Datum: Monday 29 October 2007 om 18:29:24  

AFCA_Donlau
Gepost: 8
Het missen van kracht en motivatie is de reden voor het abrupte einde van de loopbaan van Jaap Stam. De verdediger van Ajax speelde daardoor op 20 oktober tegen NEC zijn laatste minuten van zijn carrière.

De 35-jarige aanvoerder van de Amsterdammers levert zijn contract in omdat hij fysiek en mentaal niet meer in staat is om topprestaties te verrichten. “Ik wilde in het begin van het seizoen al stoppen. Ik heb me over laten halen om door te gaan. Nu heb ik er de kracht niet meer voor.'' Zo verloor een zichtbaar aangeslagen Stam vorige week ook zijn vader.

"Ajax heeft met veel tegenzin moeten accepteren dat Jaap Stam per direct met voetbal stopt", verklaarde technisch directeur Martin van Geel, die wil dat Stam de komende weken cq. maanden met rust wordt gelaten. "Jaap wil bewust afstand nemen van de voetballerij. We zijn trots dat hij bij ons is geweest. Hij is een groot voetballer en groot mens.”

Stam (35) ontvluchtte vorig jaar zomer de hectiek van het Italiaanse voetbal en tekende toen voor twee seizoenen bij Ajax. De oud-international had afgelopen zomer al aangegeven aan het einde van het huidige seizoen zijn carrière te beëindigen. Mede door blessures werd het niet wat hij ervan had verwacht.

Via FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden en Willem II kwam de verdediger twaalf jaar geleden terecht bij PSV. Na drie seizoenen haalde Manchester United de 67-voudig international naar Old Trafford, om vervolgens voor Lazio en AC Milan te spelen.

Stam beleefde zijn grootste successen bij Manchester United. Hij won met de Engelse club drie landstitels, de Champions League en de Wereldbeker. Stam won in 1997 ook met PSV de landstitel. Bij Ajax won hij de nationale beker en twee Johan Cruijff Schalen.

Bron: www.voetbalzone.nl

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het doodszonde dat hij op zo'n manier moet stoppen. Maar ik kan het ook wel begrijpen.

Jaap gecondoleerd met je vader en respect voor alles wat je in je loopbaan hebt bereikt. Ik vond het een genot om je in het ajax shirt te zien.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Monday 29 October 2007 om 18:37:14  

Fb_dinjooo
Gepost: 6
Tsja, ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft..
Tuurlijk is het klote dat je 1 van je ouders verliest, maar om dan gelijk maar met je "beroep" te stoppen lijkt me wat ver gaan..

Ik denk dat het ook erg meespeelt, dat Ajax 2 jaar achter elkaar zo vroeg in de Champions Leaque is uitgeschakeld geweest, terwijl Stam toch jaren op het hoogste niveau heeft gespeeld en al aagegeven had op het hoogste niveau afscheid te willen nemen..

Kortom, jammer dat hij stopt, maar ik zet er me vraagtekens bij,,
Datum: Monday 29 October 2007 om 18:45:50  

AFCA_Donlau
Gepost: 8
Natuurlijk vindt hij dat jammer, heeft hij ook meerdere malen aangegeven.. Maar ik zie Jaap niet als het type dat wegloopt van een zinkend schip. Hij is de laatste tijd gwoon zo vaak geblesseerd, en als je moet revalideren moet je wel 100% door willen gaan.

Hij is al oud en wou eigenlijk van de zomer al stoppen! Toen is hij nog doorgegaan voor Ajax, maar hij kan het nu niet meer opbrengen. Door de dood van zijn vader is hij gewoon helemaal gebroken.

Nogmaals, Jaap bedankt voor alles en succes verder in je leven
Datum: Monday 29 October 2007 om 18:47:59  

ROEST
Gepost: 74
mooi goed zo nu de REST nog

ANTI 020 100%
Datum: Monday 29 October 2007 om 18:53:13  

Bananenhangmat
Gepost: 8350
Voetbal is zoiezo butt..

De waarheid is een draak met vele gezichten.
Datum: Monday 29 October 2007 om 19:07:07  

Petwa
Gepost: -206
Fb_dinjooo schreef:
Tsja, ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft..
Tuurlijk is het klote dat je 1 van je ouders verliest, maar om dan gelijk maar met je "beroep" te stoppen lijkt me wat ver gaan..

Ik denk dat het ook erg meespeelt, dat Ajax 2 jaar achter elkaar zo vroeg in de Champions Leaque is uitgeschakeld geweest, terwijl Stam toch jaren op het hoogste niveau heeft gespeeld en al aagegeven had op het hoogste niveau afscheid te willen nemen..

Kortom, jammer dat hij stopt, maar ik zet er me vraagtekens bij,,

Ja, maar hij kan het zich permitteren en hij zou toch al stoppen.
Dus wat maakt het dan uit dat het iets eerder is?
Datum: Monday 29 October 2007 om 22:11:18  

!!!!*ONTOPIC
Gepost: 1202
Dag Ajax
Datum: Monday 29 October 2007 om 23:00:25  

_wattan
Gepost: 45
weg verdediging
Datum: Monday 29 October 2007 om 23:08:24  

--mrshorty--
Gepost: 66
aaahw wat jammer
Datum: Tuesday 30 October 2007 om 00:09:53  

AFCAcbs
Gepost: 1041
jammer dat hij is gestopt, maar ik snap hem ook wel..

Datum: Tuesday 30 October 2007 om 08:21:43  

Perfection.
Gepost: 7113
Jammer.maar snap het wel.
Datum: Tuesday 30 October 2007 om 10:27:51  

Mystic
Gepost: 8712
Spijtig, maar ik geef hem groot gelijk. Als je niet langer alles kan geven, moet je er gewoon mee kappen. Simpel zat.
Datum: Tuesday 30 October 2007 om 17:43:13  

Maik!
Gepost: 490
Groot gelijk, hij benadeeld heel ajax als ie door zou gaan zonder enige vorm van motivatie.
Datum: Tuesday 30 October 2007 om 17:56:48  

Jill
Gepost: -165
ik kan er niet wakker van liggen

A shot at love with Jillla tequila
Datum: Tuesday 30 October 2007 om 18:15:18  

MARION-
Gepost: 311
Dag Jaap Stam.
Datum: Wednesday 31 October 2007 om 15:43:14  

*Renee
Gepost: 14899
Mystic schreef:
Spijtig, maar ik geef hem groot gelijk. Als je niet langer alles kan geven, moet je er gewoon mee kappen. Simpel zat.

inderdaad!

Juf Renee
Datum: Wednesday 31 October 2007 om 15:46:33  

-surreal
Gepost: 79
Ik heb niks met voetbal.
Maar als ik dan toch een voetballer moet uitkiezen die ik niet uit kan staan is 't hem wel.
Heb hem wel 's zien spelen &dan van die gluiperige trucjes uithalen. ik vind hem gewoon gemeen :)
Datum: Wednesday 31 October 2007 om 17:23:20  

-Matteo-
Gepost: 880
is toch niet verrasend vind ik.. de laatste tijd vond ik hem niet egt goed, hij kon beter vorig jaar stoppen. nu moet ajax wachten tot de winterstop.