Datum: Tuesday 6 October 2009 om 15:27:46  

__Glitter
Gepost: 29
Hallo allemaal, graag wil ik een nieuw topic starten over 'tienermoeders' vooral om met elkaar ervaring te delen en elkaars mening geven, want iedereen denkt er toch anders over!

Ikzelf ben 19 jaar en raakte in verwachting toen ik 18 was.
Ik zat nog op school(kappersopleiding) en ben daar dus wel mee gestopt. ik heb nog alle tijd van mijn leven om eventueel weer een opleiding te beginnen, maar geniet nu nog heel erg van het moederschap!

Mijn vriend was toenertijd 24 enwe kwamen er 'samen' achter dat ik zwanger was we zeiden ook meteen 'we houden het' ookal was die niet gepland en kwam het niet echt goed uit, want we woonde nog niet op onszelf, ik zat nog op school.

Mijn vriend heeft al die tijd gewoon gewerkt en ik ook en we besloten er helemaal voor te gaan, in de tussentijd hebben we dan ook een huis gekregen en wonen we nu dus ook samen en mijn vriend die werkt gewoon 40 uur p.week als 'stratenmaker' ikzelf ben fulltime huisvrouw/moeder. dat hebben we samen zo besloten, want huisvrouw/moeder is al een baan opzich.

Wij kunnen ons jochie alles geven en bieden wat hij nodig heeft, hij heeft een stabiel gezinssituatie en komt zeker niks te kort.

Opa en oma zijn ook zeer trots op de kleine vent! en kunnen niet buiten hem om, alhoewel ik het niet echt zie zitten om hem bij opa en oma achter te laten voor een keertje logeren of om op te passen, dat past niet bij mij, daar hou ik niet van! misschien komt dat omdat ik nog maar nét moeder ben geworden, hij is nu 3 maanden oud. dus wil hem nog dicht bij me hebben haha.

Er zitten heel veel leuke kanten aan een kindje, maar ook een heleboel minder leuke kanten hoor.
toen ik in verwachting was beleefde ik alles in een roes en wist ik totaal niet wat me te wachten stond en dacht 'dat doe ik wel even' nou niet dus! dat had ik toch wel even onderschat.

Je vrijheid is (bijna) totaal verdwenen, want als moederzijnde heb je (bijna) altijd je kind bij je, het moet overal mee naartoe. Ook een ritme opbouwen met je kindje is niet gemakkelijk je moet kijken wat bij je kindje past en ook wat bij jouzelf past en dat dan soort van samenvoegen om een ritme te krijgen, daar bedoel ik mee van 'half 7 savonds in bad,fles en 7uur op bed' zulke dingen... en dan ook nog die krampjes de eerste maanden en het sjoemelen met de juiste voeding, want elke kind heeft wel 'wat'!

de bevalling is ook niet erg aangenaam haha, alhoewel mijn bevalling zeer vlot is verlopen en ik had het veel erger verwacht. 21:30 kreeg ik mijn 1e 'echte' wee en 03:20 is hij geboren. (liep al 2 weken met voorweeen) en was 9 dagen overtijd.

Mijn jochie heet: Geleno Giovanni Engelbart geboren op 12-07-2009 woog 3272gram(6.5pond) en was 50cm lang. daar begint het al mee, met de bevalling en dan komt die moeilijke periode, echt hele zware periode, ben blij dat ik daar al een beetje doorheen ben.

Want echt meiden, ik ben heel erg trots als moeder echt waar, en zou ook absoluut niet zonder hem willen en kunnen, maar voor een 2e denk ik toch eerst nog wel heel erg goed na, omdat ik nu pas echt besef dat het gewoon ook 'zwaar' is.

Kijk het was ongepland en we wilde het gewoon heel er graag houden, omdat ja wij zijn al 4 jaar samen en we waren aan de ene kant er gewoon heel erg blij mee, ookal was het moment er niet voor.
maar ik vind wel ja, het was toch onze eigen fout en ja voor de consequenties(weet niet of ik dit goed schrijf) moet je toch zelf opdraaien, dat is ook een weg naar volwassenheid. we hebben er daarom ook echt samen voor gekozen, als mijn vriend uit zijn werk komt, helpt hij ook net zo goed mee om hem te verzorgen. als we bijvoorbeeld gegeten hebben dan ruimt de 1 de keuken op en de ander doet geleno in badje.

vooral de 1e weken is het gewoon heel zwaar, omdat je zelf ook nog erg moet wennen aan het idee moeder te zijn. je kind heeft je 24uur per dag nodig, dus moet je er ook 24 uur per dag zijn! ben heel blij dat we ons zoontje hebben laten komen en zou echt geen weg terug willen, ondanks de minder leuke dingen die er aan vast zitten is het gewoon prachtig om een eigen kind te hebben en ervoor te mogen zorgen.

zijn er mensen die vragen aan me hebben of een mening, mag je gerust de vraag stellen of je mening uitten.

hoop dat er meer meiden hun verhaal willen doen.

xxx

mijn gezin
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 15:46:59  

FENOMENALECHICK.
Gepost: 1305
Er was toch al een topic over 'tienermoeders'?
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 15:51:21  

Anna
Gepost: 8718
Er was inderdaad al een topic over tienermoeders.

I would kick you in the dick, but my foot might get Herpes..
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:02:21  

*daisy*1991
Gepost: 10
ik heb er geen problemen mee ik ben 18 en ik heb ook een kindje een zoontje van een paar dagen oud ik kan me opleiding tijdelijk stop zetten en straks als ik het weer aankan ga ik weer verder ermee mijn ouders accepteerde neit dat ik zwanger was! maar nu hij er eindelijk is zijn ze hardstikke trotste opa en oma (L) en sjaa de vader van het kind heeft me lekker laten stikken omdat hij nog niet aan die verplichtingen toe was ;) ik voed het met me ouders samen op en het kind krijgt een goed leven ik dacht zelf om het weg te laten halen maar na lang denken wilde ik het tog niet dus sja en nu is hij er (L) en ben er super trots op!
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:06:45  

__Glitter
Ja klopt er was al een topic over tienermoeders, maar voor zover ik weet kon je niet meer reageren, anders had ik dat wel gedaan natuurlijk.

Maar inderdaad je zit nog in de bloei van je leven, maar mijn ervaring is als je moeder bent dan heb je totaal geen behoefte aan alles eromheen en dan bedoel ik 'uitgaan' ect, want met vrienden/vriendinnen kan je nogsteeds blijven afspreken, die zie ikzelf ook nog regelmatig dan komen ze gewoon op de koffie. alhoewel ik al een hele lange tijd geen behoefte meer had in uitgaan ect, al voor mijn zwangerschap niet eens meer. was meer met me relatie bezig en niet meer echt in de rest geintereseert eigenlijk. maar verder heb ik zoiets van: ik ben nu inderdaad jong moeder, alhoewel ik me totaal geen tienermoeder voel, maar als mijn jochie straks een jaar of 18 is dan ben ik 37? maar heb zoiets van, waarom bedoelen vaak mensen dat je niet meer kan genieten van je jeugd? daar bedoelen ze het 'uitgaansleven' mee. dan heb ik zoiets van, drinken en feesten kan je altijd nog, dat kan je je hele leven doen.

Kijk de rest eromheen qua vrienden/vriendinnen die kan je ook gewoon behouden. alleen is het qua opleiding wat minder, maar ach, werken zonder gericht diploma is ook heel goed mogelijk. (heb wel me hogeschool diploma therotische leerweg) dus ben wel een klein beetje slim haha

mijn gezin
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:13:20  

__Glitter
*daisy*1991 schreef:
ik heb er geen problemen mee ik ben 18 en ik heb ook een kindje een zoontje van een paar dagen oud ik kan me opleiding tijdelijk stop zetten en straks als ik het weer aankan ga ik weer verder ermee mijn ouders accepteerde neit dat ik zwanger was! maar nu hij er eindelijk is zijn ze hardstikke trotste opa en oma (L) en sjaa de vader van het kind heeft me lekker laten stikken omdat hij nog niet aan die verplichtingen toe was ;) ik voed het met me ouders samen op en het kind krijgt een goed leven ik dacht zelf om het weg te laten halen maar na lang denken wilde ik het tog niet dus sja en nu is hij er (L) en ben er super trots op!

Nog gefeliciteert met de geboorte van je zoon. hoe was je bevalling?
Verder hoop ik dat je erg gelukkig word en dat je het aankan, want ik zeg je wel, het is inderdaad echt prachtig om moeder te worden ongeacht welke leeftijd! maar het is wel heel erg zwaar, en vooral jij staat er op dit moment alleen voor en het is echt niet makkelijk! je gaat echt nog een zware tijd tegemoet, dat wil ik je wel zeggen.

en datzeg ik niet omdat IK dat heb meegemaakt, maar weet gewoon dat elke moeder dit krijgt. ik hoop dat je ouders hier voor een lange tijd achterstaan, want financieel is het ook niet goedkoop. alhoewel ik het makkelijk red, maar toch kost het een hoop. het is niet alleen pap en pampers en doekjes, maar je moet ook dingen in huis hebben voor als het ziek word of tegen de tijd potjes groenten en fruithapjes, ect,ect..

Zoals ik ben erachter gekomen dat bij mijn zoontje een nekwervel niet goed zat (kiss-syndroom) en daar is ook een zware periode aan vooraf gegaan om erachter te komen, pff. en dan om dat nu goed te krijgen, heeft mijn zoontje therapie en moet ik nu 4 behandelingen volgen bij een chiropractie, dat kost ook 50 euro p.behandeling die je zo even contant moet betalen, krijg je wel weer terug via je zorgverzekeraar, maar je moet het tog even betalen. zulke dingen komen je ook te staan, dat je plots onverwachts ineens rekeningen voor je neus krijgt geschoven.

mijn gezin
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:49:26  

Gepost:
Vooralsnog vind ik het zonde om op zo'n jonge leeftijd al aan kinderen te beginnen, terwijl je nog zoveel zou kunnen bereiken, waarin je nu als het ware in wordt beperkt. Uiteraard zijn er mensen die daar geen ambitie toe hebben, en het verder prima vinden.

Ik vind het allemaal best, zolang ik er niet mee wordt lastig gevallen, of dat het van mij is.

Begrip opbrengen ervoor zal ik nooit kunnen verder.
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:49:33  

__Glitter
ps: ik leid een totaal zelfstandig/onafhankelijk leven, dus volwassen genoeg! ondanks ik 19 jaar ben, voel me ook totaal geen 19 en al helemaal géén tienermoeder, alhoewel ik er wel onder val.

mijn gezin
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:52:05  

Dann_23
Gepost: 4
domste wat je ooit kan doen zorg eerst dat je eigen leven op orde is
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 16:59:14  

KayleeBaby-
Gepost: 3
Ik moet wel fv zeggen, wat heeft jou zoontje een prachtige naam!
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 17:01:47  

__Glitter
http://www.youtube.com/watch?v=RSAqKwYLWZU me zoontje lekker brabbelen vanaf de 6min ongeveer begint ie echt leuk en veel te brabbelen/gillen hihi! Zoiets maakt je zware dag, weer helemaaaaaal goed!!!!

xxxx en dankjewel, ja iedereen vind het wel een mooie naam ben er ook heel blij mee haha http://www.youtube.com/watch?v=Cx9LUAusgccspeelt hij in de box haha

mijn gezin
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 17:26:21  

*daisy*1991
dankje wel! de bevalling is goed gegaan mooi gezond zoontje (L) quinten nog geen tijd gehad voor fotows en jsaa ik krijg het moeilijk maar me ouders staan er voor me ;)
en betalen het meeste dus sja ik moet het ook aankunnen en lukt echt :) gelukkig maar ;)
__Glitter schreef:

Nog gefeliciteert met de geboorte van je zoon. hoe was je bevalling?
Verder hoop ik dat je erg gelukkig word en dat je het aankan, want ik zeg je wel, het is inderdaad echt prachtig om moeder te worden ongeacht welke leeftijd! maar het is wel heel erg zwaar, en vooral jij staat er op dit moment alleen voor en het is echt niet makkelijk! je gaat echt nog een zware tijd tegemoet, dat wil ik je wel zeggen.

en datzeg ik niet omdat IK dat heb meegemaakt, maar weet gewoon dat elke moeder dit krijgt. ik hoop dat je ouders hier voor een lange tijd achterstaan, want financieel is het ook niet goedkoop. alhoewel ik het makkelijk red, maar toch kost het een hoop. het is niet alleen pap en pampers en doekjes, maar je moet ook dingen in huis hebben voor als het ziek word of tegen de tijd potjes groenten en fruithapjes, ect,ect..

Zoals ik ben erachter gekomen dat bij mijn zoontje een nekwervel niet goed zat (kiss-syndroom) en daar is ook een zware periode aan vooraf gegaan om erachter te komen, pff. en dan om dat nu goed te krijgen, heeft mijn zoontje therapie en moet ik nu 4 behandelingen volgen bij een chiropractie, dat kost ook 50 euro p.behandeling die je zo even contant moet betalen, krijg je wel weer terug via je zorgverzekeraar, maar je moet het tog even betalen. zulke dingen komen je ook te staan, dat je plots onverwachts ineens rekeningen voor je neus krijgt geschoven.
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 17:36:22  

Gepost:
Zou er nooit aan beginnen, zou eerst zelf een stabiele leefsituatie willen hebben (diploma, woning, geld etc.), want als de vader niet wil en je eigen ouders haken af, ben je toch op jezelf aangewezen.

En tuurlijk zijn er wel wát werkmogelijkheden, maar vergeleken bij werk voor mensen mét diploma is het ERG beperkt. Je kan ergens achter de kassa gaan zitten, vakken vullen, schoonmaken... Dat soort dingen, maar daar zou ik nooit genoegen mee nemen, helemaal niet als ik ook een gezin te onderhouden heb.
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 23:01:49  

Jillla
Gepost: 340
abortus is ook niet zomaar een simpele keuze

Hello there bitches
Datum: Tuesday 6 October 2009 om 23:44:08  

TieSzZ
Gepost: 107
een condoom gebruiken wel (clown)

de meeste meiden die ''per ongeluk''
zwanger raken zeggen allemaal zo raar hea ik slik gewoon de pil!
en tog ben ik zwanger?!?

heb je een condoom gebruikt?
nee daar doen we niet aan.

doe dan ook niet aan zo verbaast doen

(k heb het niet over de topicstarter)

en jaah het kan gebeuren dat het scheurt etc en dan alsnog gebeurt,
maar je weet wel dat je wel voorzorgsmaatregelen heb genomen,
en niet domweg heb gedacht dat de pil wel genoeg was.
Datum: Wednesday 7 October 2009 om 11:03:55  

uk-flavour
Gepost: 126
als ze de kleine kunnen onderhouden prima toch.. Alleen het is vaak zo dat het naďeve meiden zijn die overal intrappen in gladde praatjes van mannen en die dan alleen achter blijven met de kleine. Dat vind ik jammer want in mijn ogen moet je er juist zijn voor de moeder en de kleine maargoed veel mensen denken anders
Datum: Thursday 8 October 2009 om 10:16:03  

^Pamela
Gepost: 99
ik vind het echt heel erg knap wat tienermoeders/vaders doen..
gewoon de verandwoordelijkheid nemen voor je kindje is mooi om te zien,
ookal zijn er mensen met vooroordelen daar moet je niks op uit doen !
je hebt voor je kindje gekozen en bent er trots op, ouders die achter je staan
dus het komt allemaal wel goed :D

heb diep respect voor deze tienermoeders/vaders
Datum: Thursday 8 October 2009 om 17:20:15  

*daisy*1991
meeste mensen doen vet moeilijk over tieners die ouders zijn geworden
ik snap het niet?
wij kunnen net zo goed een kind onderhouden! als een ouwe lul vn 80 dus sja ;)
ik heb zoiets van kom op hee
mjah
Datum: Thursday 8 October 2009 om 17:22:54  

uk-flavour
Gepost: 126
in plaats van tiener moeders af te kraken kunnen mensen ook de moeite nemen er voor zo iemand te zijn en juist te respecteren wat ze doen
Datum: Thursday 8 October 2009 om 17:28:24  

*daisy*1991
dit vind ik eigk de grootste nonsen die eris
okeee het gebeurt wel is
maar kan ook andere redenen hebben je kan verkracht zijn of de condoom kan gescheurt zijn te lichte pil
zulke shit ga niet altijd uit van die huppelkutjes die neuken zonder condoom want neit altijd is dat de rede
TieSzZ schreef:
een condoom gebruiken wel (clown)

de meeste meiden die ''per ongeluk''
zwanger raken zeggen allemaal zo raar hea ik slik gewoon de pil!
en tog ben ik zwanger?!?

heb je een condoom gebruikt?
nee daar doen we niet aan.

doe dan ook niet aan zo verbaast doen

(k heb het niet over de topicstarter)

en jaah het kan gebeuren dat het scheurt etc en dan alsnog gebeurt,
maar je weet wel dat je wel voorzorgsmaatregelen heb genomen,
en niet domweg heb gedacht dat de pil wel genoeg was.
Datum: Thursday 8 October 2009 om 17:37:37  

Gepost:
*daisy*1991 schreef:
meeste mensen doen vet moeilijk over tieners die ouders zijn geworden
ik snap het niet?
wij kunnen net zo goed een kind onderhouden! als een ouwe lul vn 80 dus sja ;)
ik heb zoiets van kom op hee
mjah

Sómmige tienerouders misschien wel, maar veel niet.

Ik begrijp gewoon niet waarom je zo jong je toekomst al vergooit (opleiding, carriere).
De meesten zullen het gewoon andersom doen, eerst opleiding en carriere, dán kinderen. Waarom? Omdat je dan in elk geval méér zekerheid en veiligheid kan bieden aan je kind. Iedereen gunt z'n kind toch het beste?
Datum: Thursday 8 October 2009 om 17:41:47  

*daisy*1991
kijk weet je
ik heb tenminste lieve ouders die overdag op mijn kind willen passen straks en ik weer verder kan met me opleiding ;)
snap je? en sja ik kan altijd werken gaan overdag ofzo
mjah
Brainstorm schreef:

Sómmige tienerouders misschien wel, maar veel niet.

Ik begrijp gewoon niet waarom je zo jong je toekomst al vergooit (opleiding, carriere).
De meesten zullen het gewoon andersom doen, eerst opleiding en carriere, dán kinderen. Waarom? Omdat je dan in elk geval méér zekerheid en veiligheid kan bieden aan je kind. Iedereen gunt z'n kind toch het beste?
Datum: Thursday 8 October 2009 om 18:11:50  

Anna
Gepost: 8718
*daisy*1991 schreef:
kijk weet je
ik heb tenminste lieve ouders die overdag op mijn kind willen passen straks en ik weer verder kan met me opleiding ;)
mjah

Oh geloof me, jouw ouders hebben het na een tijdje wel gezien hoor om overdag op je kind te willen passen.

Ook jou moedergevoelens gaan dan opspelen (lees: je bent bang dat JOUW kind jouw moeder als zijn/haar moeder gaat zien, terwijl het de oma is)

Been there. (clown)

I would kick you in the dick, but my foot might get Herpes..
Datum: Thursday 8 October 2009 om 19:03:30  

Gepost:
Wat Anna zegt.

*daisy*1991 schreef:
kijk weet je
mjah

En daar komt bij, je hebt toch geen kind om het vervolgens maar elke dag bij de opa en oma te dumpen, zodat jij dan alsnog een opleiding kan volgen? Dan vind ik dat je ook helemaal voor je kind moet gaan en daar tijd aan moet besteden en je er niet zo makkelijk over denkt van; Dump het kind wel weer bij opa en oma.
Datum: Thursday 8 October 2009 om 23:25:04  

MisterHardstyle
Gepost: 33
nou ja zinloos weer....

bla bla mensen gaan de verstandige tiener uithangen....
per ongeluk .... ja dat kan altijd .... condoom kan scheuren

de tiener moeders in verdediging .... zo zinloos

laat mensen hun eigen leven regelen heb geen kritiek op andere maar kijk eerst naar je eigen fouten .
wat jij wil hoefft niet iedereen te willen en/of te doen

ben zelf ook tiener vader geweest ;) was bijna 20 al haha maja :P hier gaat ook alles goed

verder over het onderwerp
goed bezig topic starter :)

alleen zulk soort dingen zijn meer voor een ander soort forum :)

gezien het het feit dat mensen hier meer van barbiesletjes /merk kleding/ mooiboys houden
wat een woorden ook :S.