Datum: Tuesday 15 May 2007 om 16:32:05  

Dida01
Gepost: 6685
Mystic schreef:

Die opvolger gaat vroeg of laat naar Arsenal voor 9 miljoen.

P.s. Dida; De Mul wilt vertrekken, remember?

Dat De Mul wilt vetrekken weet ik, hoezo remember? Bakircioglu komt er voor in de plaats, dus dat zit wel snor. (cool)

Babel zal inderdaad vroeg of laat vertrekken, maar ik ga er vanuit dat hij nog zeker 2 seizoenen in Amsterdam te bewonderen is. Heeft zijn contract niet voor niets opengebroken lijkt me en verlengd t/m 2011 geloof ik. Daartegenover staat wel een gelimiteerde transfersom van rond de 9 miljoen inderdaad, maar hij is nog lang niet klaar in Amsterdam. Hij is bovendien ook privé erg gelukkig in Amsterdam merkte hij onlangs nog op.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Tuesday 15 May 2007 om 16:34:45  

Dida01
Mystic schreef:

Deze zin alleen al spreekt boekdelen. Een talent dat nooit uit de verf komt dus.

Ben ik het niet met eens. Ik denk dat het nog wel wat kan en gaat worden met deze jongen. Op momenten doet hij me denken aan Castelen, alleen zijn teamspel kan nog vele malen beter. Kwestie van tijd en ervaring op doen. Hij is nog maar 20 jaar geloof ik.
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 12:35:51  

-YuGo-
Gepost: 1014
Stein Huysegems is in beeld bij Roda JC. De Limburgers zouden al bij Feyenoord hebben aangeklopt om de aanvaller over te nemen.

Tegenover De Telegraaf bevestigde de 24-jarige Belg, die het voorbije seizoen 25 maal in actie kwam, de interesse.”Ik weet dat Roda JC naar de transfersom heeft gevraagd. Het streelt me dat er na zo'n moeizaam seizoen clubs in me geïnteresseerd zijn."

Huysegems zegt in principe in Rotterdam-Zuid te willen blijven, maar laat zijn beslissing ook afhangen van wie er volgend seizoen voor de selectie zal staan. “Het is voor mij belangrijk wie de nieuwe trainer wordt. Co Adriaanse is een reden om mijn contract uit te dienen. Ik heb onder hem getraind bij AZ en dat was een genot.”
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 12:36:40  

-YuGo-
Het gerucht dat Olaf Lindenbergh aan het eind van dit seizoen de overstap zou maken van Ajax naar Feyenoord is uit de lucht gegrepen. Martin van Geel, de technisch directeur van de Amsterdammers, ontkende tegenover dewedstrijden.tv dat Feyenoord heeft geïnformeerd naar de middenvelder.

Een overgang van Lindenbergh naar Feyenoord zou een hoop kwaad bloed zetten bij de aanhang van de Rotterdammers. Begin dit seizoen bewandelde spit Angelos Charisteas dezelfde route, maar deze wist nimmer te imponeren in dienst van de Stadionclub. Feyenoord-fans lieten dan ook herhaaldelijk weten niet gediend te zijn ‘afdankertjes’ van de grote rivaal uit de hoofdstad.

Toch lijkt een vertrek van Lindenbergh bij Ajax onvermijdelijk. Coach Henk ten Cate doet slechts een sporadisch een beroep op de oud-speler van AZ, die dan ook te horen heeft gekregen dat hij uit mag zien naar een andere werkgever. Zijn contract loopt nog tot 2008.
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 12:37:06  

-YuGo-
Ajax heeft wederom belangstelling voor een speler van ADO Den Haag. Nadat de Amsterdammers zich eerder versterkten met Laurent Delorge staat nu ook Eljero Elia op het verlanglijstje van de bekerhouder, zo meldt het AD.

De kans lijkt echter groter dat Elia zijn carriere voortzet bij FC Twente. De zaakwaarnemers van de 20-jarige aanvaller gaan deze week om de tafel zitten met de club uit Enschede. Elia moet in Enschede de opvolger worden van Kennedy Bakircioglü die gisteren een vierjarig contract tekende bij Ajax.

Elia zelf wil sowieso vertrekken bij ADO Den Haag en ziet een transfer naar FC Twente sportief en financieel wel zitten. De interesse van Ajax kan deze houding mogelijk veranderen. De Amsterdammers zullen echter pas ná FC Twente met de vleugelspits om de tafel gaan zitten.

Elia speelde in het verleden overigens al eens voor Ajax. Tussen 2000 en 2002 maakte hij deel uit van de jeugdopleiding van de Amsterdammers, maar daarna keerde hij terug naar ADO. In 2004 volgde een debuut in de hoofdmacht. Elia maakt ook deel uit van Jong-Oranje.
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 13:36:38  

poeh_hee
Gepost: 784
Ik vind het jammer dat Huysegems zo wisselvallig is. Wanneer hij in zijn ritme zit is het echt een goede voetballer, maar hij heeft het de laatste tijd weinig laten zien.
Als Roda maar veel genoeg biedt mag hij van mij vertrekken, maar hoop toch nog dat hij onder een nieuwe trainer weer meer gaat bloeien.

Ik ben er ook niet rouwig om dat Schreuder naar Twente gaat, een speler die niets toegevoegd heeft. Zo mogen van mij ook Léonard, Charisteas, Saidi en Kollka weg. Tiendalli, Bahia en Greene zijn ook drama dit seizoen, maar hun zie ik nog wel opbloeien met een Hofland ofzo in de verdediging. Verder zijn Vlaar en Timmer de enigen die nog wat betekenen voor de verdediging.
Met nog een goeie spits en een goeie coach moeten we volgend seizoen hoger kunnen eindigen
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 13:38:14  

*Renee
Gepost: 14899
Elia opvolger van kennedy? Whahaha Maar goed. Ze willen van alles bij Twente, ze denken dat ze momenteel iedereen kunnen binnenhalen:P
Jammer dat Kennedy weg gaat, maar goed 4 jarig contract bij Ajax gun ik em ook wel

Juf Renee
Datum: Wednesday 16 May 2007 om 17:23:50  

Dida01
poeh_hee schreef:
Ik vind het jammer dat Huysegems zo wisselvallig is. Wanneer hij in zijn ritme zit is het echt een goede voetballer, maar hij heeft het de laatste tijd weinig laten zien.
Als Roda maar veel genoeg biedt mag hij van mij vertrekken, maar hoop toch nog dat hij onder een nieuwe trainer weer meer gaat bloeien.

Ik ben er ook niet rouwig om dat Schreuder naar Twente gaat, een speler die niets toegevoegd heeft. Zo mogen van mij ook Léonard, Charisteas, Saidi en Kollka weg. Tiendalli, Bahia en Greene zijn ook drama dit seizoen, maar hun zie ik nog wel opbloeien met een Hofland ofzo in de verdediging. Verder zijn Vlaar en Timmer de enigen die nog wat betekenen voor de verdediging.
Met nog een goeie spits en een goeie coach moeten we volgend seizoen hoger kunnen eindigen

Huysegems is een prima voetballer, alleen kampt hij nog steeds met hetzelfde probleem als bij AZ, een gebrek aan koelbloedigheid voor doel. Zijn wisselvalligheid wijt ik meer aan het collectief, want daar hebben dit seizoen teveel spelers last van gehad. Als ik Feyenoord was zou ik hem overigens wel behouden. Als je een pure afmaker in de spits zet kun je hem bv. een meer dienende rol toebedelen. Verder vind ik Kollka, Leonard en Charisteas ook te weinig toevoegen aan deze groep. Charisteas valt tactisch (ondanks zijn werklust) vaak door de mand. 4-4-2 ligt hem vele malen beter, maar Saïdi daarintegen zit het met name mentaal niet goed bij. Rondom zijn persoon is de afgelopen seizoenen ook nogal het 1 en ander te doen geweest, maar die jongen kan wel degelijke goed verdedigen, mits je hem het vertrouwen echt geeft, maar dan moet hij natuurlijk ook wel echt willen. Je ziet het nou eenmaal te vaak dan mensen te snel spelers afschrijven. Dit is weer zo'n typisch gevalletje heb ik het vermoeden. Verder is Vlaar een talent, maar die is volledig vastgelopen in zijn ontwikkeling. Ik heb het idee dat zijn vertrouwen ook zo ongeveer op het nulpunt is aanbeland. Vind je hem echt van toegevoegde waarde dit seizoen? Ik niet bepaald en dan druk ik me nog mild uit. Wordt keer op keer kinderlijk eenvoudig van de bal gezet en uitgespeeld. Opbouwend kiest hij te vaak de verkeerde oplossing en heb vaak het idee dat hij meer met zichzelf bezig is ipv de wedstrijd. Timmer is een prima keeper die de gekste fouten afwisselt met de meest bizarre reddingen. Heeft Feyenoord dit seizoen meerdere malen behoedt voor een nog veel grotere afstraffing/afgang, maar keepte helaas voor hem niet constant genoeg. Zonde, want op zich is het een prima doelman.
Datum: Sunday 20 May 2007 om 18:44:20  

-YuGo-
Volgens De Telegraaf bestaat de kans dat Joonas Kolkka de komende twee seizoenen voor NAC Breda speelt. Beide partijen voerden afgelopen week een positief gesprek in Breda.

De 32-jarige Finse aanvaller laat de Bredase clubleiding moren weten of hij zijn handtekening zal zetten onder een tweejarige verbintenis. Kolkka kreeg enkele weken terug van Feyenoord te horen dat zijn aflopende contract niet verlengd zou worden.

De 74-voudig international kwam in Nederland uit voor Willem II, PSV, ADO Den Haag en dus Feyenoord. In het buitenland stond hij op de loonlijst bij Panathinaikos (Gri), Borussia Mönchengladbach (Dui) en Crystal Palace (Eng).
Datum: Sunday 20 May 2007 om 18:45:07  

-YuGo-
Wesley Sneijder heeft vanmiddag na afloop van het duel tussen AZ en Ajax ontkend rond te zijn met Valencia. De middenvelder van Ajax had volgens verschillende media al een akkoord bereikt met de Oost-Spanjaarden.

''De volgorde is dat de clubs er eerst uitkomen, daarna mag ik praten'', verklaarde Sneijder voor de camera's van Tele 2. “Of ik volgend jaar in Spanje speel? Dat zou heel goed kunnen.”

Met deze uitspraken laat de Oranje-international weten dat de transfer naar de sinaasappelstad slechts een kwestie van tijd. Door zijn gele kaart in de slotfase van het duel is Sneijder overigens geschorst voor de return tegen AZ en lijkt hij zijn laatste wedstrijd in Amsterdamse dienst te hebben gespeeld.
Datum: Sunday 20 May 2007 om 18:51:45  

-YuGo-
Danijel Ljuboja en Jon Dahl Tomasson mogen op zoek naar een nieuwe werkgever. VfB Stuttgart heeft vandaag aangegeven dat het tweetal volgend seizoen niet meer welkom is.

Ljuboja speelde het voorbije seizoen op huurbasis voor Hamburger SV, maar kwam met zijn gedrag meer negatief in het nieuws dan trainer Huub Stevens lief was. Tomasson speelt op dit moment op huurbasis bij het Spaanse Villarreal, dat zich nog niet heeft uitgesproken over zijn mogelijke continuïteit.

“Beide spelers hebben een contract tot medio 2009, maar passen niet meer in de plannen”, bevestigde voorzitter Erwin Staudt. “Het is nu zaak om een passende oplossing te vinden en zo snel mogelijk de spelers van de hand te doen.”

De kersverse landskampioen is wel geïnteresseerd in de diensten van Yildiray Bastürk. De Turkse spelmaker heeft een aflopend contract bij Hertha BSC en moet op het middenrif van Stuttgart voor de nodige creativiteit zorgen. “Yildiray is één van de beste middenvelders in de Bundesliga. Wij zullen zeker alles doen om hem te contracteren", aldus de preses.
Datum: Tuesday 22 May 2007 om 08:14:03  

-YuGo-
De geruchtenmachine van Johan Derksen maakte maandagavond in het tv-programma Voetbal Insite overuren. Zo zou Ajax geen prijs meer stellen op de aanwezigheid van Kenneth Perez.

De aanvaller zou niet goed liggen in de Amsterdamse selectie en zou daarnaast het voorbije seizoen niet voldoende laten blijken dat hij onmisbaar is. De Deense international kwam desondanks op de Nederlandse velden toch twaalf keer tot scoren.

Perez (32) hoeft volgens Derksen echter niet te vrezen voor zijn toekomst. Zo zouden PSV en Feyenoord wel oren hebben naar de komst van de Deen. In het verleden stond hij op de loonlijst bij AZ, MVV en FC Kopenhagen.
Datum: Tuesday 22 May 2007 om 08:28:43  

-YuGo-
Als het aan Valencia ligt speelt volgend jaar niet alleen Wesley Sneijder zijn thuiswedstrijden in het Mestalla, maar verhuist ook zijn collega Klaas-Jan Huntelaar naar Spanje. Volgens Johan Derksen kwam Valencia niet alleen met een bod voor Sneijder naar Amsterdam, maar had de ploeg tevens geld meegenomen voor Huntelaar.

Ajax veegde het bod echter van tafel, zoals de club dat ook deed met het bod op Sneijder. De Amsterdammers verlangen een hoge transfersom voor het duo en zijn niet bereid om de spelers gemakkelijk te laten gaan. Hoeveel Valencia over had voor Huntelaar is overigens niet bekend.

Het bod van Valencia is verrassend, aangezien de Spaanse grootmacht nog nooit met Huntelaar in verband was gebracht. Manchester United en Barcelona zouden de Nederlandse spits volgen, maar deze ploegen hebben zich nog niet met een bod gemeld bij Ajax.
Datum: Tuesday 22 May 2007 om 16:35:29  

poeh_hee
Gepost: 784
Terecht dat ajax niet te snel instemt. Huntelaar en Sneijder zijn super belangrijk en ik vind ze gezamenlijk wel rond de 30 mln waard.
Datum: Monday 28 May 2007 om 19:38:21  

-YuGo-
AZ heeft SC Heerenveen afgetroefd in de strijd om Ari da Silva. De 21-jarige Braziliaanse aanvaller zou voor een transfersom van 3 miljoen euro overkomen van Kalmar FF, zo maakt de Noord-Hollandse club zojuist bekend.

Ari, die recentelijk ook werd bekeken door scouts van Ajax, tekent een contract tot medio 2012 in Alkmaar. De aanvaller zal zich op 5 juli bij AZ melden voor de eerste training. Tot en met 1 juli speelt hij in de Zweedse competitie voor Kalmar.

Met Ari trekt AZ een talentvolle centrumspits aan. De Braziliaan werd vorig seizoen topscorer van de Zweedse Liga en behoort ook dit seizoen tot de betere spelers. Recentelijk mocht hij al meetrainen met het Braziliaanse nationale elftal.
Datum: Monday 28 May 2007 om 19:39:18  

-YuGo-
PSV heeft belangstelling voor Nwankwo Kanu, zo meldt het Nigeriaanse This Day. Trainer Ronald Koeman zou de ervaren aanvaller komende zomer naar Eindhoven willen halen om zijn aanvallende rangen te versterken.

In dat kader toonde PSV eerder al belangstelling voor Danko Lazovic (Vitesse), Claudio Pizarro en Roy Makaay (beiden FC Bayern München). Nu zou ook Kanu aan dat lijstje zijn toegevoegd. Diens club Portsmouth zou echter wel een behoorlijke transfersom verlangen.

Overigens gaat de voorkeur van Kanu zelf uit naar een langer verblijf bij Portsmouth. De Nigeriaanse aanvaller wil een nieuw contract op Fratton Park en is al geruime tijd in gesprek met de clubleiding. Mochten deze onderhandelingen mislukken dan wordt de buitenlandse interesse van PSV, Osasuna en Espanyol concreet.
Datum: Monday 28 May 2007 om 19:43:12  

Dida01
Srpska1975 schreef:
PSV heeft belangstelling voor Nwankwo Kanu, zo meldt het Nigeriaanse This Day. Trainer Ronald Koeman zou de ervaren aanvaller komende zomer naar Eindhoven willen halen om zijn aanvallende rangen te versterken.

In dat kader toonde PSV eerder al belangstelling voor Danko Lazovic (Vitesse), Claudio Pizarro en Roy Makaay (beiden FC Bayern München). Nu zou ook Kanu aan dat lijstje zijn toegevoegd. Diens club Portsmouth zou echter wel een behoorlijke transfersom verlangen.

Overigens gaat de voorkeur van Kanu zelf uit naar een langer verblijf bij Portsmouth. De Nigeriaanse aanvaller wil een nieuw contract op Fratton Park en is al geruime tijd in gesprek met de clubleiding. Mochten deze onderhandelingen mislukken dan wordt de buitenlandse interesse van PSV, Osasuna en Espanyol concreet.

Blijft vrijwel zeker in Engeland. En anders hoop ik eerder op een terugkeer naar Ajax, maar wel slim van PSV aangezien hij een aflopend contract heeft. Daarom snap ik ook niet dat erbij staat dat Portsmouth een behoorlijke transfersom verlangt aangezien hij een verbintenis van 1 jaar had getekend aan het begin van dit seizoen en nog niet is verlengd.
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 12:38:40  

-YuGo-
Een dag nadat Luca Toni te horen kreeg dat hij mocht vertrekken bij Fiorentina heeft de aanvaller zich verzekerd van een nieuwe werkgever. In een officiële mededeling liet Fiorentina vandaag weten dat Bayern München de 30-jarige spits zal overnemen. Der Rekordmeister betaalt dertien miljoen euro voor de Italiaan.

Woensdag ontmoeten beide partijen elkaar om de laatste details te bespreken. Toni zal dan ook een medische keuring ondergaan en wanneer hij de tests met succes aflegt tekent hij een contract tot medio 2011. De verbintenis zal een waarde hebben van ongeveer twintig miljoen euro.

Fiorentina-voorzitter Andrea Della Valle toonde zich tevreden over de aankomende transfer. "Dat Luca naar Bayern München is vertrokken is een mooi gebaar tegenover de club en stad Florence", vond de preses. Toni stond namelijk ook in de belangstelling van Internazionale. De robuuste aanvaller liet de interesse van Inter echter links liggen en koos voor een avontuur in Zuid-Duitsland.

Toni speelde twee seizoenen voor Fiorentina, waarin hij 49 doelpunten maakte. “Het waren twee fantastische jaren”, benadrukte de momenteel geblesseerde international. “Fiorentina en de stad Florence zullen altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. Ik heb hier veel goede vrienden gemaakt en zal altijd met plezier terugkijken op deze tijd.”
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 12:39:36  

-YuGo-
In navolging van Kenneth Perez, Olaf Lindenbergh en Tom de Mul lijkt ook Nicolae Mitea komende zomer te vertrekken bij Ajax. Volgens De Telegraaf is de Roemeen te licht bevonden voor het Ajax-niveau en mag hij op zoek naar een nieuwe club.

Mitea speelde afgelopen zondag nog wel mee in de play-off-finale tegen AZ. De Roemeen mocht zelfs in de basis starten, maar blokkeerde volledig en werd na een half uur naar de kant gehaald door trainer Henk ten Cate. Daarmee lijkt Mitea zijn laatste wedstrijd in Ajax-shirt gespeeld te hebben.

Ook Perez, Lindenbergh en De Mul gaan Ajax waarschijnlijk verlaten. Perez heeft besloten dat het beter is om te vertrekken, ongeacht of Wesley Sneijder naar Valencia verkast. Ook Emmanuel Boakye, dit seizoen verhuurd aan Heracles Almelo, mag weg.

Jan Vertonghen en Robbert Schilder zouden komende zomer terugkeren naar de Arena. Vertonghen maakte een goed seizoen door bij RKC Waalwijk en wordt binnen Ajax gezien als een toekomstige centrale verdediger. Schilder komt terug om de linksbackpositie dubbel te bezetten.

Verder wil Ten Cate voor elke linie een versterking. In defensief opzicht worden de namen van Khalid Boulahrouz (Chelsea) en Marius Constantin (Rapid Boekarest) in verband gebracht met Ajax. Voor de middenlinie zouden Tümer Metin (Fenerbahce), Mbark Boussoufa (Anderlecht) en Thiago Motta (FC Barcelona) belangrijke kandidaten zijn en als aanvallende versterking zou Francois Sterchele (Germinal Beerschot) in het schaduwelftal staan.

Ajax legde eerder al twee versterkingen vast voor het komende seizoen. Kennedy Bakircioglu komt over van FC Twente en Laurent Delorge verruilt ADO Den Haag voor de Amsterdam Arena. Ajax had eveneens een oogje op Eljero Elia, maar deze kiest voor FC Twente. Bovendien koos de Hongaarse spits Krisztian Nemeth voor Liverpool.
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 12:40:09  

-YuGo-
Excelsior heeft de derde versterking voor volgend seizoen binnen. Na Tjeerd Korf en Lex van Haeften komt volgens De Telegraaf nu ook Adnan Alisic de gelederen van de Kralingers versterken.

De aanvallende middenvelder werd het voorbij seizoen door FC Utrecht aan FC Dordrecht verhuurd en genoot de transfervrije status. De 23-jarige Rotterdamer kwam aan de Krommedijk vijf keer tot scoren en zal op Woudestein een meerjarige verbintenis tekenen.

Ook Leen van Steensel lijkt hard op weg om volgend seizoen het tenue van de Rotterdammers te dragen. De verdediger van Utrecht staat positief tegenover een overgang en hoopt er op korte termijn uit te komen. Van Steensel werd het afgelopen half jaar verhuurd aan het Duitse Carl Zeiss Jena, staat nog een jaar onder contract in de Domstad, maar mag transfervrij weg.
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 19:04:54  

-YuGo-
Jerold Promes zal vanaf volgend seizoen voor Sparta Rotterdam uitkomen. De verdediger komt over van AZ, waar hij in het beloftenteam speelde.

Promes (23) genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax, waar hij niet tot de hoofdmacht wist door te dringen. In de zomer van 2004 werd hij aan RKC Waalwijk overgedaan en kwam hij door een zware knieblessure slechts zeven duels in actie.

De centrumverdediger revalideerde afgelopen jaar bij AZ van zijn kwetsuur en speelde vervolgens in het beloftenelftal. Vandaag doorstond de Amsterdammer de medische keuring op het Kasteel en zette hij zijn handtekening onder een tweejarige verbintenis
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 19:56:55  

*Renee
Gepost: 14899
Damn al die nieuwsberichten kan ik ook op internet lezen :-O :-O
Je kunt het hier ook gewoon neerzetten wie waar heen gaan damn :-O

Achja ik zie vanzelf wel wie er allemaal naar Enschede komt..
Dat zijn nu zowieso al 6 spelers.. ze hebben echt geld teveel hier Of nja dat denken ze..

Juf Renee
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 21:10:19  

El-james
Gepost: 1195
nouja als ik de geruchten moet geloven zijn vooral Boussoufa, Khalid en Motta echte aanwinsten, de rest zegt me vrij weinig. Maarja laat ze eerst maar concrete intresse tonen voordat ik verder ga dromen over deze versterkingen...zou wel beter zijn voor het nederlandse voetbal qua naam en status
Datum: Tuesday 29 May 2007 om 21:31:12  

Mystic
Gepost: 8712
Dida01 schreef:

Ben ik het niet met eens. Ik denk dat het nog wel wat kan en gaat worden met deze jongen. Op momenten doet hij me denken aan Castelen, alleen zijn teamspel kan nog vele malen beter. Kwestie van tijd en ervaring op doen. Hij is nog maar 20 jaar geloof ik.

Ik vrees het ergste, maar we zullen zien wie gelijk krijgt. Time will tell.
Datum: Wednesday 30 May 2007 om 12:35:30  

-YuGo-
De invloed van de Nederlandse trainer Jos Luhukay is bij Borussia Mönchengladbach goed te merken. Nadat eerder al bekend werd dat de ploeg interesse had in onder meer Danny Buys en Davy de Fauw, wordt vandaag gemeld dat ook Stein Huysegems en Sharbel Touma kunnen rekenen op de Duitse interesse.

Touma heeft bij FC Twente een aflopend contract en kan daardoor transfervrij vertrekken. Mede door die status geniet hij echter ook de interesse van onder meer PSV en AZ.

Stein Huysegems kan bij Feyenoord niet rekenen op een vaste basisplaats, wat voor de Belgische aanvaller een reden zou kunnen zijn om een transfer te ambiëren. Omdat zijn contract nog tot medio 2010 loopt, zal er wel een afkoopsom moeten worden betaald.

Beide spelers zouden inmiddels een gesprek hebben gehad met Gladbach, dat afgelopen seizoen degradatie naar de Tweede Bundesliga niet wist te voorkomen. De vraag lijkt daardoor gerechtvaardigd of beide spelers wel zin hebben in een avontuur in die competitie.

Naast Buys en De Fauw zouden ook Adil Ramzi en Evgeniy Levchenko gevolgd worden door de Duitsers.