Datum: Monday 9 July 2007 om 18:45:57  

!!!KIMBERLEY*
Gepost: 49
Everton Ramos da Silva blijft voor 4 jaar in almelo

edit;
ook Hendrie Krüzen blijft nog 3 jaar
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Monday 9 July 2007 om 19:57:25  

Mystic
Gepost: 8712
Mols naar Feyenoord. Hoop nu dat hij alsnog een leuk afscheid krijgt.
Datum: Tuesday 10 July 2007 om 12:48:15  

-YuGo-
Gepost: 1014
Mystic schreef:
Mols naar Feyenoord. Hoop nu dat hij alsnog een leuk afscheid krijgt.

mja bij feyenoord moet dat wel lukken
Datum: Thursday 12 July 2007 om 12:19:10  

ChiefRocka
Gepost: 3253
v. Hanegem naar Utrecht

Perez alsnog naar PSV

en behalve lindebergh mag nu ook Krohn-Deli vertrekken bij ajax.

Wees realistisch, eis het onmogelijke...
Datum: Thursday 12 July 2007 om 17:41:20  

ChiefRocka
Ajax en Liverpool zijn rond over een transfer van Ryan Babel. Liverpool betaalt maar liefst 17 miljoen euro voor de aanvaller.

Tog een aardig bedrag 8-)

Datum: Thursday 12 July 2007 om 20:09:29  

Dida01
Gepost: 6685
ChiefRocka schreef:
Ajax en Liverpool zijn rond over een transfer van Ryan Babel. Liverpool betaalt maar liefst 17 miljoen euro voor de aanvaller.

Tog een aardig bedrag 8-)

Die 17 miljoen kan me echt gestolen worden. Al gun ik het hem van harte deze transfer, vind het dodelijk zonde. Deze jongen wordt echt een hele grote, velen spreken het tegen waaronder ook veel bekenden van me, maar let maar op...

Had hem trouwens liever voor Arsenal zien uitkomen, maar helaas.
Datum: Thursday 12 July 2007 om 20:21:11  

neophyte300
Gepost: 13
ja elke jood vind het dodelijk zonde zo blijft natuurlijk niks van 020 over hahaha
ik lach om ajax en psv

FEYENOORD TILL I DIE
Datum: Thursday 12 July 2007 om 20:53:51  

ChiefRocka
Dida01 schreef:

Die 17 miljoen kan me echt gestolen worden. Al gun ik het hem van harte deze transfer, vind het dodelijk zonde. Deze jongen wordt echt een hele grote, velen spreken het tegen waaronder ook veel bekenden van me, maar let maar op...

Ben het helemaal met je eens, Ryan word indd een hele grote. Maar laten we wel realistisch blijven, hij was zowiezo nog maar maximaal 1 a 2 seizoenen gebleven. 17 miljoen blijft een mooi bedrag, ondanks z'n kwaliteiten. Verder is het natuurlijk ook nog maar de vraag of ze nog wel een vergelijkbaar bedrag hadden kunnen vangen als hij nog was gebleven. Zelf zie ik hem ook niet graag vertrekken, maar heb wel begrip voor de keuze van de technische staf.

Datum: Thursday 12 July 2007 om 23:26:12  

ChiefRocka
Groningen en Ajax vechten om Suárez

12 juli 2007, 22:25 uur
FC Groningen heeft Ajax de oorlog verklaard. De Amsterdammers willen Luis Suárez overnemen van de noorderlingen. "Wij gaan echter dwarsliggen", aldus Groningen-directeur Hans Nijland. Ajax heeft al een bod op de Uruguayaan uitgebracht, maar Groningen wil niet praten. Ajax heeft inmiddels contact gezocht met het management van de aanvaller.

Volgens Nijland mag Ajax geen contact zoeken met een speler als zijn club weigert te onderhandelen. Technisch directeur Martin van Geel van Ajax is het daar in De Telegraaf niet mee eens: "We hebben tot drie keer toe met de club contact gezocht. We mogen volgens de reglementen daarna wel degelijk met de zaakwaarnemer van Suarez praten. We hebben dat ook gedaan. We hoorden namelijk dat Suarez wel interesse in een overgang had. En na een gesprek met het management van Suarez weten we zeker dat hij graag naar Ajax verhuist."

Volgens Nijland is de overgang niet aan de orde. "Wij hebben vorig jaar onze nek uitgestoken voor Suárez. Hij is pas twintig jaar, heeft nog een vierjarig contract en wij zijn een ambitieuze club. Wij willen hem niet na één seizoen al weer kwijt. (…) In het verleden móest FC Groningen wel eens spelers verkopen vanwege de financiële positie van de club. Hoewel de bomen nog steeds niet tot in de hemel reiken, ligt die tijd nu achter ons."

bron: voetbal.nl

Lijkt er dus op dat het touwtrekken rond Suarez nu tog egt gaat beginnen. Persoonlijk verwacht ik dat Feyenoord deze situatie aan zal grijpen om ook een poging te gaan wagen.

Datum: Thursday 12 July 2007 om 23:43:59  

poeh_hee
Gepost: 784
Er wordt gezegd dat het bod rond de 5 miljoen was en dat Groningen dat dus een lachertje vind. Ik denk niet dat Feyenoord veel meer wil/kan betalen dan dat bedrag dus ben bang dat hij sowieso niet naar Feyenoord gaat.
Datum: Thursday 12 July 2007 om 23:46:07  

ikbenzograppig
Gepost: 172
Dida01 schreef:

Precies, ik ook.
Ik dacht daar vandaag nog aan joh.
Datum: Friday 13 July 2007 om 00:04:01  

ChiefRocka
poeh_hee schreef:
Er wordt gezegd dat het bod rond de 5 miljoen was en dat Groningen dat dus een lachertje vind. Ik denk niet dat Feyenoord veel meer wil/kan betalen dan dat bedrag dus ben bang dat hij sowieso niet naar Feyenoord gaat.

Klopt het bod lag inderdaad ergens rond de 5 miljoen. Vandaar dat ik in het voetbalcafe al aangaf het niet als reeele optie te zien voor Feyenoord. Ajax kan dit waarschijnlijk ook alleen maar proberen doordat de kas net met 17 miljoen is veruimt. Maar zelfs voor Ajax zal het denk nog heel wat moeite gaan kosten om deze jongen los te weken bij Groningen.

Datum: Friday 13 July 2007 om 23:04:16  

Dida01
neophyte300 schreef:
ja elke jood vind het dodelijk zonde zo blijft natuurlijk niks van 020 over hahaha
ik lach om ajax en psv

FEYENOORD TILL I DIE

Is ook onzin natuurlijk, maar dat maakt verder niet uit. Ik blijf erbij dat Ajax kampioen wordt. De kern van vorig seizoen staat er nagenoeg nog en daar heb ik voldoende vertrouwen in. Alleen behoort Babel tot 1 van mn favoriete spelers binnen Nederland en Europa in het algemeen, dus vooral vandaar dat ik zijn vertrek betreur.
Datum: Friday 13 July 2007 om 23:04:50  

Dida01
ikbenzograppig schreef:
Precies, ik ook.
Ik dacht daar vandaag nog aan joh.

Helaas.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 08:41:34  

Goodfella52146
Gepost: 33
Quote:
[/quote]ZEIST - Luis Suárez (20) heeft zijn zinnen op Ajax gezet. En de aanvaller is bereid ver te gaan om zijn droomtransfer te realiseren. Omdat FC Groningen met de Amsterdammers weigert te onderhandelen over een transfersom voor de tot 2009 lopende verbintenis van de Uruguayaan, diende Suárez' advocaat Jan Kabalt gisteren bij de KNVB een verzoekschrift tot spoedarbitrage in. Suárez vraagt daarin om ontbinding van zijn contract. "Zolang de zaak onder de rechter is, kan ik geen commentaar geven", bevestigt Kabalt de stap van de Zuid-Amerikaan.

Er is Suárez zo veel aangelegen om in de Amsterdam ArenA de opvolger van de naar Liverpool vertrokken Ryan Babel te worden, dat hij frontaal in de aanval gaat tegen FC Groningen. Zijn huidige werkgever vindt een overgang naar Ajax op voorhand onbespreekbaar. Bij de bekerwinnaar kan Suárez een vijfjarig contract tekenen en drie tot vier keer zo veel verdienen als in het noorden. Gezien eerdere uitspraken is de kans groot dat de arbitragecommissie vanwege sportieve en financiële positieverbetering beslist het contract te ontbinden tegen een x-bedrag. [quote]

En zo krijgt dat smerig, achterbaks hoopje lijers uit A'dam toch waar ze op hopen daar het spelletje zo smerig te spelen
Datum: Saturday 14 July 2007 om 11:36:30  

Mystic
Gepost: 8712
Goodfella52146 schreef:

En zo krijgt dat smerig, achterbaks hoopje lijers uit A'dam toch waar ze op hopen daar het spelletje zo smerig te spelen

Ik vind het eerder 'smerig' van Suarez, die zijn club op deze manier naait en een arbitragezaak aanspant, simpelweg op grond van het salaris dat hij verdient. Het laat wel zien hoe je als voetballer in elkaar steekt.

poeh_hee schreef:

Vijf miljoen is ook veel te weinig. Eén of twee jaar later kan je hem verkopen voor 15 á 20 miljoen.

Dida01 schreef:

Ik ook, Babel en Van Persie, leuke jonge voorhoede. Anyway, het bedrag dat tussen de 17 en 19 miljoen ligt is een prima transfersom. De kans dat Ajax een hoger bedrag zou incasseren op een later tijdstip schat ik niet hoog in. Ga bijvoorbeeld maar eens na tegen welke bedragen spelers vanuit de eredivisie naar buitenlandse (top)clubs gaan.

Dat blijft me trouwens verbazen. Een speler als Nani wordt voor 26 miljoen gekocht, terwijl er voor een speler als Drenthe 7 miljoen wordt geboden. Voor een speler als Sneijder wordt 15 miljoen geboden, terwijl er aan Da Silva van Valencia een prijskaartje hangt van 90 miljoen. Het slaat nergens op, de grote clubs verwachten altijd maar voor een habbekrats spelers uit de kleinere competities, zoals de eredivisie, weg te kapen.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 11:56:49  

El-james
Gepost: 1195
Goodfella52146 schreef:

volgens mij snap jij het bericht niet helemaal of heb je het niet gelezen. zal het ff samenvatten voor je: Suarez is ZELF naar de rechter gestapt omdat hij GRAAG naar ajax wilt. Groningen wilt hem op dit moment niet verkopen, wat logisch is. Suarez KAN veel meer verdienen ALS groningen bereid is hem voor een leuk bedrag te verkopen. Suarez weet dat ik groningen NIET wilt meewerken dus stapt hij op basis van SALARISVERBETERING naar de rechter. Suarez stapt naar de rechter, NIET ajax.

OT: tjah ik baal van deze zet van suarez want zoals je hier al merkt wijst iedereen ajax als schuldige aan terwijl die niks verkeerds doen, die hebben 3x contact gezocht met groningen en daarna mogen ze praten met suarez. dat suarez dan naar de rechter stapt is zijn beslissing, daar staat ajax zo goed als los van.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 12:29:21  

Goodfella52146
Gepost: 33
Ik snap het bericht uitstekend.!

Denk eens na, Suarez heeft nog geen 2 maanden geleden gezegd minimaal nog 1 jaar bij Groningen te willen voetballen, Ajax meld zich bij Groningen maar krijgt tot 3x nee te horen omdat ze hem niet kwijt willen en omdat het bod wat Ajax gedaan heeft lachwekkend laag was volgens Nijland ( dir. Groninge).

Dus Ajax heeft achter de rug om van Groningen zich lekker gemeld bij Suarez hem de kop gek gemaakt, met salarissen van 3 het meervoudige, en gezegd van als jij nou ff naar de commissie stapt hoeven wij dat niet te doen en kunnen wij je na de rechtszaak voor een fooi binnen halen..

Hoe je het ook wendt of keert het is gewoon achterbaks wat ajax geflikt heeft, het zou andersom eens moeten gebeuren dan stond heel Nederland op zijn kop.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 12:30:26  

Lastpost
Gepost: 1656
Kijk, dat het volgens de regeltjes gespeeld wordt van Ajax kant geloof ik best, maar als je 3 keer te horen krijgt dat de andere partij de speler onder geen beding wil laten vertrekken, vind ik het wel zwak als je dan puur op basis van de regeltjes toch gaat praten met de speler zelf.

Verder kun je Ajax weinig verwijten overigens, en dan nog, een van de betere jeugdige aanvallers in Nederland kunnen vastleggen? Dan mag je wat mij betreft best ver gaan om dat te bereiken en dat doen ze slim.
Maar of je nou veel bereikt met zo'n arbitrage zaak betwijfel ik, lijkt me sterk dat een speler met een geschat prijskaartje van rond de 8/9 miljoen z'n contract kan laten ontbinden zonder dat Ajax daarvoor in de buidel moet tasten, dan krijg je nog leuke taferelen.

Voorbeeldje: Een jeugdig toptalent moet zo'n 15 miljoen kosten en je bied zelf 3x rond de 2 miljoen waardoor je dus mag gaan praten met de speler.
Je bied hem een topsalaris (15 miljoen/5 jaar contract) van 3 miljoen per jaar en belooft een boel mooie dingen waardoor die jongen toch naar jouw club wil, op basis van cijfertjes en qua club scoor je als Ajax, Feyenoord, AZ of PSV zijnde goed genoeg en je kunt hem dan zo overnemen ... dat zou leuk worden dan.

Mag in ieder geval hopen dat die zaken zo niet werken, dan is een contract helemaal geen flikker meer waard.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 20:26:57  

Dida01
Goodfella52146 schreef:
Ik snap het bericht uitstekend.!

Denk eens na, Suarez heeft nog geen 2 maanden geleden gezegd minimaal nog 1 jaar bij Groningen te willen voetballen, Ajax meld zich bij Groningen maar krijgt tot 3x nee te horen omdat ze hem niet kwijt willen en omdat het bod wat Ajax gedaan heeft lachwekkend laag was volgens Nijland ( dir. Groninge).

Dus Ajax heeft achter de rug om van Groningen zich lekker gemeld bij Suarez hem de kop gek gemaakt, met salarissen van 3 het meervoudige, en gezegd van als jij nou ff naar de commissie stapt hoeven wij dat niet te doen en kunnen wij je na de rechtszaak voor een fooi binnen halen..

Hoe je het ook wendt of keert het is gewoon achterbaks wat ajax geflikt heeft, het zou andersom eens moeten gebeuren dan stond heel Nederland op zijn kop.

Gebeurd altijd en overal, welkom in het zakenleven. Wie meer kan verdienen pakt het 9 van de 10 keer nou eenmaal aan ongeacht het beroep wat hij of zij uitvoert. Als ik van 5 ton naar 1.5 miljoen kan zeg ik ook vriendelijk 'dikke lul' tegen mijn baas.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 20:55:52  

El-james
Gepost: 1195
Goodfella52146 schreef:

Denk eens na, Suarez heeft nog geen 2 maanden geleden gezegd minimaal nog 1 jaar bij Groningen te willen voetballen

heh wat vreemd, Henry zei het zelfde en verlengt z'n contract tot 2011, barca klopt aan en ineens speelt henry is spanje. Drenthe zei het zelfde, Real klopt aan en Drenthe ziet die transfer wel zitten... Spelers kunnen altijd zeggen dat ze hun club trouw blijven, maar puntje bij paaltje doen ze dat toch niet.
Datum: Saturday 14 July 2007 om 22:06:47  

ikbenzograppig
Gepost: 172
Drenthe blijft wel!
Datum: Sunday 15 July 2007 om 00:35:14  

-YuGo-
Gepost: 1014
El-james schreef:

volgens mij snap jij het bericht niet helemaal of heb je het niet gelezen. zal het ff samenvatten voor je: Suarez is ZELF naar de rechter gestapt omdat hij GRAAG naar ajax wilt. Groningen wilt hem op dit moment niet verkopen, wat logisch is. Suarez KAN veel meer verdienen ALS groningen bereid is hem voor een leuk bedrag te verkopen. Suarez weet dat ik groningen NIET wilt meewerken dus stapt hij op basis van SALARISVERBETERING naar de rechter. Suarez stapt naar de rechter, NIET ajax.

OT: tjah ik baal van deze zet van suarez want zoals je hier al merkt wijst iedereen ajax als schuldige aan terwijl die niks verkeerds doen, die hebben 3x contact gezocht met groningen en daarna mogen ze praten met suarez. dat suarez dan naar de rechter stapt is zijn beslissing, daar staat ajax zo goed als los van.

mja niet slim van Suarez, maakt zichzelf niet populair mee.
Alleen als Groningen hem niet wil verkopen voor geen geld moet Ajax het niet proberen.
Datum: Sunday 15 July 2007 om 01:40:29  

Scheld
Gepost: 399
FR^Yugo1975 schreef:

Alleen als Groningen hem niet wil verkopen voor geen geld moet Ajax het niet proberen.

dat heet zaken doen? als je maar genoeg geld bied is alles mogelijk
Datum: Sunday 15 July 2007 om 02:06:35  

ChiefRocka
FR^Yugo1975 schreef:

Ligt er maar net aan wat je slim noemt. Tuurlijk groningen fans zullen hem hierdoor waarschijnlijk uit gaan kotsen. Maar wat kan dat die jongen nog schelen als hij bij Ajax kan tekenen, makelijk 3x zoveel kan gaan verdienen en daarnaast (misschien) ook nog eens mee kan spelen in europa's grootse competitie. Blijkbaar wil die jongen graag naar Ajax, en in dat geval speelt hij het juist wel slim. Groote kans dat groningen hem hierdoor alsnog gaat verkopen, al is het alleen maar om het feit dat de harde kern hem niet meer kan nog wil luchten.