Datum: Wednesday 30 May 2007 om 15:04:23  

Mystic
Gepost: 8712
Bayern betaalt elf miljoen euro voor Luca Toni

Wat een koopje.
Profiel / Stuur PM   icon icon
Datum: Wednesday 30 May 2007 om 21:50:30  

-YuGo-
Gepost: 1014
Nourdin Boukhari, Jeremain Lens en Ruud Vormer zullen volgend seizoen niet voor AZ actief zijn. De Alkmaarders besloten om de optie tot koop op Boukhari niet lichten, terwijl Lens en Vormer verhuurd worden om meer ervaring op te doen.

Boukhari kwam in januari op huurbasis over van het Franse Nantes, waar hij in de eerste seizoenshelft geen indruk wist te maken. Voor AZ kwam hij het voorbije seizoen 21 wedstrijden (drie treffers) in actie.

“We hebben Nourdin Boukhari en zijn club FC Nantes afgelopen maandag laten weten dat we geen gebruik zullen maken van de optie tot koop”, vertelde technisch directeur Marcel Brands. “Hij zal dus in principe teruggaan naar Frankrijk, of er moet een andere club zich voor hem melden.”

Lens en Vormer hebben nog geen club gevonden om volgend seizoen op huurbasis voor uit te komen. "Maar we verwachten dat er voor deze spelers voldoende belangstelling zal komen", stelt Brands. De Alkmaarders willen dat het tweetal volgend seizoen speelminuten opdoet.

De dit seizoen aan Excelsior verhuurde Kees Luijckx wordt komend seizoen opnieuw verhuurd. Danny Mathijssen (verhuurd aan NAC Breda), Pius Ikedia (verhuurd RKC Waalwijk) en Theo Zwarthoed (Excelsior) mogen definitief vertrekken.
Datum: Wednesday 30 May 2007 om 21:51:29  

-YuGo-
Mystic schreef:
Bayern betaalt elf miljoen euro voor Luca Toni

Wat een koopje.

Dat is het cker.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 12:43:10  

-YuGo-
Hoewel het lijkt uitgesloten dat Tim de Cler ook volgend seizoen zijn thuiswedstrijden in het DSB-stadion blijft spelen, blijft de 28-jarige verdediger mogelijk toch actief in de Nederlandse Eredivisie. PSV wil volgens Voetbal International proberen de international over te nemen van AZ.

De Cler staat voor een vertrek uit Alkmaar, aangezien hij zijn aflopende contract niet wil verlengen. De Leidenaar zou op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging en leek op zoek te zijn naar een aansprekende club in het buitenland. Als het aan PSV ligt blijft De Cler echter gewoon in Nederland. Naar verluidt wil AZ minimaal twee miljoen euro hebben voor de linksback.

PSV-coach Ronald Koeman noemde De Cler ‘een interessante optie’. De oefenmeester zou de verdediger graag bij zijn selectie zien komen. De landskampioen nam immers al afscheid van linksback Sun Xiang en moet op zoek naar een vervanger. De Brabanders willen binnenkort met AZ om de tafel.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 12:43:27  

-YuGo-
De transfer van Wesley Sneijder naar Valencia staat opnieuw op de tocht. De Spaanse club zou niet meer dan twaalf miljoen euro willen bieden voor de Utrechter, een bedrag waar Sneijders werkgever Ajax niet akkoord mee gaat. Volgens Las Provincias is Valencia op zoek naar een alternatief.

De Spanjaarden zijn al meerdere keren naar Amsterdam gekomen om te onderhandelen over Sneijder. De huidige nummer vier van de Primera Division kwam met een bod van twaalf miljoen euro op de proppen, maar dat voorstel werd door Ajax’ td Martin van Geel resoluut van tafel geveegd. Ajax wil meer geld zien voor de tweebenige middenvelder.

Valencia zou echter niet bereid zijn om meer geld uit te geven en heeft zijn pijlen nu gericht op andere middenvelders. Zo worden Enzo Maresca (Sevilla) en Yaya Touré (AS Monaco) met de topclub in verband gebracht. Sneijder lijkt een Spaans avontuur voorlopig uit zijn hoofd te moeten zetten.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 13:00:23  

-YuGo-
Santi Kolk heeft duidelijkheid over zijn toekomst. De aanvaller had de clubs voor het uitkiezen en vandaag maakte hij zijn definitieve keuze. Kolk speelt de komende vier seizoenen bij Vitesse.

De 25-jarige spits komt over van ADO Den Haag. Daar was hij vorig seizoen een van de spaarzame lichtpuntjes. Meerdere clubs uit de Eredivisie toonden belangstelling voor de aanvaller, die vorig seizoen twaalf keer had weten te scoren. Vooral FC Twente was zeer geïnteresseerd.

Vitesse wist de Tukkers echter af te troeven. De Arnhemmers bereikten na meerdere pogingen een akkoord over de afkoopsom en kwam er ook met Kolk uit. Beide partijen moeten de laatste plooien nog gladstrijken alvorens Kolk zal tekenen tot medio 2011.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 16:40:09  

-YuGo-
Na Borussia Mönchengladbach heeft ook de voetbalbond van Qatar zich bij Adil Ramzi van Roda JC gemeld. De 29-jarige aanvaller heeft nog een éénjarig contract in Kerkrade.

De Marokkaan denkt dat zijn goede spel in interlands zijn naam bekend heeft gemaakt in het Midden-Oosten. "Ik weet dat ik daar veel geld kan verdienen, maar ik ben er nog niet uit of dat nu het belangrijkste voor mij is. Eigenlijk wil ik de komende drie jaar nog op een behoorlijk niveau voetballen", aldus Ramzi in Dagblad De Limburger.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 18:30:07  

Dida01
Gepost: 6685
Srpska1975 schreef:
De transfer van Wesley Sneijder naar Valencia staat opnieuw op de tocht. De Spaanse club zou niet meer dan twaalf miljoen euro willen bieden voor de Utrechter, een bedrag waar Sneijders werkgever Ajax niet akkoord mee gaat. Volgens Las Provincias is Valencia op zoek naar een alternatief.

De Spanjaarden zijn al meerdere keren naar Amsterdam gekomen om te onderhandelen over Sneijder. De huidige nummer vier van de Primera Division kwam met een bod van twaalf miljoen euro op de proppen, maar dat voorstel werd door Ajax’ td Martin van Geel resoluut van tafel geveegd. Ajax wil meer geld zien voor de tweebenige middenvelder.

Valencia zou echter niet bereid zijn om meer geld uit te geven en heeft zijn pijlen nu gericht op andere middenvelders. Zo worden Enzo Maresca (Sevilla) en Yaya Touré (AS Monaco) met de topclub in verband gebracht. Sneijder lijkt een Spaans avontuur voorlopig uit zijn hoofd te moeten zetten.

12 miljoen is ook gewoon een kut bedrag. Zijn vast nog wel meer gegadigden die wel meer of tafel willen leggen. Minimaal 15 miljoen en geen stuiver minder.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 18:52:46  

Mystic
Dida01 schreef:

12 miljoen is ook gewoon een kut bedrag. Zijn vast nog wel meer gegadigden die wel meer of tafel willen leggen. Minimaal 15 miljoen en geen stuiver minder.

En dan nog vind ik het spotgoedkoop voor een 2-benige jonge getalenteerde middenvelder.
Datum: Thursday 31 May 2007 om 18:57:32  

El-james
Gepost: 1195
Mystic schreef:

En dan nog vind ik het spotgoedkoop voor een 2-benige jonge getalenteerde middenvelder.

tjah is het ook maja beter 15 mljn dan 12 of helemaal niets
Datum: Thursday 31 May 2007 om 18:59:32  

Dida01
Mystic schreef:

Ik ook hoor. Als ik er de baas was geweest was het minimaal 20 miljoen geweest. Enige 'probleem' is zijn korte contractduur (2 jaar).
Datum: Thursday 31 May 2007 om 19:02:39  

Mystic
Dida01 schreef:

Ik ook hoor. Als ik er de baas was geweest was het minimaal 20 miljoen geweest. Enige 'probleem' is zijn korte contractduur (2 jaar).

Vergelijk het bijvoorbeeld met Hargreaves, daar betaalt Manchester United 23 miljoen voor, terwijl ik Sneijder twee klassen beter vind.
Datum: Friday 1 June 2007 om 08:26:23  

-YuGo-
Tim de Cler ziet een overgang naar PSV wel zitten. De Eindhovenaren zouden volgens de laatste berichtgevingen met AZ onderhandelen om de verdediger deze zomer over te nemen.

“Ik heb het ook op internet gelezen'', reageerde De Cler gisteren in het hotel van het Nederlands elftal te Seoul. “Dat zie ik als een stap vooruit, vooral ook omdat ik bij PSV de kans krijg om in de Champions League te spelen. Maar ik ben er woensdag niet in geslaagd contact te leggen met mijn zaakwaarnemer. Ik weet dus de precieze stand van zaken niet.''

In Alkmaar is men al geruime tijd bezig om de beoogde opvolger van de 28-jarige Leidenaar binnen te halen. Sébastien Pocognoli (RC Genk) moet volgend seizoen de plaats in gaan nemen van De Cler, die zegt aan een volgende stap toe te zijn. “Dat is een gevoel, ik heb nu vijf jaar bij AZ gespeeld en ben toe aan iets nieuws."

"Maar ik heb zelf nog geen contact gehad met PSV. Ze moeten er eerst met AZ uit komen. Het is rottig dat mijn telefoon hier niet werkt. Ik heb nu een Koreaans nummer, maar het duurde zelfs een half uur voor ik naar huis kon bellen. Wel spannend zo.''

Naar verluidt bedraagt de vraagprijs twee miljoen euro en ligt in Eindhoven een driejarig contract in het verschiet. Hoewel de Noord-Hollanders De Cler liever naar het buitenland zagen gaan, is PSV zijn eerste keuze. “Ik hoef niet zo nodig naar het buitenland.”
Datum: Friday 1 June 2007 om 10:52:48  

El-james
geen zin om hele bericht te kopieëren maar Chelsea heeft het contract met Alex verlengt en Alex speelt volgend jaar bij Chelsea...volgens de telegraaf...bij vi.nl is het zo goed als zeker
Datum: Friday 1 June 2007 om 11:52:38  

Dida01
Mystic schreef:

Vergelijk het bijvoorbeeld met Hargreaves, daar betaalt Manchester United 23 miljoen voor, terwijl ik Sneijder twee klassen beter vind.

Hargreaves is controlerende middenvelder toch ipv aanvallende? Sneijder is inderdaad wel goed ja, maar hij moet nog een hoop leren en is er nog lang niet. Persoonlijk ben ik bang dat Ajax hem voor een habbekrats gaat verkopen zoals gewoonlijk.

Man.U. is goed bezig trouwens kwa aankopen. Anderson (Porto), Nani (Sporting Lissabon) en ook Hargreaves inderdaad.
Datum: Friday 1 June 2007 om 12:48:59  

Mystic
Dida01 schreef:

an.U. is goed bezig trouwens kwa aankopen. Anderson (Porto), Nani (Sporting Lissabon) en ook Hargreaves inderdaad.

Met de eerste twee iig wel (al heeft dat ook 37 miljoen gekost). Met name over Anderson ben ik erg enthousiast.
Datum: Friday 1 June 2007 om 12:53:58  

-YuGo-
El-james schreef:
geen zin om hele bericht te kopieëren maar Chelsea heeft het contract met Alex verlengt en Alex speelt volgend jaar bij Chelsea...volgens de telegraaf...bij vi.nl is het zo goed als zeker

Toch jammer dat Alex weg is bij psv
Datum: Friday 1 June 2007 om 12:56:31  

-YuGo-
In een interview aan de Argentijnse kwaliteitskrant La Nación heeft Javier Saviola aangegeven aan het eind van het seizoen definitief de deur bij Barcelona achter zich dicht te trekken. Nog vóór de aanvang van de Copa America wil de aanvaller een nieuwe werkgever gevonden hebben.

Saviola (25) beschouwt zijn etappe bij de Catalanen als voorbij en hoopt ‘zo goed mogelijk het seizoen af te sluiten’. “Op 30 juni loopt mijn contract af. Ik heb een aanbieding van Barcelona gekregen om mijn contract te verlengen, maar dit heeft niet mijn prioriteit.”

“Nog vóór het begin van de Copa America (26 juni - 15 juli) wil ik duidelijkheid, zodat ik zonder kopzorgen aan het toernooi kan beginnen. Als het kan, teken ik voor een grote club waar men in mij vertrouwt en ik de komende jaren volop aan spelen toe kan komen. Verschillende aanbiedingen liggen op tafel, waaronder die van Barça, maar ik ben nu de persoon die de beslissing neemt. Barça geniet dus niet mijn voorkeur meer.”

“Mijn relatie met het bestuur is de afgelopen twee jaar behoorlijk verzakelijkt. Nooit had het bestuur de intentie om mij voor de club te behouden. Ik snap niet waarom, maar ik zal zonder revanchegevoelens uit het Camp Nou vertrekken. Daar hebben de supporters mij te goed voor behandeld.”

“Op straat wordt ik continu aangeklampt door supporters, die mij smeken om te blijven. Ik zal veel mensen teleurstellen met mijn beslissing, maar ik moet verder. Het belangrijkste is nu dat we in de laatste twee duels beslag leggen op de landstitel”, aldus de 36-voudig international, die zich momenteel met de Argentijnse selectie in Zwitserland aan het voorbereiden is op de komende oefeninterlands.
Datum: Friday 1 June 2007 om 13:23:17  

Mystic
Srpska1975 schreef:

Toch jammer dat Alex weg is bij psv

Eerst afwachten of die werkvergunning definitief wordt goedgekeurd.
Datum: Friday 1 June 2007 om 16:02:04  

El-james
Mystic schreef:

Eerst afwachten of die werkvergunning definitief wordt goedgekeurd.

de engelse bond is ook niet achtelijk...ze hebben wel vaker uitzonderingen gemaakt op die "interland" regel en ook zij hebben gezien dat alex zeker van waarde is in de premiership
Datum: Monday 4 June 2007 om 09:53:22  

As^Useal
Gepost: 9
Er is AZ veel aan gelegen om Danko Lazovic deze zomer binnen te halen. De Alkmaarders hebben aan Vitesse laten weten elk bod van PSV, dat eveneens interesse heeft, te zullen overtreffen.

De handelswijze van AZ is pikant, aangezien Lazovic zelf liever naar PSV verhuist, schrijft De Telegraaf. De Servische spits, die het voorbije seizoen liefst negentien keer scoorde is naar verluidt al zo goed als rond met de Eindhovense landskampioen.

Als Lazovic daadwerkelijk naar een van de twee bovengenoemde clubs verkast, dan kan Vitesse een flinke transfersom verwachten. De Arnhemmers eisen naar verluidt acht miljoen euro voor de goaltjesdief. Ook Feyenoord, dat Lazovic afgelopen zomer verkocht, strijkt een deel van de transfersom op.

kut az :-O
paas ons dan dembele als jullie zoo nodig lazo willen..
Datum: Monday 4 June 2007 om 11:12:26  

Dida01
As^Useal schreef:
Er is AZ veel aan gelegen om Danko Lazovic deze zomer binnen te halen. De Alkmaarders hebben aan Vitesse laten weten elk bod van PSV, dat eveneens interesse heeft, te zullen overtreffen.

De handelswijze van AZ is pikant, aangezien Lazovic zelf liever naar PSV verhuist, schrijft De Telegraaf. De Servische spits, die het voorbije seizoen liefst negentien keer scoorde is naar verluidt al zo goed als rond met de Eindhovense landskampioen.

Als Lazovic daadwerkelijk naar een van de twee bovengenoemde clubs verkast, dan kan Vitesse een flinke transfersom verwachten. De Arnhemmers eisen naar verluidt acht miljoen euro voor de goaltjesdief. Ook Feyenoord, dat Lazovic afgelopen zomer verkocht, strijkt een deel van de transfersom op.

kut az :-O
paas ons dan dembele als jullie zoo nodig lazo willen..

Zo lomp zijn ze daar nou ook weer niet aangezien Dembéle beter is dan Lazovic. Verder gaat Lazovics persoonlijke voorkeur duidelijk uit naar PSV, dus al teveel zorgen zou ik me ook weer niet maken.
Datum: Monday 4 June 2007 om 11:24:15  

Mystic
Dida01 schreef:

Zo lomp zijn ze daar nou ook weer niet aangezien Dembéle beter is dan Lazovic. Verder gaat Lazovics persoonlijke voorkeur duidelijk uit naar PSV, dus al teveel zorgen zou ik me ook weer niet maken.

Dat denk ik ook. Uiteindelijk voor een bedrag van 6 (evt. 7) miljoen gok ik.

AZ heeft wel een goede slag geslagen met Ari. Had echt gedacht dat Heerenveen dat zou winnen, gezien hun goede imago/faam in Scandinavië. Vraag me ook af wat AZ moet met zowel Lazovic als Dembélé als Ari als Koevermans (ervan uitgaande dat Arveladze stopt en Koevermans de Rangers laat schieten).
Datum: Monday 4 June 2007 om 11:47:18  

As^Useal
Gepost: 9
klopt wel ja..lazo wil alleen na psv!
zo niet..dan genieten we hier nog 1 jaartjes van hem
Datum: Monday 4 June 2007 om 20:20:04  

-YuGo-
Volgens de NOS is Feyenoord dichtbij een akkoord met Roy Makaay. De onderhandelingen tussen de Rotterdammers en de aanvaller van Bayern München zouden al in een vergevorderd stadium zijn, zo meldt het Sportjournaal.

Ondanks het nog doorlopende contract van Makaay in Duitsland lijkt zijn toekomst in de Allianz Arena hoogst onzeker. Afgelopen week contracteerde der Rekordmeister de Italiaanse international Luca Toni, terwijl ook Miroslav Klose hoog op het verlanglijstje staat van coach Hitzfeld en de zijnen.

Makaay (32) werd de afgelopen tijd ook in verband gebracht met PSV, maar coach Ronald Koeman liet eerder al weten dat hij slechts één spits aan de selectie toe zal voegen. De voorkeur van de Eindhovenaren lijkt uit te gaan naar Vitesse-aanvaller Danko Lazovic.