Datum: Wednesday 19 September 2007 om 12:54:40  

Mystic
Gepost: 8712
Deel 7: http://www.funkybabes.nl/forum/forum_topic.php?id=16969

En daar gaan we weer kinders, op naar deel 8.

Waar waren we gebleven hoor ik je denken, nou hier:

Lastpost schreef:
Dat een team een geheel moet vormen, inspelen enz. klinkt allemaal wel mooi maar dat moeten Ajax, PSV en AZ net zo goed hoor.
Feyenoord speeld nog steeds hetzelfde systeem en de spelers die gehaald zijn staan er gewoon gelijk, kan me niet voorstellen dat spelers als Makaay, Gio en De Cler echt veel tijd nodig hebben om zich aan elkaar aan te passen, dat soort spelers pakken alles zoveel sneller en beter op dat ik me daar geen druk om maak.
Nu draait het al oke, dus zal dat enkel beter worden in het veld qua communicatie, positiespel en gedachten.

Daarnaast lopen er nu enkel Nederlandstalige gasten rond in de basiself op Sahin na, een boel ervaring en aangevuld met jeugdinternationals, dus zie ik het echt niet zo somber in verder.
PSV heeft al zoveel jaar achter elkaar steeds afscheid moeten nemen van basiskrachten en blijven wel kampioenskandidaat, dus wat dat betreft spreekt dat ook al niet in je voordeel he.
En als je relatief makkelijk wint van Utrecht en Roda, tegen de kleinere clubs zakelijk en rustig speelt en ook wint en dát vast kunt houden ben je toch echt een kampioenskandidaat, want kampioen wordt je zoals bekend niet tegen de topclubs maar juist bij de kleintjes op de ranglijst, daar kan AZ over mee praten na het bezoek in Rotterdam.
Tuurlijk moet je nog maar zien of ze dit kunnen vasthouden, maar dat is ieder seizoen natuurlijk, het blijft voetbal he haha.

Overigens vind ik dit Feyenoord juist als team zo goed staan wáardoor spelers als Hofs, Sahin en De Guzman individueel opvallen t.o.v eerdere jaren, gewoon goed positiespel en duidelijke instructies mengen met kwaliteit en inzicht en het lijkt al sneller beter/meer.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 13:25:47  

Peitah
Gepost: 90
Ik vraag me de laatste tijd steeds meer en meer af of ik voetbal nog wel echt een leuke sport vind!

Waar wielrennen kapot gaat aan doping gaat de voetballerij langzamerhand kapot aan geld, geld en misschien ook wel doping? (zie sterfgevallen op het veld)

Het gaat toch ook eigenlijk helemaal nergens meer over? Wat heeft Nederland nou nog te zeggen in europa?

Het voetbal in ons eigen vaderlandje is ook niet echt je van het, hoelang is het al geleden dat een andere ploeg dan ajax/feyenoord/psv & az kampioen werden? :-O

Maar goed ik dwaal af!

Komend weekend misschien best een spannend en leuk voetbalweekend met 2 absolute toppers!
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 14:54:22  

Lastpost
Gepost: 1656
Ik heb een totaal andere beleving van het voetbal dan denk ik, ik kan al genieten van de F-jes bij de plaatselijke vereniging en kan genieten van de emotie die voetbal teweeg brengt bij supporters én spelers.
Vind het een geweldige sport, maakt me geen hol uit of we uberhaupt europees spelen, dat gaat mij toch al meer om de tripjes en een sporadische stunt en wat het niveau ook is, ik zou niet moeten denken aan een andere sport.
De klassieker staat nu al op de kalender omcirkeld, de topper van dit weekend moet ik gewoon zien (ditmaal in de kroeg/pub haha) en wil echt alles volgen van me club, hoe het dan ook gaat en wat ze dan ook laten zien op het veld.

Dat het om geld draait is duidelijk, waar we (Feyenoord/Ajax) vroeger (jaren 70/80) nog echt bij de rijkste clubs hoorden is het nu verziekt door de commercie en kunnen we niet meer mee doen, daar moeten we het ook maar mee doen, maar dat maakt me niet minder trots als ik zie dat een speler als Sneijder zich toch onderscheid in onze mickey mouse competitie en voor zo'n bedrag naar de grootste club ter wereld gaat, geweldig gewoon zoiets.

Dit weekend natuurlijk mooie affiches al had ik liever de toppers verdeeld gezien over het schema ipv tegelijkertijd, al zal dit ook wel wat hebben verder.
Maar ik ben benieuwd!
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 16:34:13  

-YuGo-
Gepost: 1014
PSV - Feyenoord en AZ - Ajax worden leuke wedstreiden denk ik.
Ik doe geen voorspelling over wie er gaat winnen.
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 17:49:52  

Lastpost
Gepost: 1656
-YuGo- schreef:
PSV - Feyenoord en AZ - Ajax worden leuke wedstreiden denk ik.
Ik doe geen voorspelling over wie er gaat winnen.

Ik lekker wel, kan ik weer uitgelachen worden.
PSV - Feyenoord 2-2
AZ - Ajax 1-3
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 19:03:06  

Peitah
Gepost: 90
Na aankomend weekend zien we wel gelijk waar de ploegen momenteel staan.
Ik denk dat feyenoord het psv behoorlijk lastig gaat maken
Datum: Wednesday 19 September 2007 om 19:11:36  

Dida01
Gepost: 6685
Wordt een mooie pot voetbal. Verwacht stiekem een stunt van Feyenoord, maar anderzijds vind ik PSV ook fris en vrij ogen. Spelen leuk voetbal met jongens als Aisatti, Affelay en Bakkal in de basis. Gelijkspel ligt dus het meest voor de hand. Sluit me aan bij Lastpost, 2-2.

Ajax vind ik ronduit bagger de laatste weken, maar ook AZ is niet in al te beste doen. Ik hoop dat Ajax wint, maar denk dat ze blij mogen zijn als ze een punt pakken zondag, 1-1.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:06:10  

:TRUUS
Gepost: 4284
Woehoeeeeeeeeeee.
Ik zei toch dat PSV & Ajax er zonder kleerscheuren vanaf
zouden komen op Europees gebied.

2-1.
0-1.
Prachtig!

Alleen vet klote dat Affelay het komende competitieduel mist.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:08:36  

Lastpost schreef:

Ik lekker wel, kan ik weer uitgelachen worden.
PSV - Feyenoord 2-2
AZ - Ajax 1-3

Nah, daar kan ik wel mee leven, met die uitslagen.
Mijn gevoel zegt dat PSV - Feyenoord een gelijk spel word,
maar ik hoop op winst voor de Boeren.

2-1.

En Ajax zal het ook niet makkelijk krijgen tegen AZ, maar bang
ben ik er niet voor na de afgelopen wedstrijden gezien te hebben van AZ.
Ben alleen benieuwd hoe ze het er vanavond vanaf brengen, dat speelt
wel mee denk ik.

1-2.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:11:59  

MInskAFCA
Gepost: 236
CSKA MOSKWA maakt t thuis wel af, boertjes zullen door heel Moscow gejaagd worden.

Zakelijke overwinning van Ajax. Geweldige sfeer in de stadion, we kunnen nog heel wat leren van BBB.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:14:59  

MInskAFCA
Peitah schreef:
Ik vraag me de laatste tijd steeds meer en meer af of ik voetbal nog wel echt een leuke sport vind!

Waar wielrennen kapot gaat aan doping gaat de voetballerij langzamerhand kapot aan geld, geld en misschien ook wel doping? (zie sterfgevallen op het veld)

Het gaat toch ook eigenlijk helemaal nergens meer over? Wat heeft Nederland nou nog te zeggen in europa?

Het voetbal in ons eigen vaderlandje is ook niet echt je van het, hoelang is het al geleden dat een andere ploeg dan ajax/feyenoord/psv & az kampioen werden? :-O

Maar goed ik dwaal af!

Komend weekend misschien best een spannend en leuk voetbalweekend met 2 absolute toppers!

Verwende Nederlanders, als NL clubs eens minder spelen is de sport gelijk minder leuk, kijk naar Oostblok landen, die clubs hebben vrijwel NIETS bereikt in hun bestaan, maar fans blijven naar de stadion komen. Als de beleving in Nederland groter wordt, zal t voetbal veel leuker zijn.

EDIT: Zenit Sint Petersburg – Standard Luik 3-0

Spartak Moskou – BK Häcken 5-0

Dat zijn pas uitslagen
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:51:42  

Kut voor Luik.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:52:17  

MInskAFCA
heerlijk voor Zenit
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:53:45  

Oja, als we het toch over ''goede & grote'' uitslagen gaan hebben,
vind ik die van Barcelona & Arsenal toch wel iets imposanter hoor.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 21:56:39  

MInskAFCA
Ja, maar Barca en Arsenal hebben toch wat meer kwaliteit, vind je niet?
Datum: Thursday 20 September 2007 om 22:05:45  

Maar die spelen ook wel tegen wat betere clubs als die van uhm Spartak Moskou en uh, waardoor die winst meer waarde heeft, vind je niet?
Datum: Thursday 20 September 2007 om 22:16:43  

MInskAFCA
Neehoor, als Zenit, Lokomotiv en Spartak doorgaan in UEFA dan hebben Russische clubs meer punten dan de Nederlandse clubs. Ik zie dat H'veen met 5-3 voorstaat, dat is een moeilijke uitgangspositie. Groningen zal het ook moeilijk krijgen. Kijken wat az vanavond doet. Als die 3 uitgeschakeld worden dan hebben NL clubs een groooooot probleem (clown)
Datum: Thursday 20 September 2007 om 23:24:18  

Dat vroeg ik niet.
Datum: Thursday 20 September 2007 om 23:48:47  

MInskAFCA
Jaaa, maar daarom heeft de overwinning van Spartak en Zenit meer waarde, je hebt weinig aan Arsenal en Barca denk ik. Ook al winnen ze, of verliezen maakt niets uit, dat is niet schadelijk voor Nederlands voetbal. Als Russen puntjes blijven pakken dan heeft NL over jaartje geen 2-de CL plek ;)
Datum: Thursday 20 September 2007 om 23:57:46  

Mystic
Gepost: 8712
Dida01 schreef:
Sluit me aan bij Lastpost, 2-2.

Herstel: Sluit me aan bij Mystic. Ik was in deel 7 de eerste. Al gok ik bij Ajax-AZ ook een 2-2.
Datum: Friday 21 September 2007 om 01:09:39  

MInskAFCA schreef:
Jaaa, maar daarom heeft de overwinning van Spartak en Zenit meer waarde, je hebt weinig aan Arsenal en Barca denk ik. Ook al winnen ze, of verliezen maakt niets uit, dat is niet schadelijk voor Nederlands voetbal. Als Russen puntjes blijven pakken dan heeft NL over jaartje geen 2-de CL plek ;)

Laat maar.
Datum: Friday 21 September 2007 om 17:21:45  

MInskAFCA
:TRUUS schreef:

Laat maar.

Dat heet denken, en niet alleen in 1 puntje kijken
Datum: Friday 21 September 2007 om 18:49:30  

-YuGo-
ik denk toch dat AZ- Ajax gelijk spel eindigd.
Datum: Saturday 22 September 2007 om 22:03:07  

-YuGo-
Fans De Graafschap en Vitesse slaags
De politie van Arnhem meldt dat zij vrijdagavond een escalatie in een park heeft voorkomen. Supporters van De Graafschap en Vitesse raakten daar slaags.

Tientallen Vitesse-supporters trokken kort na 23.00 uur vanuit de binnenstad naar het park Sonsbeek. In een weiland bij de Sonsbeekweg vielen klappen tussen fans van de Arnhemse club en De Graafschap uit Doetinchem. Het zouden zo'n veertig personen betreffen.

Vitesse-aanhangers werden hierop naar het centrum gedirigeerd. Eenvoudig ging dat niet. Er ontstonden schermutselingen op het Velserplein tussen fans en politie.

Vijf supporters van Vitesse, in leeftijden variërend van 20 tot 29 jaar, zijn opgepakt op verdenking van openlijke geweldpleging. Zij zitten zaterdag nog vast, meldt Novum.

Vanavond ontmoeten Vitesse en De Graafschap elkaar in het Gelredome voor een competitieduel.

uitslagen vanavond gespeelde wedstrijden:

Willem II - Roda JC 1-0
Sparta - heracles 1-1
Vitesse - De graafschap 0-2
Datum: Sunday 23 September 2007 om 13:27:49  

-YuGo-
-YuGo- schreef:
ik denk toch dat AZ- Ajax gelijk spel eindigd.

eh... ik herzie me mening.
Ik denk dat ajax wint ivm de 0-2 voorsprong