Datum: Friday 9 October 2009 om 09:15:59  

Shipwreck
Gepost: 1054
MisterHardstyle schreef:
alleen zulk soort dingen zijn meer voor een ander soort forum :)

gezien het het feit dat mensen hier meer van barbiesletjes /merk kleding/ mooiboys houden
wat een woorden ook :S.

Nou daar sla je de plank toch flink mis, het volk hier is helemaal niet zo hoor.
En de mensen op deze site die wel zo zijn komen niet op het forum.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Friday 9 October 2009 om 12:12:04  

Honny;youknow
Gepost: 23
Ik vind het dubbel over tienermoeders;
de ene kan het wel aan om een kind op te voeden en werk te combineren enzo;
de andere stopt school er voor; ga ervoor om huisvrouw te worden en kind op voeden en zorgen voor de man/ vriend;
sommige mannen/ vriend verlaat juist de vrouw omdat dit toch te veel verantwoordelijkheid is voor hun. en ze het niet aan kunnen.
Dus ik heb wel zo iets van doe gewoon voorzichtig;
maak de kans zo kleinmogelijk zodat je je droom niet helemaal gaat verwateren.
dat zie ik ook bij me nicht die tienermoeder is. die begin nu pas weer aan een opleiding en ze is pakweg zowiezo 5 jaar van school af vanwegen de kleine.

Maar als ik zelf zwanger zou zijn, zou ik het wel houden;
Ik vind het echt niks om dan even iets weg te laten zuigen en je dan niet meer zwanger bent. Ik zou dat gewoon niet kunnen. dan knok ik liever voor met desnoods bijstand enzovoort; dan dat ik t zou weg laten halen;
maar ik vind t knap voor de gene die er voor gaan en nog met hun man/ vrien blijven en alles goed weten te regelen en ook voor het kindje zelf.

likéitornot
Datum: Friday 9 October 2009 om 21:21:15  

*daisy*1991
Gepost: 10
fok ittt
ga der nie meer op in ook
i know better than you
Datum: Friday 9 October 2009 om 23:52:40  

Jillla
Gepost: 340
Blijkbaar niet want dan was je nu geen moeder geweest

Hello there bitches
Datum: Saturday 10 October 2009 om 13:59:07  

Chickie_
Gepost: 28
als ik zwanger raak zou ik ook kieze om het tehouden
tegewoordig kan je het makelijk reden en als je vriend ofje ouders je helpe kom je een heel eind
zie het in me omgeving veel meisjes zijn al zwanger rond hun 16 -19
en ja is toch moeilijk om het dan weg tehalen je denkt toch bij je zelf der groeit iets in je buik enzo
Datum: Saturday 10 October 2009 om 14:09:53  

Anna
Gepost: 8718
Tienermoeders vind ik in mijn ogen egoistisch.

Je neemt het kind omdat JIJ het wil, en omdat JIJ tegen abortus bent, maar denk je uberhaubt wel aan HET kind?

Eh, nee.

I would kick you in the dick, but my foot might get Herpes..
Datum: Saturday 10 October 2009 om 14:25:09  

Shipwreck
Anna schreef:
Tienermoeders vind ik in mijn ogen egoistisch.

Je neemt het kind omdat JIJ het wil, en omdat JIJ tegen abortus bent, maar denk je uberhaubt wel aan HET kind?

Eh, nee.

En dan gewoon het kind bij je ouders dumpen omdat jij naar school moet.
Datum: Saturday 10 October 2009 om 15:01:14  

Chickie_
Gepost: 28
zo heeft iedereen zijn mening toch
hun kieze voor deze weg
en jij voor de andere
Datum: Saturday 10 October 2009 om 15:27:55  

Gepost:
Chickie_ schreef:
als ik zwanger raak zou ik ook kieze om het tehouden
tegewoordig kan je het makelijk reden en als je vriend ofje ouders je helpe kom je een heel eind
zie het in me omgeving veel meisjes zijn al zwanger rond hun 16 -19
en ja is toch moeilijk om het dan weg tehalen je denkt toch bij je zelf der groeit iets in je buik enzo

En dat je het zoveel ziet in je omgeving stoort me dan ook enorm. Het lijkt wel Afrika hier zeg, met al die jonge zwangerschappen..
Datum: Saturday 10 October 2009 om 16:20:39  

Anna
Petwa! schreef:

Bijvoorbeeld, je ouders kunnen je dan wel het beste, en zullen het wss ook doen, niet omdat ze het leuk vinden, maar ze doen het voor jouw hoor, hun zijn allang al blij als jij de leeftijd 18 hebt bereikt, dan hoeven ze wettelijk niet meer voor je te zorgen...

Datum: Saturday 10 October 2009 om 16:24:55  

__Glitter
Gepost: 29
ja ik heb zoiets van, laat iedereen in zijn waarde!

alhoewel een aantal tinermoeders echt bijna niet voor hu kind kunnen zorgen, want een stabiele gezinssituatie is er niet. dat is best lastig voor een kleine, ookal beseft het nog niet veel, maargoed kijk als je 16 bent en word moeder, dan is er heel weinig mogelijkheid op geld, want een uitkering kan pas vanaf 18 jaar en met werken verdien je niet genoeg om jullie te onderhouden een huis kan je ook pas vanaf 18jaar.

Ik heb zelf een vriendin van (toen 17) en nu 18 jaar, die had net 2 maanden met haar vriend en omdat haar vriend een kind van haar wilden is ze gestopt met de pil en zwanger geraakt.

Alles ging leuk en aardig tot de laatste 2 weken dat ze moest bevallen, toen was hij ineens pleitte en had een ander.
daar stond ze dan ''alleen'' met haar dochtertje, ze had geen geld,werk,huis ze woont nogsteeds bij haar moeder en ze heb nu dan wel geld want ze is 18 en heb een uitkering gekregen en ze heeft een nieuwe vriend.

Maar ze wist niks, ik heb haar moeten helpen om een aantal dingen aan te vragen(zorgtoeslag,kindgebonden budget,kinderbijslag) dat wist ze allemaal niet ect.

Maar uiteindelijk komt ze er wel ze was gestopt met roken om zo geld over te houden voor de kleine om daar eten van te kopen en pampers en doekjes. en haar ouders die zorgen een hoop voor de kleine, maar dat komt omdat ze bij haar ouders in woont en ja... maar ze zorgt er zelf ook heel veel voor.

Maar in zo'n situatie zit ik absoluut niet, ik zit in het tegenovergestelde.

xxx

mijn gezin
Datum: Sunday 11 October 2009 om 16:53:25  

Jillla
Petwa! schreef:

Hoeveel mensen (ouders van 30+) dumpen hun pasgeboren baby ook meteen bij het kinderdagverblijf omdat ze wel willen blijven werken.. dat vind ik egoïstischer als je baby bij je vader en moeder laten zodat je naar school kunt

Hello there bitches
Datum: Sunday 11 October 2009 om 17:12:47  

CHilleRDanJoUW
Gepost: 45
Als ze er zelf voor kunnen zorgen prima...
Maar een gozer die vroeger een "vriend" van me was zit dik in de schulden en zijn vriendin ook. Daarnaast heeft zij al een kind van 9 en nu ook een kind van hem.. + geen diploma's = allebei werken in de beveiliging en bijna niet rondkomen..

Tjaa sommige mensen slaan alle waarschuwingen in de wind!

Overigens misschien goed om eerst een hond te nemen.. Sommige mensen kunnen daar al nauwelijks voor zorgen.. die dump je ook niet zomaar ergens.
Datum: Sunday 11 October 2009 om 17:37:29  

Shipwreck
Jillla schreef:

Hoeveel mensen (ouders van 30+) dumpen hun pasgeboren baby ook meteen bij het kinderdagverblijf omdat ze wel willen blijven werken.. dat vind ik egoïstischer als je baby bij je vader en moeder laten zodat je naar school kunt

Ja dat klopt. Dat je tiener bent maakt je niet meteen een slechte ouder, en als je 30+ bent, maakt dat je ook niet meteen een goede ouder. Je moet het gewoon per geval bekijken.
Sommige mensen móeten bijvoorbeeld wel hun kind bij een kinderdagverblijf dumpen om rond te komen. En dat vind ik niet bepaald egoïstisch.
Datum: Sunday 11 October 2009 om 18:05:10  

Mussolini
Gepost: 775
Dit is net zoals dat gedoe met al die marokkanen, een is er slecht en wij maken er gelijk 10 van.
Sowieso doe je geen abortus, misschien wel je eerste en laatste kans om een kind te krijgen.
Mocht het zo zijn dat je er echt niet op rekend, en de vader ook nog eens niet kent - dan zou ik het ook doen.

Maar hey, ik hang hem er alleen in en ik zie wel..

Remember that Freddy Krueger shit? im something like that.
Datum: Monday 12 October 2009 om 13:08:42  

Honny;youknow
Gepost: 23
__Glitter schreef:

Ik heb zelf een vriendin van (toen 17) en nu 18 jaar, die had net 2 maanden met haar vriend en omdat haar vriend een kind van haar wilden is ze gestopt met de pil en zwanger geraakt.

Alles ging leuk en aardig tot de laatste 2 weken dat ze moest bevallen, toen was hij ineens pleitte en had een ander.
daar stond ze dan ''alleen'' met haar dochtertje, ze had geen geld,werk,huis ze woont nogsteeds bij haar moeder en ze heb nu dan wel geld want ze is 18 en heb een uitkering gekregen en ze heeft een nieuwe vriend.

xxx

Ik vind dat zo stom van haar!
dan neem je een kind, alleen omdat hij dat wilde.
En dat al na 2 maanden love;
Ik bedoel wat betekend nu twee maanden om dan al een kind te nemen? Toch helemaal niks;
En dan maar gek vinden dat er zo veel tienermoeders er zijn. Vind je het gek!?
nou ik niet.
Ik vind het z'n stomme fout van haar!
Zij zit nu met een kind;
Met een andere vriend gelukkig voor haar
Thuis en leeft op inkomsten van de overheid omdat ze stom is om oké te zeggen voor een kind met 2 maanden love;
Achterlijk!;

likéitornot
Datum: Monday 12 October 2009 om 14:09:32  

FENOMENALECHICK.
Gepost: 1305
Ik heb d'r verder niks tegen, zou d'r alleen nooit aan beginnen zo jong.
En sommige mensen hier denken dat hun ouders voor altijd voor ze klaar zullen staan ofzo? Maar hun krijgen waarschijnlijk na een tijdje er ook wel genoeg van en dan moet je alsnog je vrije tijd op gaan geven. En ga nou niet zeggen dat je het niet erg vind, want iedereen die nog jong is wilt nog genieten.
Datum: Monday 12 October 2009 om 14:28:16  

Anna
Jillla schreef:

Vind je dat egoistischer? Ik niet, in een dagverblijf leren de kinderen namelijk ook omgaan met andere kinderen, als jij je kind dumpt bij je ouders zitten die dus de heletijd thuis, en doen misschien af en toe een boodschapje, gaan even naar buiten dus..

Maargoed, verder heb je gelijk hoor (wat betreft het dumpen), alleen vind ik het minder erg dat je je kind in een dagverblijf dumpt dan bij je ouders. Ik zie genoeg voordelen in het dumpen bij een dagverblijf, dan bij je ouders.

Datum: Monday 12 October 2009 om 16:20:19  

Mussolini
Gepost: 775
Anna schreef:
Vind je dat egoistischer? Ik niet, in een dagverblijf leren de kinderen namelijk ook omgaan met andere kinderen, als jij je kind dumpt bij je ouders zitten die dus de heletijd thuis, en doen misschien af en toe een boodschapje, gaan even naar buiten dus..

Maargoed, verder heb je gelijk hoor (wat betreft het dumpen), alleen vind ik het minder erg dat je je kind in een dagverblijf dumpt dan bij je ouders. Ik zie genoeg voordelen in het dumpen bij een dagverblijf, dan bij je ouders.

En ik zie genoeg nadelen bij een dagverblijf, een is dat er niet vanuit het hart gehandeld word daar - die mensen werken immers ook voor hun geld, en omdat het moet.
Ik ben namelijk ook gestikt in een appel, en m'n moeder kwam me net ophalen en stond even op het hoekje te kijken hoe ik aan het stikken was, and guess what? die juffies vonden het nog leuk ook!

En op 20 van die plorken letten met z'n drieën - nee, ik dump ze wel bij opa en oma, oma zou het nog niet eens zo heel erg vinden.

Remember that Freddy Krueger shit? im something like that.
Datum: Monday 12 October 2009 om 18:07:52  

Jillla
hmm ja ik denk dat je niet de aandacht krijgt daar die je op zo'n jonge leeftijd eigenlijk nodig hebt. En dan zeg ik niet dat kinderen die wel elke dag naar het kinderdagverblijf gaan een achterstand hebben hoor, totaal niet. Maar toch, je mist die extra aandacht

Hello there bitches
Datum: Monday 12 October 2009 om 18:43:27  

Gepost:
Idd, denk dat kinderen bij een crèche vooral gelijk al minder mogelijkheid hebben om een band te laten groeien met de ouders zelf.

Meestal zullen ze daar op latere leeftijd geen nadelen aan ondervinden, maar als ik zelf moeder zou zijn, zou ik dat niet mis willen lopen!
Datum: Monday 12 October 2009 om 19:27:40  

Jillla
Ik had het daar laatst met vrienden van ons over, hun dochtertje gaat al vanaf het begin naar het kinderdagverblijf en ik vroeg aan hem of hij daar geen moeite mee had. Hij zei me toen 'Nee dat vind ik niet erg want anders gaat het 'speciale' eraf' Nou zulke lulkoek heb ik nog nooit gehoord dat vond ik zo dom. Ik ben zelf nooit naar een kinderdagverblijf geweest alleen naar de crèche maar mijn moeder vindt echt niet dat het speciale er toen af is gegaan

Hello there bitches
Datum: Tuesday 13 October 2009 om 21:40:33  

[L]isa,,
Gepost: 812
Ik heb er alle respect voor,
het is natuurlijk jullie eigen keuze om het te houden

maar ik weet bijv. van een meisje (15 jaar) en moet met +/- 16 dagen bevallen.
en ze heeft er zelf voor gekozen samen met haar vriend.
dan denk ik wel bij mezelf, je komt eigenlijk net zelf kijken,
hoe kan je nou voor zo'n kindje zorgen ?
want je hebt eigenlijk geen diploma's, geen werk, leerplichtig.
en je bent zelf nog kind...
Datum: Tuesday 13 October 2009 om 21:46:33  

Loyce
Gepost: 2249
Als meiden jong al een kind hebben is het niet goed, want dan hebben ze zelf geen leven meer. & ze hebben niks waar ze op kunnen bouwen, blablabla. Kiezen ze ervoor het niet te doen is het ook niet goed. Serieus, mensen maken fouten, so? Who are you to judge?

Nu dat jij weg bent, spreken wij nooit meer met elkaar.
Datum: Tuesday 13 October 2009 om 22:05:44  

Gepost:
Loyce. schreef:
Als meiden jong al een kind hebben is het niet goed, want dan hebben ze zelf geen leven meer. & ze hebben niks waar ze op kunnen bouwen, blablabla. Kiezen ze ervoor het niet te doen is het ook niet goed. Serieus, mensen maken fouten, so? Who are you to judge?

Ik ben ik, om te judgen.

Als de reacties of meningen men hier niet aanstaat, waarom dan überhaupt hele levensverhalen plaatsen.. Of is men echt nou zo naïef dat ze verwachten alleen maar positieve reacties te krijgen?

En wat bedoel je met het dik gedrukte? Het is niet goed dat men geen kind neemt? Huh?