Datum: Friday 20 June 2008 om 16:20:25  

FRYugo
Gepost: 983
Poolse minister noemt Podolski landverrader

De Poolse politiek laat voor de tweede keer tijdens het EK op niet mis te verstane wijze van zich horen. Dit keer is Lukas Podolski de gebeten hond, hij wordt een 'landverrader' genoemd.

Dat zou een Poolse minister hebben gezegd, omdat Podolski voor buurland Duitsland uitkomt, terwijl hij in Polen geboren is. Zijn doelpunten in de wedstrijd Duitsland-Polen waren de druppel.

Eerder liet de Poolse premier zich al weinig flatteus uit over arbiter Howard Webb. Die kende in de slotfase van Polen-Oostenrijk, bij een stand van 1-0, een penalty toe aan het gastland. De premier liet toen weten Webb wel te kunnen 'vermoorden'.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Friday 20 June 2008 om 17:12:59  

Anna
Gepost: 8718
Nou, vanavond Turkije tegen Croatie, ik hoop Turkije!

I would kick you in the dick, but my foot might get Herpes..
Datum: Friday 20 June 2008 om 23:36:05  

FRYugo
*ZEEMAN schreef:
Nou, vanavond Turkije tegen Croatie, ik hoop Turkije!

het werd turkijke.
Maar het was echt ZO ONTERECHT.
Turkije gaat op geluk door.
Kroatië was vele malen beter.
Datum: Saturday 21 June 2008 om 12:56:56  

Gepost:
OOOOH BAH
Niet weer Turkije

En vanavond!
Ben benieuwd, vind het echt wel spannend. Ik heb echt geen idee hoe het zal lopen, of wie beter is.
Datum: Saturday 21 June 2008 om 14:07:28  

Mystic
Gepost: 8712
Hahahahahaha, ik lach me helemaal kapot met die Turken.

Eerst in blessuretijd tegen de Turken, vervolgens in blessuretijd tegen de Tsjechen en gisteravond in blessuretijd tegen de Kroaten. Geniaal.
Datum: Saturday 21 June 2008 om 15:37:10  

R.kastro
Gepost: 165
Rusland wordt het vanavond
Datum: Saturday 21 June 2008 om 16:41:44  

Achmed
Gepost: -1048
Mystic schreef:

Eerst in blessuretijd tegen de Turken, vervolgens in blessuretijd tegen de Tsjechen en gisteravond in blessuretijd tegen de Kroaten. Geniaal.

De Turken tegen de Turken?

Most people are so ungrateful to be alive, but not you, not any more...
Datum: Saturday 21 June 2008 om 19:47:43  

FRYugo
Achmed schreef:

speciaal elftal, moeilijk uit te leggen

Maar hoop stiekem dat die duitsers die turken eruit gooien.
En dan finale nederland - Duitsland en wint nederland :P
Datum: Saturday 21 June 2008 om 20:00:28  

FRYugo
Turken en Kroaten raken slaags in Wenen

Kroatische en Turkse supporters zijn vrijdagavond slaags geraakt in het centrum van Wenen na afloop van de kwartfinale in het Ernst Happel Stadion. Deze werd door Turkije op sensationele wijze gewonnen na penalty's.

Volgens lokale autoriteiten onstonden er onlusten in de fanzone kort nadat Kroatië in de verlenging op voorsprong was gekomen. Op een andere plek in Wenen vielen ongeveer honderd Kroatische fans feestvierende Turken aan en bekogelden hen met flessen.

Ook werden stenen en flessen gegooid naar ramen waar Turkse vlaggen uithingen en werd de Oostenrijkse politie onder vuur genomen. Door de onlusten moesten diverse fans met lichte verwondingen naar het ziekenhuis. Het is onbekend hoeveel arrestaties de politie heeft verricht.
Datum: Sunday 22 June 2008 om 00:29:57  

FRYugo
Nederland terecht verloren met 3-1.
het had niet gehoeven als die verdedigers hun werk deden.
Datum: Sunday 22 June 2008 om 00:37:58  

R.kastro
Gepost: 165
Ik heb het nog gezegd Rusland wordt het vanavond, en toch had ik gelijk
Datum: Sunday 22 June 2008 om 01:14:33  

FRYugo
Van Basten erkent verdiende zege Russen

Bondscoach Marco van Basten was reëel na afloop van de verloren kwartfinale op het EK tegen Rusland. "Zij hebben zoveel kansen meer gehad. Ze hebben verdiend gewonnen'', meende de vertrekkende bondscoach van Oranje voor de camera van de NOS.

Voor Van Basten was het een raadsel dat het tien minuten voor het einde nog 1-1 stond. "Het was wachten op de 2-1. We hadden toen te veel mensen die niet meer konden brengen wat ze moesten brengen. Er waren in de ploeg te veel jongens die er doorheen zaten. Op het laatst speelden we nog maar met een man of zes, zeven."

Van Basten had geen verklaring waarom zijn team niet het niveau van de voorgaande wedstrijden haalde. Oranje begon zenuwachtig, vond de bondscoach. "Vooral in het begin ging het heel moeizaam. In het tweede deel hebben we van alles geprobeerd. Uiteindelijk hebben we het ook fysiek afgelegd."

Vooral dat verbaasde Van Basten. "Normaal gesproken hadden wij fitter moeten zijn. De Russen hebben na hun vorige duel een dag korter rust gehad. Bovendien hebben wij in ons laatste groepsduel andere jongens opgesteld. Het had daarom andersom moeten zijn."

Vooral had de bondscoach te doen met doelman Edwin van der Sar. "Hij stopt als international en had een mooier afscheid verdiend. Ik had hem graag de finale en misschien nog wel meer gegund. Ook hier heeft hij het weer fantastisch gedaan. Het is jammer dat het zo is gelopen."

Met tevredenheid keek Van Basten terug op de groepsfase. "Daarin hebben we goed, mooi en enthousiast gespeeld. Dat hadden we nu ook willen doen. Maar van het begin speelden we geen voetbal. Het zat er gewoon niet in. We zijn nauwelijks in ons spel gekomen."

Van Basten koos in de tweede helft voor Robin van Persie. Hij verving Dirk Kuijt. "Op die manier kwam er meer gevaar en diepte." Khalid Boulahrouz kampte met een kuitblessure en kon niet verder. "Arjen Robben was geen mogelijkheid als vervanger. Hij had weer last van een lies. Dat gebeurde vrijdag op de training."

De bondscoach prees de Russen. "Ze hebben heel goed gespeeld, op alle fronten. Ik wens ze verder veel succes toe. Rusland is in staat het toernooi te winnen."
Datum: Sunday 22 June 2008 om 16:15:32  

FRYugo
UEFA gaat nog niet in op 'zaak-Kolodin'

De Europese voetbalbond wil vooralsnog niet in gaan op het twijfelachtige optreden van arbiter Lubos Michel tijdens Nederland - Rusland (1-3). De UEFA wil eerst het rapport van de Slowaak inzien.

Michel gaf in de blessuretijd van de reguliere speeltijd een tweede gele kaart aan Denis Kolodin na een charge op Wesley Sneijder. Op advies van zijn grensrechter trok hij de kaart weer in. In het spelregelboek staat dat dit onmogelijk is.

Uiteindelijk kon Rusland met elf man de verlenging in en wonnen de Russen nog vrij gemakkelijk met twee goals verschil.
Datum: Sunday 22 June 2008 om 19:40:43  

Dukey86
Gepost: 113
Vanavond: Italie - spanje

Ik denk Italie, maar hoop Spanje
Datum: Monday 23 June 2008 om 08:15:34  

FRYugo
Spanje door en nu mag rusland revange nemen!
Datum: Monday 23 June 2008 om 19:07:02  

-Matteo-
Gepost: 880
Ik zie nu SPANJE het toernooi winnen!!!!!
Datum: Monday 23 June 2008 om 19:35:35  

H2G
Gepost: 1630
Gestoord voetbal clipje :O

http://youtube.com/watch?v=kVbrDTuuiko
Datum: Tuesday 24 June 2008 om 10:49:41  

FRYugo
-Matteo- schreef:
Ik zie nu SPANJE het toernooi winnen!!!!!

Vlak rusland niet uit he.
Datum: Tuesday 24 June 2008 om 11:00:03  

Mystic
Achmed schreef:

Lol. Ehm, maak daar maar Zwitserland van.

Waar het hart vol van is..
Datum: Tuesday 24 June 2008 om 11:47:08  

naniloah
Gepost: 4128
Ik vind dat spanje moet winnen

duitsland moet dood

Made in Belgium
Datum: Tuesday 24 June 2008 om 12:58:37  

-Matteo-
Gepost: 880
Rusland heeft gewonnen door Hiddink! die weet hoe Oranje speelt

maar Spanje heeft veel meer goeie spelers dus die zie ik echt wel winnen met Villa & Torres 8-)
Datum: Wednesday 25 June 2008 om 22:04:50  

FRYugo
Mystic schreef:

En nu de turken tegen de duitsers en ruststand 1-1
Datum: Wednesday 25 June 2008 om 22:43:57  

FRYugo
duitsland schiet die turken naar huis.
Wel vond ik bij de 3-2 dat de duitsers de bal hadden moeten buitenspelen omdat er een speler geblesseerd lag.
Datum: Wednesday 25 June 2008 om 22:54:51  

Mystic
Wie had dat gedacht, ik was echt de fanatiekste supporter van Turkije ever. Ik gunde het ze zoveel meer dan de Duitsers, die ronduit saai en effectief zaten te voetballen. Alle passie en inzet die de Turken toonden was aanstekelijk. Vond Turkije ook vele malen beter, maar het mocht helaas niet zo zijn. Duitsland krijgt 4 kansen en benut er 3, toch knap.
Datum: Wednesday 25 June 2008 om 22:55:35  

Biercore
Gepost: 1934
FRYugo schreef:
duitsland schiet die turken naar huis.
Wel vond ik bij de 3-2 dat de duitsers de bal hadden moeten buitenspelen omdat er een speler geblesseerd lag.

omdat tie zelf door ze enkel gaat midde in de aanval ?
gaa toch weg wat had jij gedaan

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death,