Datum: Friday 19 October 2007 om 13:19:13  

Anon
Gepost: 2711
Ajax ziet niets in de charme van het bestaande nationale bekertoernooi waarin amateurs duur betaalde profs het leven meer dan zuur kunnen maken. De Amsterdammers zijn voor een nieuwe opzet, zonder amateurs, met minder clubs en met een poulesysteem.

'Ons bekertoernooi moet anders', betoogde algemeen directeur Maarten Fontein bij de presentatie van de jaarcijfers van Ajax. 'Er liggen nu al twee topclubs uit, dat kan dus eigenlijk niet.'

Die twee topclubs zijn PSV en AZ. De Alkmaarders gingen ten onder bij Cambuur Leeuwarden, terwijl de Eindhovenaren werden gediskwalificeerd omdat ze de geschorste Manuel Da Costa hadden opgesteld. Ajax blameerde zich bijna tegen Kozakken Boys.

De verandering is belangrijk volgens Ajax omdat de UEFA de verdeling van plaatsen in de Champions League en UEFA Cup wil gaan veranderen. Het wordt vooral lastiger voor Nederlandse clubs om zich te plaatsen voor de Champions League.

UEFA-voorzitter Michel Platini wil naast de kampioenen ook de nationale bekerwinnaars een kans geven. Daarmee heeft een vroege uitglijder in het toernooi om de KNVB-beker mogelijk een groot financieel gevolg.

De kans op stunts moet dus zo klein mogelijk gemaakt worden. 'Voor het Nederlandse voetbal is het slecht dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld', aldus Fontein.

Eens of Oneens =\

Ik zelf ben het hier niet mee eens, ik vind dat als je de NEDERLANDSE beker wilt winnen, dat je je ook als "Topclub" moet bewijzen tegen de "amateurtjes".

Bron: www.msn.nl

United by one. Divided by zero.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Friday 19 October 2007 om 13:28:17  

mitch3lll
Gepost: 1357
ajax moet dood aapjes gaa ze steeds erger haten
Datum: Friday 19 October 2007 om 13:32:14  

*Renee
Gepost: 14899
Elke club verdient een kans!

Juf Renee
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:06:32  

-JUSTTAMMiE
Gepost: 796
Raar van ajax.

Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:14:45  

Anon
-JSTTAMMY schreef:
Raar van ajax.

Ik vind het ronduit arrogant (niet dat ajax beter weet).

Datum: Friday 19 October 2007 om 14:23:48  

HELDOPSOKKEN.
Gepost: 43
Ajax is gewoon bang dat Cambuur of een andere amteure club van ze wint.
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:30:04  

*Renee
Gepost: 14899
Evo_Attack schreef:

Ik vind het ronduit arrogant

Ben ik met je eens.

Juf Renee
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:32:01  

EatMyHeartOut
Gepost: 327
Evo_Attack schreef:

Ik zelf ben het hier niet mee eens, ik vind dat als je de NEDERLANDSE beker wilt winnen, dat je je ook als "Topclub" moet bewijzen tegen de "amateurtjes".

Ja inderdaad, ze moeten niet zo zeuren. :-O

FR 19O8
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:33:25  

Kissmyfreakinasshole
Gepost: 1901
Zijn ze bang dat ze er uit vliegen?

Boe!
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:50:07  

Mr.Nine
Gepost: 48
Opzich logisch.

De kans dat een amateurclub de beker wint, is nihil.
spelen ze tegen ajax, kunnen ze niets verliezen,
en als ze een speler kapot schoppen van ajax zijn de gevolgen voor hun vaak kleiner dan vor ajax...
Datum: Friday 19 October 2007 om 14:59:22  

Anon
Mr.Nine schreef:
Opzich logisch.

De kans dat een amateurclub de beker wint, is nihil.
spelen ze tegen ajax, kunnen ze niets verliezen,
en als ze een speler kapot schoppen van ajax zijn de gevolgen voor hun vaak kleiner dan vor ajax...

Ja, dat weet willem II als geen ander jaar gelden el hamdoui neergeschopt, jaar lang niet gespeeld. Als topclub heb je vervanging voor elke speler! en als je als Ajax al je topspelers inzet tegen een club als cambuur ben je gewoon stom, wat dat is nutteloos! ajax moet niet janken maar gewoon eens bij zichzelf kijken!

Datum: Friday 19 October 2007 om 15:01:14  

Mr.Nine
Gepost: 48
HELDOPSOKKEN. schreef:
Ajax is gewoon bang dat Cambuur of een andere amteure club van ze wint.

denk dat ze banger zijn dat hun dure jongentjes kapot getikt worden
Datum: Friday 19 October 2007 om 15:08:04  

Scheld
Gepost: 399
Als iedereen nou eens verder kijkt dan hun neus lang is :/

De club wilt deze verandering ivm de Champions League, hoogstwaarschijnlijk krijgen wij 1 plekje in die cup minder waardoor de landskampioen en de winnaar van het nationale toernooi erin komen. Als 1 of ander amateurclubje met net aan 14 spelers dit toernooi wint zitten zij dus ook in de Champions League, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zie toch liever PSV, Feyenoord, AZ, Ajax of andere goede clubs in deze league.

Dus of ik het ermee eens ben? Voor het Nationale toernooi hoort inderdaad iedereen een kans te krijgen, maar met oog op de Champions League horen alleen de beste clubs een kans te maken en niet een club die met toeval/geluk wint!
Datum: Friday 19 October 2007 om 15:18:32  

Anon
Scheld schreef:
Als iedereen nou eens verder kijkt dan hun neus lang is :/

De club wilt deze verandering ivm de Champions League, hoogstwaarschijnlijk krijgen wij 1 plekje in die cup minder waardoor de landskampioen en de winnaar van het nationale toernooi erin komen. Als 1 of ander amateurclubje met net aan 14 spelers dit toernooi wint zitten zij dus ook in de Champions League, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zie toch liever PSV, Feyenoord, AZ, Ajax of andere goede clubs in deze league.

Dus of ik het ermee eens ben? Voor het Nationale toernooi hoort inderdaad iedereen een kans te krijgen, maar met oog op de Champions League horen alleen de beste clubs een kans te maken en niet een club die met toeval/geluk wint!

Kijk de kans dat een amateur club de beker wint is klein! niet nihil. maar als zij zich door heel de beker reeks weten te werken! vind ik dat zij het verdiend hebben CL te spelen!

Datum: Friday 19 October 2007 om 15:21:25  

Scheld
Evo_Attack schreef:

Kijk de kans dat een amateur club de beker wint is klein! niet nihil. maar als zij zich door heel de beker reeks weten te werken! vind ik dat zij het verdiend hebben CL te spelen!

CL is belangrijk voor het nationale voetbal, het is heel leuk en aardig als een amateurclubje het weet te bereiken om erin te mogen spelen maar dat kost ons als voetballand punten waardoor we 1) geld mislopen 2) minder hoog genoteerd worden. Verder denken dan alleen dat amateurclubje.
Datum: Friday 19 October 2007 om 16:40:57  

AFCAcbs
Gepost: 1041
dit is een idee van maarten fontein, en hier laat hij maar weer eens zien dat hij geen voetbal hart heeft... jaakke en fontein eruit!
Datum: Friday 19 October 2007 om 18:25:34  

!!!;;STPHNB
Gepost: 18
Ze moeten niet zeuren.
Het zijn gewoon nederlandse clubs en hebben ook recht op een kans.
Natuurlijk zie ik ook liever de topclubs van nederland in de CL maar de kans is ook heel klein dat hun het winnen. Dus dan zie ik niet het probleem en als ze het wel winnen dan hebben ze geluk.
Datum: Friday 19 October 2007 om 18:27:51  

!!!;;STPHNB
Gepost: 18
Scheld schreef:

CL is belangrijk voor het nationale voetbal, het is heel leuk en aardig als een amateurclubje het weet te bereiken om erin te mogen spelen maar dat kost ons als voetballand punten waardoor we 1) geld mislopen 2) minder hoog genoteerd worden. Verder denken dan alleen dat amateurclubje.

Vooral ajax houdt het hoog.
Ze zijn weer in de voorronde er uit geknikkerd. Dat zal ook gebeuren met een amateur club dus zie weinig verschil.
Datum: Friday 19 October 2007 om 18:29:25  

!!Mark*
Gepost: 153
Ga opstappen ofzo.
Datum: Friday 19 October 2007 om 18:44:06  

Croket
Gepost: 35
flikker op , iedereen gewoon in de beker , leuk tog al die verrasingen
Datum: Friday 19 October 2007 om 18:57:44  

Scheld
!!!;;STPHNB schreef:

Vooral ajax houdt het hoog.
Ze zijn weer in de voorronde er uit geknikkerd. Dat zal ook gebeuren met een amateur club dus zie weinig verschil.

Kijk jij eens naar de geschiedenis van een club en kom dan terug. Clubs als Ajax hebben ons op die lijst gekregen.
Datum: Friday 19 October 2007 om 19:00:57  

KUTxSITE.o1
Gepost: 38
Kunnen ze niet winnen ofzo vn amateur clubjes?
Lekker zo laten :)

Come on kozakkenboys
Datum: Friday 19 October 2007 om 19:13:58  

AFCAcbs
Gepost: 1041
!!Mark* schreef:
Ga opstappen ofzo.

idd ja, een hij mag jaakke en van geel mee nemen...
Datum: Friday 19 October 2007 om 19:16:10  

-Matteo-
Gepost: 880
Amateur clubs komen toch nooit ver dus jah ze hebbe gelijk!!!!
Datum: Friday 19 October 2007 om 19:19:33  

fcu030
Gepost: 22
zijn gwn bang bijna klop van kozakken boys drm wille ze geen amateur club meer erin;)