wat bij wetenschap wel kan.

En daarom heb ik altijd de neiging om wetenschap boven geloof te verkiezen.
Wetenschap bewijst dingen en kijkt kritisch naar zichzelf. Bij geloof is dat wel anders.

ook hier als antwoord dat wetenschap kritisch naar zichzelf kijk moet wel omdat hun verhaal nog niet compleet is zullen we maar zeggen.

dus ook zij kunnen alleen maar vermoeden en gissen en hopen dat hun cijfers en berekeningen en conclussies kloppen wtene zullen ze het nooit.

wetenschap heeft nog nooit kunnen aantonen of er leven is na de dood of wat er was voo rhet universum net zoal s de godsdienst dit ook niet kan bewijzen en zoalng je niet kunt bewijzen moet je geloven dus ook wtenschap is een soort vangeloof zoals ik het zie dus om wtenschap boven geloof te zetten?????

dus dat wil zeggen dat jij meer bij de waarheid zit dan ons dat is dan wat je zegt .denk hier goed overna en zeker dat jij ookniet alle zogenaamde feiten met je eigen ogen hebt gezien wat de wetenschappers allemaal vertellen. dus je gaat ook blindelings af op het gene wat staat in de boeken net zoals wij ;)

en daarbij komt dat wetenschap /weten???????? wat wteen ze dan ik bedoel ik weet ook dat ik moet ademen om te overleven ben ik daarom dan een WETEN schapper???

ook weten schap weet niet alles en kan niet alles verklaren
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:01:03  

De Laar
trut-de-la-mode schreef:

Armageddon ;)
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:06:33  

trut-de-la-mode

dus dat wil zeggen dat jij meer bij de waarheid zit dan ons dat is dan wat je zegt .denk hier goed overna en zeker dat jij ookniet alle zogenaamde feiten met je eigen ogen hebt gezien wat de wetenschappers allemaal vertellen. dus je gaat ook blindelings af op het gene wat staat in de boeken net zoals wij ;)

In die zin zit dus het grote verschil.
Als ik iets lees in een wetenschapsboek, en ik heb de juiste " datafile " dan kan ik als wetenschapper narekenen wat er staat geschreven.
Ik hoef de dingen niet klakkeloos aan te nemen omdat ik geleerd heb hoe je een gedegen onderzoek moet doen, hoe je onderzoeken op waarde kunt schatten en hoe je ze kunt repliceren. Ik ga dus helemaal niet blindelings op iets af, ik kan het op waarde schatten.

In het geloof word je daarentegen wél geacht blindeling dingen te geloven.
De personen die de bijbel en koran hebben geschreven leven allemaal niet meer,
dus we kunnen niet aan hun vragen hoe ze aan bepaalde ideeën en verhalen zijn gekomen.
De sporen van de verhalen die worden beschreven zijn door te tijd heen bijna allemaal vervaagd of verloren gegaan waardoor we heel veel niet meer kunnen controleren.

En daarom zit er wel degelijk een verschil tussen het waarheidsgehalte dat je kunt controleren bij wetenschappelijke artikelen en bijvoorbeeld de bijbel of de koran.
Een wetenschappelijk artikel kan ik precies uitpluizen en repliceren, dat kan met een religieus boek niet.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:08:10  

De Laar
wetenschap heeft nog nooit kunnen aantonen of er leven is na de dood of wat er was voo rhet universum
Je kunt ook niet alles gelijk weten.
En de meeste dingen uit de wetenschap komt door wiskunde, omdat wiskunde logisch is. Dat men weet hoever een planeet van ons afstaat is ook niet door het te meten met een latje, maar door het met formules te berekenen.
Je kunt alleen niet berekenen wat er na de dood is... Dat moet je ontdekken, en dat is erg lastig. Dan moet je zelf doodgaan of contact hebben met iemand die is doodgegaan.

En voor het universum bestond is er wat mij betreft precies hetzelfde. Ik geloof dat het universum altijd al heeft bestaan en ook altijd zal bestaan en oneindig groot is. Het heelal is gewoon een zwarte massa, en dat zou het dan ook voor het 'ontstaan' ervan zijn geweest. En als het heelal niet oneindig groot is, wat zit er dan achter de grens?
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:13:12  

trut-de-la-mode schreef:

stel je voor ik ga nu zeggen hoe ik eerst ook dacht voor ik bekeerde.

ik dacht stel je voor dat het echt zo is dat als ik dood ga me moet verantwoorden voor god..

wat denk je dan bij je zelf had ik maar gelooft en had ik maar gebeden en had ik maar dit en had ik maar dat...

dus maar dan is het te laat en dan kom je dus in de hel als je slecht geleeft heb dus eeuwig branden EEUWIG

maar ok zo dacvht ik toen he maar ook dacht ik van luister de kans dat er wel leven na de dood is als geen leven na de dood is 50/50

als ik er vanuitga dat e rniets is hoef ik me geen zorgen te maken toch??? kan ik doen en laten wat ik wil dus la vermoord ikiemand boeit niet kom in de cel ik ga dood en klaar.

maar als er wel iets is wat dan ????

ik dacht toen bij me zelf danneem ik het zekere voor het onzekere als het voor god niet zou uitmaken of je slecht of goed leeft zou het ook niets uit maken maar dat is dus wel het geval.

dus ik dacvht ik gam everdiepen in geloof omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen .

en ik groiede meer en meer in het geloof en kwam steeds meer met antwoorden .

nu is namelijk een feit die ieder simpel mens kan bevestigen dat het idd 50/50 is dat er leven is na de dood.

en als die leven er is en dus de hel en hemel zou bnestaan ik liever niet naar de hel ga.

en vandaar uit ben ik dus godsdienst gaan bestuderen omdat als ik wtenschap was gaan studeren dit toch geen gevolgen heeft voor enventuele leven na de dood waarvan geen van jullie kan bewijzen dat hij er niet is ;)
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:14:21  

De Laar schreef:
En de meeste dingen uit de wetenschap komt door wiskunde, omdat wiskunde logisch is. Dat men weet hoever een planeet van ons afstaat is ook niet door het te meten met een latje, maar door het met formules te berekenen.
Je kunt alleen niet berekenen wat er na de dood is... Dat moet je ontdekken, en dat is erg lastig. Dan moet je zelf doodgaan of contact hebben met iemand die is doodgegaan.

En voor het universum bestond is er wat mij betreft precies hetzelfde. Ik geloof dat het universum altijd al heeft bestaan en ook altijd zal bestaan en oneindig groot is. Het heelal is gewoon een zwarte massa, en dat zou het dan ook voor het 'ontstaan' ervan zijn geweest. En als het heelal niet oneindig groot is, wat zit er dan achter de grens?
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:17:18  

trut-de-la-mode

ik dacht stel je voor dat het echt zo is dat als ik dood ga me moet verantwoorden voor god..

wat denk je dan bij je zelf had ik maar gelooft en had ik maar gebeden en had ik maar dit en had ik maar dat...

dus maar dan is het te laat en dan kom je dus in de hel als je slecht geleeft heb dus eeuwig branden EEUWIG

maar ok zo dacvht ik toen he maar ook dacht ik van luister de kans dat er wel leven na de dood is als geen leven na de dood is 50/50

als ik er vanuitga dat e rniets is hoef ik me geen zorgen te maken toch??? kan ik doen en laten wat ik wil dus la vermoord ikiemand boeit niet kom in de cel ik ga dood en klaar.

ik dacht toen bij me zelf danneem ik het zekere voor het onzekere als het voor god niet zou uitmaken of je slecht of goed leeft zou het ook niets uit maken maar dat is dus wel het geval.

dus ik dacvht ik gam everdiepen in geloof omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen .

nu is namelijk een feit die ieder simpel mens kan bevestigen dat het idd 50/50 is dat er leven is na de dood.

en als die leven er is en dus de hel en hemel zou bnestaan ik liever niet naar de hel ga.

en vandaar uit ben ik dus godsdienst gaan bestuderen omdat als ik wtenschap was gaan studeren dit toch geen gevolgen heeft voor enventuele leven na de dood waarvan geen van jullie kan bewijzen dat hij er niet is ;)

Dus jij gelooft uit angst?
Lekkere God / Allah dan, als je bang voor hem moet zijn als je een afvallig schaapje bent.
Een God / Allah die mij niet in de hemel wil laten omdat ik niet gelovig ben geweest, die wil ik niet eens aanbidden!
Hij moet me gewoon beoordelen op hoe ik geleefd heb en niet op hoe gelovig ik was.
En anders kan ie me eerlijk gezegd de pot op.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:17:26  

De Laar schreef:

big bang theorie????? ik heb het gevoel dat jullie denklen dat ik denk dat wetenschap onzin is wat ik zeker niet denk... maar wetenschap heeft veel dingen bevestigd die in de godsdienst al bekend waren dus wij gelovigen zijn het met veel wetenschappelijke diungen eens en word ons geloof alleen maar versterkt met deze feiten zoals dus de big bangtheorie door de wetenschappers al bevestigd ;)

Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:18:18  

trut-de-la-mode schreef:

Lekkere God / Allah dan, als je bang voor hem moet zijn als je een afvallig schaapje bent.
Een God / Allah die mij niet in de hemel wil laten omdat ik niet gelovig ben geweest, die wil ik niet eens aanbidden!
Hij moet me gewoon beoordelen op hoe ik geleefd heb en niet op hoe gelovig ik was.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:19:13  

De Laar

Ik denk dus eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde Ik doe wat ik zelf wil, aangezien dit mijn leven is, dus ik mag er zoveel van profiteren als ik wil en hoef voor niemand iets te doen.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:20:15  

trut-de-la-mode schreef:

neej niet uit angst maar uit liefde laterna

ik zeg toch ook hoe ik dacht voor dat ik me bekeerde ... wel goed lezen aub.

en ja dat jij er zo over denkt dat is gelukkig jou mening.

maar als jij iets maakt of verzint en iemand anders verdiend er veel geld aan en zegt dat hij of zij het gemaakt heeft zou jij dat leuk vinden dan . dan wil je toch ook dat de mensen jou ervoor bedannken of betalen anders heb je al die energie voor niets erin gestoken.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:23:50  

De Laar

maar als jij iets maakt of verzint en iemand anders verdiend er veel geld aan en zegt dat hij of zij het gemaakt heeft zou jij dat leuk vinden dan . dan wil je toch ook dat de mensen jou ervoor bedannken of betalen anders heb je al die energie voor niets erin gestoken.
Klopt. Maar dan zou het wel een erg narcistische god zijn als ie per se wilt dat iedereen zijn hele leven lang hem bedankt dat ie leeft. En dan kan hij slecht tegen kritiek
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:26:32  

trut-de-la-mode

nee als ik iemand een cadeautje geef dan wil ik toch ook niet dat ie daarvoor eeuwig mijn kont blijft kussen al helemaal niet bij een cadeautje waar die niet om gevraagd heeft.
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:28:18  

trut-de-la-mode schreef:

nee als ik iemand een cadeautje geef dan wil ik toch ook niet dat ie daarvoor eeuwig mijn kont blijft kussen al helemaal niet bij een cadeautje waar die niet om gevraagd heeft.

jamaar dit is niet zomaar een cadeautje

daarbijkomt dat je je onstaan niet kan terug draaien dus ook al heb je het niet gewild of om gevraagd je bestaat.

dat moet je accepteren waarom dat je bestaat dat is de vraag en wat gebeurd er als je dood gaat...
Datum: Saturday 11 August 2007 om 18:30:10  

trut-de-la-mode

jamaar dit is niet zomaar een cadeautje

daarbijkomt dat je je onstaan niet kan terug draaien dus ook al heb je het niet gewild of om gevraagd je bestaat.

dat moet je accepteren waarom dat je bestaat dat is de vraag en wat gebeurd er als je dood gaat...

dus omdat iemand mij ongevraagd op deze planeet heeft gedropt moet ik diegene levenslang dankbaar zijn? hahahaha, priceless!