Datum: Wednesday 15 August 2007 om 12:41:42  

Kabouter*
Gepost: 164
Heeyheey..

Misschien klinkt het allemaal stom, maar ikzelf zit er best wel heel erg mee eigenlijk, dus heb geen zin in onzinreacties.
Maargoed, hier komt het dus. Ikzelf heb een hele tijd terug een miskraam gehad. Nou ben ik sinds kort 'tante' en telkens als ik die kleine zie, is dat toch best moeilijk voor mij enzo. Mijn vriend ziet dan ook gelijk dat er wat met me is, maar ik blijf maar volhouden dat er niks is, omdat ik bang ben dat hij het nergens op vind slaan dat het mij zo'n vreemd gevoel geeft als ik die kleine zie.
Nou vraag ik me af, is dat wel helemaal normaal dat het na zo'n lange tijd toch nog zulke gevoelens teweeg kan brengen?
Ik kan zelf niet eens echt uitleggen wat ik dan precies voel, maar ik kan me er soms echt even kut door gaan voelen ofzo. :role:

Serieuze reacties zou ik erg op prijs stellen.

(titel is lame, I know, maar wist echt geen titel. )
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 12:47:18  

Achmed
Gepost: -1048
Is volgens mij niets raars aan, je hebt een kind verloren (ook al is het een ongeboren kind), dan lijkt het me logisch dat je dat altijd bij je zult dragen. Bewijst alleen maar de liefde voor zo'n kind, anders zou het je niets interesseren gok ik.

Het is te vergelijken met het verliezen van een dierbare, die zul je ook nooit vergeten en altijd gevoelens bij dragen.

Most people are so ungrateful to be alive, but not you, not any more...
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:03:44  

*Renee
Gepost: 14899
PKP schreef:
Is volgens mij niets raars aan, je hebt een kind verloren (ook al is het een ongeboren kind), dan lijkt het me logisch dat je dat altijd bij je zult dragen. Bewijst alleen maar de liefde voor zo'n kind, anders zou het je niets interesseren gok ik.

Het is te vergelijken met het verliezen van een dierbare, die zul je ook nooit vergeten en altijd gevoelens bij dragen.

inderdaad!

Juf Renee
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:06:36  

Mystic
Gepost: 8712
Heel logisch inderdaad. Elke keer dat je dat kind ziet wordt je geconfronteerd met het verlies van je eigen kind, geconfronteerd met het feit dat jij een kind in je armen kon houden. Zij heeft, wat jij had kunnen hebben. En dat doet pijn. Je vriend zou gek zijn als hij dat niet begrijpt.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:06:57  

::NncY
Gepost: 211
PKP schreef:

Inderdaad heb je gelijk in
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:08:52  

Stef89
Gepost: 699
Volgensmij hebben heel veel mensen die een miskraam hebben gehad dat..het lege gevoel dat je iets mist, dat jij ook een kindje had kunne hebben.
Kan je het beste toch ook met je vriend over praten ;) die zal dat heus wel begrijpen want een miskraam is natuurlijk niet niks...
en met je ouders lijkt me ook goed om het erover t ehebben, opkroppen is zowiezo al slecht om te doen, en op een forum erover hebben lucht toch minder op als in het echt met mensen die je lief hebt.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:13:23  

jijhoerikstoer
Gepost: 932
een vrouw die ik ken heeft ook een miskraam gehad, 19 jaar geleden..
Die vind het nog steeds moeilijk om erover te praten.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 13:28:21  

JEUW
Gepost: 100
Natuurlijk ben je verdrietig..
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 14:17:15  

Yevpraksiya
Gepost: 7946
Het is helemaal niet vreemd dat je verdrietig bent. Ik snap wel dat je je 'raar' voelt als je die kleine ziet, hoe dan ook heb je (onderbewust) zoiets van; dat had mijn kind kunnen zijn.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 14:21:22  

Lastpost
Gepost: 1656
Ik begrijp het wel hoor, heb zelf met bepaalde zaken ook nog steeds dat het confronteerd als ik het zie gebeuren in films of in documentaires enzo, simpelweg omdat het hetgeen naar boven haalt waar je zelf pijn door hebt gehad.
Lijkt me niets vreemds aan verder en zo simpel is het nou eenmaal niet om de knop om te draaien en verder te gaan alsof dat soort zaken niet gebeurt zijn.

Raar is het dus niet in mijn ogen, maar het enige waar je verstandig aan doet is het hem gewoon te vertellen dat je juist dŠarmee zit, die jongen is ook niet achterlijk en snapt ook wel dat je ermee zit en toont echt wel begrip, dat blijkt wel uit de vraag of er wat is met je.
Praten is gewoon belangrijk, en zeker over dit soort kwesties en bang voor negatieve reacties van je eigen vriend zul je al helemaal niet hoeven te zijn.
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 14:24:25  

CHilleRDanJoUW
Gepost: 45
zowieso, voor vrouwen ligt het vaak moeilijker, die hebben het er ook moeilijker mee volgens mij vaak dan mannen, omdat ze toch een lichamelijke band ook met het kind hadden.. je draagt het wel 9 maanden met je mee!

en is volkomen begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt!

een kind is elke ouder dierbaar!
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 17:19:04  

deeskuh
Gepost: 2307
Het is logisch dat je zo'n gevoel hebt, uiteindelijk heb je wel een kindje gedragen. lijkt me wel belangrijk ook om er met je vriend over te praten, uiteindelijk hebben jullie wel een relatie, en hij zal er ook wel mee zitten lijkt me..miss kunnen jullie elkaar steunen?
Datum: Wednesday 15 August 2007 om 19:59:33  

MARION-
Gepost: 311
Ik begrijp het wel, het had ook jouw kindje kunnen zijn.
Datum: Thursday 30 August 2007 om 23:26:08  

bes0-de-b0ca__-
Gepost: 3928
Je was wel jong dan. Maar effe een vraagje was hij de vader van het ongeboren kindje? Zo ja, zal hij het zowiezie begrijpen, want dan is ook hij een kindje verloren. Het lijkt mij heel normaal dat je je zo voelt. Het is dan misschien niet geboren, maar het is toch net als dat iemand van wie je houdt overlijdt en als je zwanger bent voel je het kindje natuurlijk ook. Het is toch iets wat je moet verwerken, want het is natuurlijk wel iets wat van jou is en nu alweer is verdwenen.

Tja dat gevoel zal je houden, misschien komt er ooit nog een kindje en kun je het langzaam verwerken. Als je vriend echt van je houd, dan zal hij dit zeker begrijpen.
Datum: Monday 10 September 2007 om 16:16:53  

Kabouter*
Gepost: 164
Nee, het was niet van hem, daarom vond ik het zo moeilijk om het te vertellen tegen hem.

Maar ik merk wel dat nu ik mijn neefje steeds vaker zie en hem steeds vaker vasthou enzo het wel wat minder moeilijk wordt. Heb het gevoel dat ik er niet van weg hoef te lopen, en dat had ik in het begin wel, terwijl dat alleen maar meer pijn deed blijkt nu achteraf.
En misschien komt dat ook wel omdat ik er nu een klein beetje met mijn vriend over kan praten. Hij weet nog niet dat ik toen een miskraam heb gehad, maar hij wist dus al wel dat het iets met die kleine te maken had wat me dwars zat.
Datum: Monday 10 September 2007 om 16:56:37  

*tijguw*
Gepost: 355
ik vind het vrij logisch. je zal toch denken van: wat als het er wel was geweest..
Datum: Wednesday 12 May 2010 om 17:57:52  

Davy--
Gepost: 4
Is logisch dat je je rot voelt als je dat kindje ziet.
Want je bent gewoon je kindje verloren, en inderdaad ook al is die ongeboren,
dan is het nog heel erg.

Ik (:
Datum: Wednesday 12 May 2010 om 19:38:27  

Z.K.H.
Gepost: 71
Anders ga je ff oude topics oprakelen, damn.

Laten we de regel even aanhouden; Alles voor 2009 aangemaakt, lekker met rust laten.

Ten soldiers wisely led will beat a hundred without a head.
Datum: Wednesday 12 May 2010 om 19:54:32  

Gepost:
Z.K.H. schreef:
Anders ga je ff oude topics oprakelen, damn.

Laten we de regel even aanhouden; Alles voor 2009 aangemaakt, lekker met rust laten.

Gaaf, nu maak je ook al regels?

Als het topic open is mag iedereen posten wat hij/zij wil.
Datum: Wednesday 12 May 2010 om 20:02:00  

-NEXT
Gepost: 3151
Wat een haat walther, easy boy

als het voor mij maar duidelijk is.
Datum: Thursday 13 May 2010 om 10:52:24  

PIEMOLxLIKKER
Gepost: 156
Ja dit is behoorlijk normaal hoor dat je dat heb het is toch een soort van spijt gevoel lijkt mij :)
Maargoed helaas kan je het niet terugdraaien en zal je moeten wachten?

You rock my world !
Datum: Friday 14 May 2010 om 17:38:06  

Z.K.H.
Gepost: 71
God schreef:

Gaaf, nu maak je ook al regels?

Als het topic open is mag iedereen posten wat hij/zij wil.

Zucht, ik blijf je irritant vinden, zelfs na zo een lange tijd.
Echter zal dit vast voor beide kanten gelden, dus ik stel dit voor.

Jij laat mij met rust, ik laat jou met rust.

Zo niet, wordt u alsnog genegeerd.

D'accord?

D'accord.

Ten soldiers wisely led will beat a hundred without a head.
Datum: Friday 11 June 2010 om 01:26:56  

Gepost:
Z.K.H. schreef:

Zucht, ik blijf je irritant vinden, zelfs na zo een lange tijd.
Echter zal dit vast voor beide kanten gelden, dus ik stel dit voor.

Jij laat mij met rust, ik laat jou met rust.

Zo niet, wordt u alsnog genegeerd.

D'accord?

D'accord.

Eeuj, dit had ik niet eens gezien.

Als antwoord; Never.
Datum: Friday 11 June 2010 om 20:34:45  

Willem
Gepost: 5887
http://www.youtube.com/watch?v=Q6O331SNcHU&feature=related
Datum: Friday 11 June 2010 om 23:05:17