Datum: Sunday 24 June 2007 om 22:23:33  

Mystic
Gepost: 8712
Quote:
'Booy per direct aan de slag in Saudi-ArabiŽ'

24/6/2007 20:15

FC Utrecht ziet Foeke Booy enkele weken voor de start van de voorbereiding vertrekken. Althans, het Saudische Al-Nassr claimt de komst van de 43-jarige trainer.
FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop bevestigt de toenadering van Al-Nassr, maar spreekt tegen dat er al sprake is van een akkoord. 'Officieel is hij niet weg', aldus de preses tegen VI.nl.

Al-Nassr, dat afgelopen seizoen niet verder kwam dan een negende plaats, zegt op zijn website dat er een overeenstemming met Booy is bereikt over een contract voor ťťn seizoen.

In 2002 maakte Booy in De Galgenwaard promotie en trad hij bij FC Utrecht aan als hoofdtrainer. De 43-jarige coach zorgde voor de nodige successen. In 2003 en 2004 was de KNVB Beker een prooi voor FC Utrecht, dat in 2004 ook beslag legde op de Johan Cruijff Schaal.

God, niet nog zo ťťn. Laten we hopen dat het slechts een gerucht is en dat Booy types Š la Wotte, Diba, Boussaboun en Ramzi achteraan gaat.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Sunday 24 June 2007 om 22:26:45  

Mystic
Dida01 schreef:
Vinden jullie 24 miljoen trouwens niet weinig voor Henry? Hij had tenslotte nog een contract tot 2011 en behoort tot de topspitsen van de wereld, persoonlijk vind ik hem nog altijd de beste. Ook al is hij inmiddels 30 jaar.

Ik vind het zeker niet te weinig. Hij is de 30 gepasseerd en heeft een niet al te gelukkig seizoen achter de rug (althans: geblesseerd). Voor een spits van zijn leeftijd wordt zelden meer betaald.
Datum: Monday 25 June 2007 om 00:14:24  

Dida01
Gepost: 6685
poeh_hee schreef:

Van Bronckhorst
Maar verwacht niet dat hij komt.

Wijnaldum speelde ook nog een paar keer en uitstekend. Misschien zit er nog een doorgroeimogelijkheid in, maar ze zoeken nu vooral ervaring.

Owjah.. inderdaad, al dacht ik dat ze hem eerst als verdediger wilde halen, maar kan ook op het middenveld prima uit de voeten. Abidal komt naar Barca overigens, dus er is best een reŽele kans dat Gio alsnog komt.
Datum: Monday 25 June 2007 om 00:16:52  

Dida01
Mystic schreef:

Ik vind het zeker niet te weinig. Hij is de 30 gepasseerd en heeft een niet al te gelukkig seizoen achter de rug (althans: geblesseerd). Voor een spits van zijn leeftijd wordt zelden meer betaald.

Klopt, maar zijn kwaliteiten zijn bekend lijkt me. Al jaren. Dat hij al 30 jaar is is een goede motivatie, maar hij is natuurlijk nog altijd een topspits, de beste zelfs als je het mij vraagt. Zidane leverde op zijn 30ste ook nog ruim het dubbele op.
Datum: Monday 25 June 2007 om 15:06:59  

Mystic
Dida01 schreef:

Klopt, maar zijn kwaliteiten zijn bekend lijkt me. Al jaren. Dat hij al 30 jaar is is een goede motivatie, maar hij is natuurlijk nog altijd een topspits, de beste zelfs als je het mij vraagt. Zidane leverde op zijn 30ste ook nog ruim het dubbele op.

Zidane werd driemaal wereldvoetballer van het jaar, dat kan Henry niet zeggen. Bovendien is het ook een andere tijd ťn gaat het om een transfer (3-voudige van het bedrag van Henry trouwens) naar Real Madrid. In die tijd werden belachelijke bedragen betaald, met name door Real Madrid. Sinds de economische crisis een aantal jaar later is dat ingestort en inmiddels zijn de bedragen al een stuk reŽeler. Met uitzondering van de vraagprijs voor Villa, Silva, Messi, etc. Al komt dat simpelweg omdat ze van de club in feite gewoon helemaal niet mogen vertrekken.
Voor een speler als Torres wordt ook niet (veel) meer geboden dan 24-miljoen, terwijl hij tien jaar jonger is dan Henry. Vergeleken met prijzen die voor andere topspelers worden betaald vind ik het bedrag dat voor Henry betaald is niet meer en minder dan redelijk.
Datum: Monday 25 June 2007 om 16:50:49  

ChiefRocka
Gepost: 3253
Dida01 schreef:

Owjah.. inderdaad, al dacht ik dat ze hem eerst als verdediger wilde halen, maar kan ook op het middenveld prima uit de voeten. Abidal komt naar Barca overigens, dus er is best een reŽele kans dat Gio alsnog komt.

Als Gio komt zal hij denk inderdaad voor het middenveld gehaald worden. De cler hebben ze natuurlijk al gehaald als linksback, en ik zie ze Gio niet zo snel centraal in de verdedeging zetten. Persoonlijk zie ik hem sowieso liever als middenvelder spelen.

Wees realistisch, eis het onmogelijke...
Datum: Monday 25 June 2007 om 16:52:32  

Mystic
ChiefRocka schreef:

Als Gio komt zal hij denk inderdaad voor het middenveld gehaald worden. De cler hebben ze natuurlijk al gehaald als linksback, en ik zie ze Gio niet zo snel centraal in de verdedeging zetten. Persoonlijk zie ik hem sowieso liever als middenvelder spelen.

Alleen in hoeverre kan Feyenoord Gio nu eigenlijk wel gebruiken? Ze hebben namelijk zowel Drenthe als De Guzman op die positie, toch niet de minsten.
Datum: Monday 25 June 2007 om 16:57:47  

Dida01
Mystic schreef:

Alleen in hoeverre kan Feyenoord Gio nu eigenlijk wel gebruiken? Ze hebben namelijk zowel Drenthe als De Guzman op die positie, toch niet de minsten.

Drenthe wel. De Guzman meer vanaf rechts toch?
Datum: Monday 25 June 2007 om 17:02:40  

ChiefRocka
Gepost: 3253
Mystic schreef:

Klopt, maar De Guzman zou ook rechts centraal op het middenveld kunnen, Gio dan links centraal en bijv. Drenthe en Slorry op de flanken. Veder kan de ervaring die Gio met zich mee brent alleen maar positief zijn voor dit team.

Wees realistisch, eis het onmogelijke...
Datum: Monday 25 June 2007 om 17:10:11  

Dida01
Mystic schreef:

Zidane werd driemaal wereldvoetballer van het jaar, dat kan Henry niet zeggen. Bovendien is het ook een andere tijd ťn gaat het om een transfer (3-voudige van het bedrag van Henry trouwens) naar Real Madrid. In die tijd werden belachelijke bedragen betaald, met name door Real Madrid. Sinds de economische crisis een aantal jaar later is dat ingestort en inmiddels zijn de bedragen al een stuk reŽeler. Met uitzondering van de vraagprijs voor Villa, Silva, Messi, etc. Al komt dat simpelweg omdat ze van de club in feite gewoon helemaal niet mogen vertrekken.
Voor een speler als Torres wordt ook niet (veel) meer geboden dan 24-miljoen, terwijl hij tien jaar jonger is dan Henry. Vergeleken met prijzen die voor andere topspelers worden betaald vind ik het bedrag dat voor Henry betaald is niet meer en minder dan redelijk.

Torres wilt Liverpool 36 miljoen voor betalen en ze willen ook een soort van ruil opstructie opzetten eventueel waarin Crouch en Cissť betrokken zouden kunnen worden. Torres zijn ontsnappingsclausule ligt overigens op 40 miljoen. Hoog bedrag, maar ik zie sommige clubs er best voor aan om het te betalen. Zo en zo dik door de 30 miljoen.

Verder heb je wel gelijk wat betreft de economische crisis. Rummunige (even de spelling ervan kwijt, voorzitter van Bayern red.) zei daar ooit ook over: 'Als de voetballerij zich in dit tempo verder ontwikkeld stevent het als een sneltrein met 180 km/u op een betonnen muur af'. Sindsdien is het wel aardig afgeremd, maar er worden nog steeds enorme bedragen op tafel gelegd natuurlijk. KakŠ willen ze bv. volgens de geruchten 80 miljoen voor op tafel leggen, Real Madrid geloof ik.

En ondanks je terechte opmerkingen over Henry blijf ik erbij dat 24 miljoen een koopje is. Ik snap je argumenten goed, maar ik had ten eerste verwacht dat hij nooit zou vertrekken bij Arsenal en ten 2e had ik een veel hoger bedrag verwacht, maarja in beide opzichten heb ik me lelijk vergist, helaas. Had hem graag nog in het shirt van Arsenal bewonderd aangezien ik aankomend seizoen Emirates en dus Arsenal ga bezoeken.
Datum: Monday 25 June 2007 om 17:23:39  

Mystic
Dida01 schreef:

En ondanks je terechte opmerkingen over Henry blijf ik erbij dat 24 miljoen een koopje is. Ik snap je argumenten goed, maar ik had ten eerste verwacht dat hij nooit zou vertrekken bij Arsenal en ten 2e had ik een veel hoger bedrag verwacht, maarja in beide opzichten heb ik me lelijk vergist, helaas. Had hem graag nog in het shirt van Arsenal bewonderd aangezien ik aankomend seizoen Emirates en dus Arsenal ga bezoeken.

Ik had me vergist in Torres. Ik dacht begrepen te hebben dat hij 24 miljoen euro was, maar het bleek 24 miljoen pond te zijn geweest. Dat dit bedrag zo hoog ligt is overigens ook te wijten aan de concurrentie van clubs zoals Manchester United, dat drijft de prijs aardig op. Vanwege zijn blessure afgelopen seizoen en zijn leeftijd was er dit jaar veel minder concurrentie voor Henry, waardoor BarÁa hem voor een redelijke prijs weg kan kapen. Bovendien is BarÁa er de club niet voor om met geld te strooien (ondanks het feit dat ze zat hebben) Š la Real Madrid.

Had overigens niet verwacht dat Henry zou vertrekken, aangezien hij eens had verteld Arsenal nooit te zullen verlaten. Ik had het een mooi voorbeeld van onvoorwaardelijke clubliefde gevonden -zeer zeldzaam in de voetbalwereld- maar het mocht niet zo zijn. Al snap ik wel dat hij naar een laatste avontuur verlangde. Toch had ik hem maar wat graag zijn laatste wedstrijd in het Emirates stadion willen zien spelen.

Ach, Van Persie is nu iig zeker van een basisplaats (maar dat was hij vorig seizoen ook al).
Datum: Monday 25 June 2007 om 19:07:24  

Thomas Trouble
Gepost: 84
als ajacied, zal k feyenoord ff aan een basis 11 helpe die ze nu al binne hebbe:

-----------------timmer--------------------
-----------------vlaar---------------------
tiendalli---------------------------de cler
----------greene-----de guzman---------
bruins------------------------------drenthe
------------------hofs---------------------
-------castelen----------slory-------------
Datum: Monday 25 June 2007 om 21:07:08  

-YuGo-
Gepost: 1014
Thomas Trouble schreef:
als ajacied, zal k feyenoord ff aan een basis 11 helpe die ze nu al binne hebbe:

-----------------timmer--------------------
-----------------vlaar---------------------
tiendalli---------------------------de cler
----------greene-----de guzman---------
bruins------------------------------drenthe
------------------hofs---------------------
-------castelen----------slory-------------

En waar is Charisteas ?
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 11:40:55  

Mystic
Nog een aanvulling op mijn vorige posts om de transfer van Henry in een ander daglicht te plaatsen: Trezeguet dreigde enkele weken geleden nog voor een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen te vertrekken bij Juventus.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 11:59:55  

El-james
Gepost: 1195
Mystic schreef:
Nog een aanvulling op mijn vorige posts om de transfer van Henry in een ander daglicht te plaatsen: Trezeguet dreigde enkele weken geleden nog voor een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen te vertrekken bij Juventus.

jep maar trezequet gaat helemaal nergens heen...hij heeft z'n contract verlengt bij juve
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 15:25:58  

Dida01
Klose per direct naar Bayern
Geschreven door Bart Kruyt op dinsdag, 26 juni om 15:21

Miroslav Klose en Bayern MŁnchen hebben hun zin: de Duitse aanvaller speelt volgend seizoen voor Der Rekordmeister. De Zuid-Duitsers hebben zojuist op de officiŽle website bekend gemaakt dat de transfer een feit is. Hoeveel Bayern betaalt aan Werder Bremen is onbekend.

Weer wat meer hoop voor de Feyenoorders onder ons.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 15:56:28  

poeh_hee
Gepost: 784
Dida01 schreef:

Miroslav Klose en Bayern MŁnchen hebben hun zin: de Duitse aanvaller speelt volgend seizoen voor Der Rekordmeister. De Zuid-Duitsers hebben zojuist op de officiŽle website bekend gemaakt dat de transfer een feit is. Hoeveel Bayern betaalt aan Werder Bremen is onbekend.

Haha idd, maar dit zegt nog niets. Er zijn momenteel zo veel geruchten van spelers die (weer) met Feyenoord in verband worden gebracht. Overigens zou Adriaanse ook de weg vrij maken voor Feyenoord, dat hebben we gezien.
Bekende pelers die ivm Feyenoord worden gebracht zijn nou Makaay, Van Bronckhorst, Hofland, Perez, Samaras, Nigel de Jong, Daniel de Ridder enz.

Overigens zijn er ook geruchten dat Gio vandaag in het Erasmus ziekenhuis is gesignaleerd.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 16:07:25  

El-james
Gepost: 1195
poeh_hee schreef:

Overigens zijn er ook geruchten dat Gio vandaag in het Erasmus ziekenhuis is gesignaleerd.

daar zal die dan ook echt zijn voor voetbalzaken
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 16:12:47  

poeh_hee
El-james schreef:

daar zal die dan ook echt zijn voor voetbalzaken

medische keuring?
Dat gebeurt wel vaker in het EMC.

Een aantal zeggen hem gezien te hebben, maar het kan ook niets zijn idd.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 16:20:29  

Michel..
Gepost: 873
Dida01 schreef:

Dit is indd wat meer hoop voor Feyenoord..
Echter heeft Makaay gezegd dat hij naar Feyenoord komt als Gio ook komt..
en aangezien Gio waarschijnelijk tog zijn contract wil uitdiene bij barca heb ik er nog niet genoeg vertrouwen in dat Makaay dalijk in het mooie rood/wit speeld..

Bastard!!
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 17:07:14  

Mystic
El-james schreef:

jep maar trezequet gaat helemaal nergens heen...hij heeft z'n contract verlengt bij juve

Weet ik, maar daar gaat het ook niet om.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 17:39:51  

-YuGo-
Gepost: 1014
Real Madrid wil een serieuze poging gaan ondernemen om Royston Drenthe los te weken bij Feyenoord. De kampioen van Spanje ziet in de frivole middenvelder, die ook achterin uit de voeten kan, de ideale opvolger van de inmiddels vertrokken Roberto Carlos.

Volgens de Spaanse sportkrant AS liggen er echter nog meer kapers op de kust. Zo zouden Chelsea en Arsenal eveneens zeer gecharmeerd zijn van de speler, die in het buitenland alom vergeleken wordt met zijn idool: Edgar Davids.

Real lijkt echter het meest serieus te zijn in de poging de revelatie van het afgelopen jeugd-EK weg te plukken uit Rotterdam. Julen Lopetegui, hoofdscout van de Koninklijke, bekeek alle wedstrijden van Jong Oranje tot aan de halve finale, waarna zijn vertrouwenspersonen Rafael Monfort en Antonio Vilches de verdere ontwikkelingen van Drenthe op de voet volgden.

Ondanks de serieuze interesse van Real, gaf de speler zelf afgelopen zaterdag aan dat hij voorlopig liever in Nederland blijft. ďIk wil me nu laten zien en bewijzen voor het Nederlands publiek, en dat kan alleen bij Feyenoord. Dus laten we er maar vanuit gaan dat ik hier blijf,Ē liet hij optekenen tegenover de cameraís van Tien.

Madrid heeft niet naar Royston zelf geluisterd.
Hij is 'nog' niet te koop!
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 17:50:35  

Dida01
MindController schreef:

Dit is indd wat meer hoop voor Feyenoord..
Echter heeft Makaay gezegd dat hij naar Feyenoord komt als Gio ook komt..
en aangezien Gio waarschijnelijk tog zijn contract wil uitdiene bij barca heb ik er nog niet genoeg vertrouwen in dat Makaay dalijk in het mooie rood/wit speeld..

Barca wilt grof geld betalen voor Abidal (linksback) en ik ga er ook van uit dat hij komt, dus de kans is best reŽel dat Gio gaat vertrekken bij Barca. Ik zal er persoonlijk niet raar van opkijken igg. Enige probleempje is dat Lyon stug vast blijft houden aan de vraag/hoofdprijs, zo'n 20 miljoen euro. Belachelijk bedrag natuurlijk aangezien Abidals contract in de zomer van 2008 afloopt. Ondanks dat ik hem persoonlijk 1 van de beste linksbacks ter wereld vind overigens. Blijft veels te veel geld.
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 17:53:49  

Dida01
poeh_hee schreef:

Haha idd, maar dit zegt nog niets. Er zijn momenteel zo veel geruchten van spelers die (weer) met Feyenoord in verband worden gebracht. Overigens zou Adriaanse ook de weg vrij maken voor Feyenoord, dat hebben we gezien.
Bekende pelers die ivm Feyenoord worden gebracht zijn nou Makaay, Van Bronckhorst, Hofland, Perez, Samaras, Nigel de Jong, Daniel de Ridder enz.

Zitten wel aardige namen tussen. De komst van de eerste 3 genoemde acht ik best reŽel. Perez is een twijfelgeval, denk dat het alsnog PSV wordt. Samaras gaat misschien terug naar Heerenveen, mag igg vertrekken bij Manchester City. De Jong heb ik niks over gehoord en De Ridder zou ik in Spanje laten aangezien Slory duidelijk de betere is van die 2.

Gaat Castelen trouwens nog vertrekken?
Datum: Tuesday 26 June 2007 om 18:10:43  

poeh_hee
Dida01 schreef:

Zitten wel aardige namen tussen. De komst van de eerste 3 genoemde acht ik best reŽel. Perez is een twijfelgeval, denk dat het alsnog PSV wordt. Samaras gaat misschien terug naar Heerenveen, mag igg vertrekken bij Manchester City. De Jong heb ik niks over gehoord en De Ridder zou ik in Spanje laten aangezien Slory duidelijk de betere is van die 2.

Gaat Castelen trouwens nog vertrekken?

Denk het wel, hij wil zijn contract niet verlengen en er zal best wat geld uitgesleept willen worden. Tenzij ze hem natuurlijk het hele seizoen nog willen houden, maar dan loopt hij wel gratis weg.